V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Šablona:Článek dne/2015/37

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Masivní vylepšení)
 
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
[[Soubor:StevenF Udvar-Hazy Center Arado Ar 234 B-2 Blitz.jpg|right|160px|Arado Ar 234 B-2 Blitz (květen&nbsp;2011)]]
[[Soubor:StevenF Udvar-Hazy Center Arado Ar 234 B-2 Blitz.jpg|right|160px|Arado Ar 234 B-2 Blitz (květen&nbsp;2011)]]
-
'''[[Arado Ar 234]]''' byl druhým německým [[Letadlo|letounem]] s&nbsp;reaktivním pohonem a prvním proudovým bombardérem na&nbsp;světě&nbsp;!  
+
'''[[Arado Ar 234]]''' byl druhým německým [[Letadlo|letounem]] s&nbsp;reaktivním pohonem a prvním proudovým [[Bombardér|bombardérem]] na&nbsp;světě&nbsp;!  
Práce na konstrukci nového typu letounu byly zahájeny v projektovém týmu firmy Arado&nbsp;Flugzeugwerke&nbsp;GmbH tehdy se sídlem v Brandenburgu-Neuendorf již na podzim roku [[1940]], a to na základě objednávky ministerstva letectví (Reichsluftfahrtministerium, RLM). RLM objednalo vývojové práce na rychlém průzkumném letadle, které mělo být poháněno [[Reaktivní motor|proudovými motory]]. Proudové motory byly v&nbsp;té&nbsp;době vyvíjeny společnostmi Junkers a BMW (Bayerische Motorenwerke&nbsp;GmbH). Z návrhů překypujících technickou fantazií, předkládaných vedoucím konstruktérem firmy Arado inženýrem Walterem Blumem ministerstvu byl v říjnu roku [[1941]] přijat vcelku konvenčně řešený projekt (Ar&nbsp;E-370) dvoumotorového hornoplošníku s přímým křídlem a s motory umístěnými v gondolách pod ním. Dlouho se uvažovalo nad koncepcí podvozku a nakonec bylo přijato řešení předpokládajíc použití tříkolového startovacího vozíku s tím, že letadlo bude přistávat pomocí velké výsuvné lyži upevněné pod trupem a stabilitu stroje zajistí pomocné lyže vysunuté z motorových gondol. Hmotnost přistávacího zařízení u takto vybaveného letadla neměla převyšovat 3% z celkové hmotnosti stroje.
Práce na konstrukci nového typu letounu byly zahájeny v projektovém týmu firmy Arado&nbsp;Flugzeugwerke&nbsp;GmbH tehdy se sídlem v Brandenburgu-Neuendorf již na podzim roku [[1940]], a to na základě objednávky ministerstva letectví (Reichsluftfahrtministerium, RLM). RLM objednalo vývojové práce na rychlém průzkumném letadle, které mělo být poháněno [[Reaktivní motor|proudovými motory]]. Proudové motory byly v&nbsp;té&nbsp;době vyvíjeny společnostmi Junkers a BMW (Bayerische Motorenwerke&nbsp;GmbH). Z návrhů překypujících technickou fantazií, předkládaných vedoucím konstruktérem firmy Arado inženýrem Walterem Blumem ministerstvu byl v říjnu roku [[1941]] přijat vcelku konvenčně řešený projekt (Ar&nbsp;E-370) dvoumotorového hornoplošníku s přímým křídlem a s motory umístěnými v gondolách pod ním. Dlouho se uvažovalo nad koncepcí podvozku a nakonec bylo přijato řešení předpokládajíc použití tříkolového startovacího vozíku s tím, že letadlo bude přistávat pomocí velké výsuvné lyži upevněné pod trupem a stabilitu stroje zajistí pomocné lyže vysunuté z motorových gondol. Hmotnost přistávacího zařízení u takto vybaveného letadla neměla převyšovat 3% z celkové hmotnosti stroje.
-
V únoru [[1943]] konečně do firmy Arado dorazily dva předsériové proudové motory [[Junkers Jumo 004|Jumo 004 A-0]] a ty byly ihned zabudovány do Ar 234 V1. Následně byly provedeny pojezdové zkoušky, které však brzy ukázaly, jak jsou nové motory slabé. Dávaly totiž nedostatečných 8,23 kN (840 kp tahu).
+
V únoru [[1943]] konečně do firmy Arado dorazily dva předsériové proudové motory [[Junkers Jumo 004|Jumo 004 A-0]] a ty byly ihned zabudovány do Ar 234 V1. Následně byly provedeny pojezdové zkoušky, které však brzy ukázaly, jak jsou nové motory slabé. Dávaly totiž nedostatečných 8,23 kN.
První let prototypu se uskutečnil 15. června roku [[1943]], prototyp byl při jednom z letů zničen a tak v září [[1943]] byly zalétavány další dva prototypy. Druhý prototyp byl zcela zničen 1. října [[1943]] , přičemž příčina katastrofy nebyla nikdy zcela objasněna. Postupně vrhaly další prototypy a pátý (V5) měl již nové motory [[Junkers Jumo 004|Jumo 004 B-0]], jejichž tah se příliš nezměnil, ale byly o 90 kg lehčí. Při zkouškách byly neustálé problémy s odhazovacími podvozky. V&nbsp;některých případech startovala Arada pomocí kapalinových raketových motorů typu Walter 109-500A-1 umístěným pod vnějšími částmi křídel.
První let prototypu se uskutečnil 15. června roku [[1943]], prototyp byl při jednom z letů zničen a tak v září [[1943]] byly zalétavány další dva prototypy. Druhý prototyp byl zcela zničen 1. října [[1943]] , přičemž příčina katastrofy nebyla nikdy zcela objasněna. Postupně vrhaly další prototypy a pátý (V5) měl již nové motory [[Junkers Jumo 004|Jumo 004 B-0]], jejichž tah se příliš nezměnil, ale byly o 90 kg lehčí. Při zkouškách byly neustálé problémy s odhazovacími podvozky. V&nbsp;některých případech startovala Arada pomocí kapalinových raketových motorů typu Walter 109-500A-1 umístěným pod vnějšími částmi křídel.
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
 
