Volvo RM12

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „==Externí odkazy==“ textem „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton> == Externí odkazy ==“)
(+ Vylepšení)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.)
Řádka 18: Řádka 18:
== Použití ==
== Použití ==
F404:
F404:
-
*Boeing [[F/A-18 Hornet]]
+
* [[McDonnell Douglas F/A-18 Hornet]]
*Boeing [[Boeing X-45|X-45C]] [[UCAV]]
*Boeing [[Boeing X-45|X-45C]] [[UCAV]]
*[[Dassault]] [[Dassault Rafale|Rafale]] (během vývoje)
*[[Dassault]] [[Dassault Rafale|Rafale]] (během vývoje)
Řádka 30: Řádka 30:
*[[Rockwell]]/[[Messerschmitt|Messerschmitt-Bölkow-Blohm]] [[Rockwell-MBB X-31|X-31]]
*[[Rockwell]]/[[Messerschmitt|Messerschmitt-Bölkow-Blohm]] [[Rockwell-MBB X-31|X-31]]
F414:
F414:
-
*Boeing [[F/A-18E/F Super Hornet]]
+
* [[Boeing F/A-18E/F Super Hornet]]
F414M:
F414M:
-
*[[EADS]] [[EADS Mako/High Energy Advanced Trainer|Mako/HEAT]]
+
* [[EADS]] [[EADS Mako/High Energy Advanced Trainer|Mako/HEAT]]
Volvo RM12:
Volvo RM12:
-
*[[Saab Gripen|Saab JAS-39 Gripen]]
+
* [[JAS-39 Gripen|Saab JAS-39 Gripen]]
-
 
+
-
== Nejznámější sociální sítě (připojte se) ==
+
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}
+
-
<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>
+
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
Řádka 46: Řádka 42:
 +
{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Letecké motory]]
[[Kategorie:Letecké motory]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 2. 5. 2017, 21:27

Volvo Aero RM12 je dvouproudový motor modulové konstrukce. Má třístupňový nízkotlaký a sedmistupňový vysokotlaký axiální (osový) kompresor, každý stupeň pohání jednostupňová turbína. Motor pohání moderní švédské nadzvukové stíhací letadlo JAS-39 Gripen. Byl vytvořen švédskou společností Volvo Aero.

Konstrukce motoru Volvo RM12 vychází z licence amerického motoru General Electric F404. Optimalizovaná aerodynamika kompresoru spolu s vysokou teplotou plynů před turbínou (což je dáno jednak využitím nových materiálů, jednak použitím chlazených lopatek turbíny) přispívají k dosažení vysoké ekonomie provozu i velice příznivé hodnoty poměru tah ÷ hmotnost. Tah motoru v režimu přídavného spalování je plynule regulovatelný od nuly po maximum.

Motor obsahuje nové bezpečnostní technologie včetně zvýšené odolnosti při střetu s ptáky. Integrovaný program tzv. „údržby podle stavu“ rovněž zaručuje velmi příznivé provozní náklady.

Specifikace (RM12)

  • Celková délka: 4,04 m
  • Maximální průměr: 0,884 m
  • Průměr vstupního otvoru: 0,709 m
  • Hmotnost suchého motoru: 1 055 kg
  • Maximální stupeň stlačení: 27,5:1
  • Obtokový poměr: 0,31
  • Maximální tah: 54,0 kN
  • Maximální tah s přídavným spalováním: 80,5 kN

Použití

F404:

F414:

F414M:

Volvo RM12:

Externí odkazy


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010