V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Nakadžima A4N

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
__NOTOC__[[Image:NakajimaA4N.jpg|300px|right|thumb|Nakadžima A4N]]
+
__NOTOC__
 +
[[Soubor:95siki-kansen2.jpg|thumb|270px|Nakadžima A4N]]
 +
[[Soubor:95siki-kansen.jpg|thumb|270px|Nakadžima A4N]]
'''[[Nakadžima]] A4N''' (中島A4N) byl japonský palubní [[stíhací letoun]] a poslední [[dvouplošník]] projektovaný firmou Nakadžima.
'''[[Nakadžima]] A4N''' (中島A4N) byl japonský palubní [[stíhací letoun]] a poslední [[dvouplošník]] projektovaný firmou Nakadžima.
-
Dokončen byl už v roce [[1934]], ale kvůli problémům s motorem vstoupil do služby až v roce [[1936]]. V japonském námořnictvu nesl [[Značení japonských vojenských letadel|označení]] '''palubní stíhací letoun typ 95''' (九五式艦上戦闘機; ''95 Šiki Kandžó Sentóki''). Celkem bylo vyrobeno 221 kusů.
+
Dokončen byl už v roce [[1934]], ale kvůli problémům s motorem vstoupil do služby až v roce [[1936]]. V japonském námořnictvu nesl [[Značení japonských vojenských letadel|označení]] '''palubní stíhací letoun typ 95''' (九五式艦上戦闘機; ''95 Šiki Kandžó Sentóki''.  
 +
Celkem bylo vyrobeno 221 kusů.
==Specifikace (A4N1)==
==Specifikace (A4N1)==
Řádka 11: Řádka 14:
* '''Rozpětí:''' 10,00 m
* '''Rozpětí:''' 10,00 m
* '''Výška:''' 3,07 m
* '''Výška:''' 3,07 m
-
* '''Plocha křídel:''' 22,89 m²
+
* '''Plocha křídel:''' 22,89 m<sup>2</sup>
* '''Prázdná hmotnost:''' 1&nbsp;276 kg
* '''Prázdná hmotnost:''' 1&nbsp;276 kg
* '''Vzletová hmotnost :''' kg
* '''Vzletová hmotnost :''' kg
Řádka 23: Řádka 26:
* '''Dostup:''' 7&nbsp;740 m
* '''Dostup:''' 7&nbsp;740 m
* '''Stoupavost:''' m/min
* '''Stoupavost:''' m/min
-
* '''Plošné zatížení:''' kg/m&sup2;
+
* '''Plošné zatížení:''' kg/m<sup>2</sup>
* '''Poměr výkon/hmotnost:''' kW/kg
* '''Poměr výkon/hmotnost:''' kW/kg

Aktuální verze z 24. 1. 2018, 22:36

Nakadžima A4N
Nakadžima A4N

Nakadžima A4N (中島A4N) byl japonský palubní stíhací letoun a poslední dvouplošník projektovaný firmou Nakadžima.

Dokončen byl už v roce 1934, ale kvůli problémům s motorem vstoupil do služby až v roce 1936. V japonském námořnictvu nesl označení palubní stíhací letoun typ 95 (九五式艦上戦闘機; 95 Šiki Kandžó Sentóki.

Celkem bylo vyrobeno 221 kusů.

Specifikace (A4N1)

Technické údaje

  • Posádka: 1 (pilot)
  • Délka: 6,64 m
  • Rozpětí: 10,00 m
  • Výška: 3,07 m
  • Plocha křídel: 22,89 m2
  • Prázdná hmotnost: 1 276 kg
  • Vzletová hmotnost : kg
  • Maximální vzletová hmotnost: 1 760 kg
  • Pohonná jednotka: 1x hvězdicový motor Nakadžima Hikari 1
  • Výkon pohonné jednotky: 545 kW (730 k)

Výkony

  • Maximální rychlost: 352 km/h
  • Dolet: 735 km
  • Dostup: 7 740 m
  • Stoupavost: m/min
  • Plošné zatížení: kg/m2
  • Poměr výkon/hmotnost: kW/kg

Výzbroj