Spirit of St. Louis
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (+ Typo) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Spirit of St | + | [[Soubor:Spirit of St Louis Smithsonian 01 2012 258.jpg|thumb|240px|Spirit of St. Louis vystavený v National Air and Space museum ve Washingtonu]] |
+ | [[Soubor:UnderSpiritofStLouis.JPG|thumb|240px|Spirit of St. Louis vystavený v National Air and Space museum]] | ||
+ | [[Soubor:Spirit of St Louis 1927 Issue-10c.jpg|thumb|240px|Americká poštovní známka]] | ||
'''Spirit of St. Louis''' byl letoun – [[hornoplošník]], s nímž [[Charles Lindbergh]] v květnu roku [[1927]] přeletěl [[Atlantský oceán|Atlantik]]. Letoun původně označený '''Ryan NYP''' byl navržen Donaldem Hallem z firmy ''Ryan Airlines'' na základě modelu ''Ryan M-2'', byl pojmenován podle města [[St. Louis]], protože se město na jeho stavbě finančně spolupodílelo. Plán přeletu Atlantiku byl také podpořen vidinou získání [[Orteigova cena|Orteigovy ceny]] – 25 000 [[americký dolar|dolarů]], kterou vypsal hoteliér [[Raymond Orteig]] v roce [[1919]]. | '''Spirit of St. Louis''' byl letoun – [[hornoplošník]], s nímž [[Charles Lindbergh]] v květnu roku [[1927]] přeletěl [[Atlantský oceán|Atlantik]]. Letoun původně označený '''Ryan NYP''' byl navržen Donaldem Hallem z firmy ''Ryan Airlines'' na základě modelu ''Ryan M-2'', byl pojmenován podle města [[St. Louis]], protože se město na jeho stavbě finančně spolupodílelo. Plán přeletu Atlantiku byl také podpořen vidinou získání [[Orteigova cena|Orteigovy ceny]] – 25 000 [[americký dolar|dolarů]], kterou vypsal hoteliér [[Raymond Orteig]] v roce [[1919]]. | ||
- | |||
- | |||
+ | Hall a zaměstnanci firmy Ryan Airlines společně s Lindberghem pracovali horečně na přestavbě letadla. Postavili jej za pouhých 60 dní, s náklady okolo 10 000 dolarů. Spěch byl zcela na místě. Na jaře 1927 se totiž více pilotů i skupin chystalo provést transatlantický let a získat pro sebe Orteigovu cenu. | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | |
+ | {{Flickr|Spirit+of+St.+Louis}}{{Commonscat|Spirit of St. Louis}}{{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Letadla]] | [[Kategorie:Letadla]] |
Aktuální verze z 6. 2. 2019, 19:15
Spirit of St. Louis byl letoun – hornoplošník, s nímž Charles Lindbergh v květnu roku 1927 přeletěl Atlantik. Letoun původně označený Ryan NYP byl navržen Donaldem Hallem z firmy Ryan Airlines na základě modelu Ryan M-2, byl pojmenován podle města St. Louis, protože se město na jeho stavbě finančně spolupodílelo. Plán přeletu Atlantiku byl také podpořen vidinou získání Orteigovy ceny – 25 000 dolarů, kterou vypsal hoteliér Raymond Orteig v roce 1919.
Hall a zaměstnanci firmy Ryan Airlines společně s Lindberghem pracovali horečně na přestavbě letadla. Postavili jej za pouhých 60 dní, s náklady okolo 10 000 dolarů. Spěch byl zcela na místě. Na jaře 1927 se totiž více pilotů i skupin chystalo provést transatlantický let a získat pro sebe Orteigovu cenu.
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |