Škoda 120 S

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 21. 5. 2013, 11:20


Škoda 120 S (typ 728) vznikl jako soutěžní automobil odvozený od modelů Škody 100/110 malosériově se vyráběl v létech 1971-1974.

Soutěžní varianta Škoda 120S Rallye je čtyřdveřový dvoumístný závodní vůz s čtyřválcovým motorem OHV o objemu 1298 cm3 umístěným za zadní nápravou. motor má vrtání 75,8 mm zdvih 72 mm, dva dvojité karburátory Weber komprese 11,5 a točivý moment 127 Nm při 6000 ot/min, výkon 88 kW (120 koní) při 7250 ot/min závodní okruhové vozy až 135 koní. Čtyřstupňová převodovka, rozvor 2400 mm, hmotnost závodního vozu 750 kg, maximální rychlost podle převodů až 200 km/h zrychlení 0-100 km/h za 8-10s.

Škoda 120 S je civilní verzí Škody 120 S Rally postavené kvůli potřebné homologaci. Karoserie je čtyřdveřová až pětimístná s motorem vzadu a pohonem zadních kol. Vůz měl náporový chladič v předním zavazadlovém prostoru. Motor řadový čtyřválec s rozvodem OHV objem 1172 cm3 vrtání 72 mm a zdvih 72 mm, komprese 9,4,jeden dvojitý karburátor Jikov, výkon 47 kW (64 koní) při 5250 ot/min, točivý moment 89 Nm při 4000 ot/min.,zrychlení 0-100km/h za 19,4 s., max. rychlost 150 km/h. Převodovka čtyřstupňová rozvor 2400 mm. Automobil je homologován s i bez nárazníků, Rozměry (s nárazníky) 4155x1620x1380 mm. Hmotnost 795 až 860 kg.

Aby Škoda 120 S Rally mohla být homologována muselo by se vyrobit 1000 vozů série, Škodovka ale tohoto modelu vyrobila pouze 100 kusů, aby jí komisaři mezinárodní automobilové federace tento model schválily tvrdila automobilka že neexistujících 900 vozů slouží u bezpečnostních složek tehdejší policie.

Externí odkazy