 +
[[26. listopad|26.&nbsp;listopadu]] [[1943]] byl předveden Ar 234 V3 v Insterburgu ve [[Východní Prusko|východním&nbsp;Prusku]] na statické ukázce Adolfu&nbsp;Hitlerovi a další výrobě tohoto typu byla dána značná priorita.
 +
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 10. 1. 2018, 21:40

Arado Ar 234 B-2 Blitz (květen 2011)

Arado Ar 234 byl druhým německým letounem s reaktivním pohonem a prvním proudovým bombardérem na světě !

Práce na konstrukci nového typu letounu byly zahájeny v projektovém týmu firmy Arado Flugzeugwerke GmbH tehdy se sídlem v Brandenburgu-Neuendorf již na podzim roku 1940, a to na základě objednávky ministerstva letectví (Reichsluftfahrtministerium, RLM). RLM objednalo vývojové práce na rychlém průzkumném letadle, které mělo být poháněno proudovými motory. Proudové motory byly v té době vyvíjeny společnostmi Junkers a BMW (Bayerische Motorenwerke GmbH). Z návrhů překypujících technickou fantazií, předkládaných vedoucím konstruktérem firmy Arado inženýrem Walterem Blumem ministerstvu byl v říjnu roku 1941 přijat vcelku konvenčně řešený projekt (Ar E-370) dvoumotorového hornoplošníku s přímým křídlem a s motory umístěnými v gondolách pod ním. Dlouho se uvažovalo nad koncepcí podvozku a nakonec bylo přijato řešení předpokládajíc použití tříkolového startovacího vozíku s tím, že letadlo bude přistávat pomocí velké výsuvné lyži upevněné pod trupem a stabilitu stroje zajistí pomocné lyže vysunuté z motorových gondol. Hmotnost přistávacího zařízení u takto vybaveného letadla neměla převyšovat 3% z celkové hmotnosti stroje.

V únoru 1943 konečně do firmy Arado dorazily dva předsériové proudové motory Jumo 004 A-0 a ty byly ihned zabudovány do Ar 234 V1. Následně byly provedeny pojezdové zkoušky, které však brzy ukázaly, jak jsou nové motory slabé. Dávaly totiž nedostatečných 8,23 kN.

První let prototypu se uskutečnil 15. června roku 1943, prototyp byl při jednom z letů zničen a tak v září 1943 byly zalétavány další dva prototypy. Druhý prototyp byl zcela zničen 1. října 1943 , přičemž příčina katastrofy nebyla nikdy zcela objasněna. Postupně vrhaly další prototypy a pátý (V5) měl již nové motory Jumo 004 B-0, jejichž tah se příliš nezměnil, ale byly o 90 kg lehčí. Při zkouškách byly neustálé problémy s odhazovacími podvozky. V některých případech startovala Arada pomocí kapalinových raketových motorů typu Walter 109-500A-1 umístěným pod vnějšími částmi křídel.

26. listopadu 1943 byl předveden Ar 234 V3 v Insterburgu ve východním Prusku na statické ukázce Adolfu Hitlerovi a další výrobě tohoto typu byla dána značná priorita.