Spirit of St. Louis

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
m (+ Typo)
 
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Spirit of St. Louis1.jpg|thumb|Spirit of St. Louis vystavený v National Air and Space museum ve Washingtonu]]
+
[[Soubor:Spirit of St Louis Smithsonian 01 2012 258.jpg|thumb|240px|Spirit of St. Louis vystavený v National Air and Space museum ve Washingtonu]]
 +
[[Soubor:UnderSpiritofStLouis.JPG|thumb|240px|Spirit of St. Louis vystavený v National Air and Space museum]]
 +
[[Soubor:Spirit of St Louis 1927 Issue-10c.jpg|thumb|240px|Americká poštovní známka]]
'''Spirit of St. Louis''' byl letoun – [[hornoplošník]], s nímž [[Charles Lindbergh]] v květnu roku [[1927]] přeletěl [[Atlantský oceán|Atlantik]]. Letoun původně označený '''Ryan NYP''' byl navržen Donaldem Hallem z firmy ''Ryan Airlines'' na základě modelu ''Ryan M-2'', byl pojmenován podle města [[St. Louis]], protože se město na jeho stavbě finančně spolupodílelo. Plán přeletu Atlantiku byl také podpořen vidinou získání [[Orteigova cena|Orteigovy ceny]] – 25 000 [[americký dolar|dolarů]], kterou vypsal hoteliér [[Raymond Orteig]] v roce [[1919]].
'''Spirit of St. Louis''' byl letoun – [[hornoplošník]], s nímž [[Charles Lindbergh]] v květnu roku [[1927]] přeletěl [[Atlantský oceán|Atlantik]]. Letoun původně označený '''Ryan NYP''' byl navržen Donaldem Hallem z firmy ''Ryan Airlines'' na základě modelu ''Ryan M-2'', byl pojmenován podle města [[St. Louis]], protože se město na jeho stavbě finančně spolupodílelo. Plán přeletu Atlantiku byl také podpořen vidinou získání [[Orteigova cena|Orteigovy ceny]] – 25 000 [[americký dolar|dolarů]], kterou vypsal hoteliér [[Raymond Orteig]] v roce [[1919]].
-
Hall a zaměstnanci firmy Ryan Airlines společně s Lindberghem pracovali horečně na přestavbě letadla. Postavili jej za pouhých 60 dní, s náklady okolo 10 000 dolarů. Spěch byl zcela na místě. Na jaře 1927 se totiž více pilotů i skupin chystalo provést transatlantický let a získat pro sebe Orteigovu cenu.
 
-
[[Soubor:Spirit of St. Louis.jpg|thumb|Ilustrační nákres letounu]]
 
 +
Hall a zaměstnanci firmy Ryan Airlines společně s Lindberghem pracovali horečně na přestavbě letadla. Postavili jej za pouhých 60 dní, s náklady okolo 10 000 dolarů. Spěch byl zcela na místě. Na jaře 1927 se totiž více pilotů i skupin chystalo provést transatlantický let a získat pro sebe Orteigovu cenu.
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
 
 +
{{Flickr|Spirit+of+St.+Louis}}{{Commonscat|Spirit of St. Louis}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Letadla]]
[[Kategorie:Letadla]]

Aktuální verze z 6. 2. 2019, 19:15

Spirit of St. Louis vystavený v National Air and Space museum ve Washingtonu
Spirit of St. Louis vystavený v National Air and Space museum
Americká poštovní známka

Spirit of St. Louis byl letoun – hornoplošník, s nímž Charles Lindbergh v květnu roku 1927 přeletěl Atlantik. Letoun původně označený Ryan NYP byl navržen Donaldem Hallem z firmy Ryan Airlines na základě modelu Ryan M-2, byl pojmenován podle města St. Louis, protože se město na jeho stavbě finančně spolupodílelo. Plán přeletu Atlantiku byl také podpořen vidinou získání Orteigovy ceny – 25 000 dolarů, kterou vypsal hoteliér Raymond Orteig v roce 1919.

Hall a zaměstnanci firmy Ryan Airlines společně s Lindberghem pracovali horečně na přestavbě letadla. Postavili jej za pouhých 60 dní, s náklady okolo 10 000 dolarů. Spěch byl zcela na místě. Na jaře 1927 se totiž více pilotů i skupin chystalo provést transatlantický let a získat pro sebe Orteigovu cenu.


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Spirit of St. Louis
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Spirit of St. Louis