Siebel Si 204
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Vylepšení) |
||
Řádka 11: | Řádka 11: | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
}} | }} | ||
- | '''Siebel Si 204''' byl německý cvičný nebo dopravní jednoplošný, dvoumotorový letoun se záďovým zatahovacím podvozkem, který byl používán v [[Druhá světová válka|druhé světové válce]]. První prototyp stroje vzlétl 23. května [[1941]] a ukázalo se, že se jedná o zdařilý stroj. Ten se začal vyrábět v různých obměnách a sloužil i k jiným účelům (např. nočnímu bombardování či jako spojovací letoun). Letadla byla vyráběna ve [[Francie|Francii]] a v okupovaném Československu ([[Protektorát Čechy a Morava]]). Po ukončení druhé světové války bylo pokračováno ve výrobě ve francouzské továrně '''SNAC''' a v československých firmách [[Aero Vodochody]] a | + | '''Siebel Si 204''' byl německý cvičný nebo dopravní jednoplošný, dvoumotorový letoun se záďovým zatahovacím podvozkem, který byl používán v [[Druhá světová válka|druhé světové válce]]. První prototyp stroje vzlétl 23. května [[1941]] a ukázalo se, že se jedná o zdařilý stroj. Ten se začal vyrábět v různých obměnách a sloužil i k jiným účelům (např. nočnímu bombardování či jako spojovací letoun). Letadla byla vyráběna ve [[Francie|Francii]] a v okupovaném Československu ([[Protektorát Čechy a Morava]]). Po ukončení druhé světové války bylo pokračováno ve výrobě ve francouzské továrně '''SNAC''' a v československých firmách [[Aero Vodochody]] a ČKD Praha, které je dodávaly jak pro potřeby československé armády pod označením '''C-3''', tak i jako civilní letouny pod označením '''C-103'''. Stroje byly užívány v mnoha státech světa. |
Níže uvedená data platí pro čsl. verzi Aero C-103A | Níže uvedená data platí pro čsl. verzi Aero C-103A | ||
Řádka 20: | Řádka 20: | ||
* Délka: 11,95 m | * Délka: 11,95 m | ||
* Výška: 3,93 m | * Výška: 3,93 m | ||
- | * Nosná plocha: 46 m | + | * Nosná plocha: 46 m<sup>2</sup> |
- | * Plošné zatížení: 117,5 kg/m | + | * Plošné zatížení: 117,5 kg/m<sup>2</sup> |
* Hmotnost prázdného letounu: 3920 kg | * Hmotnost prázdného letounu: 3920 kg | ||
** 4150 kg (C-3B upravený pro střelecký výcvik) | ** 4150 kg (C-3B upravený pro střelecký výcvik) | ||
Řádka 32: | Řádka 32: | ||
* Praktický dostup : 7500 m | * Praktický dostup : 7500 m | ||
* Čas výstupu do výšky 3000 m: 10,4 min | * Čas výstupu do výšky 3000 m: 10,4 min | ||
- | * Dolet: 800 | + | * Dolet: 800 – 1500 km |
- | {{Německé vojenské letouny druhé světové války}} | + | {{Německé vojenské letouny druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} |
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | |
[[Kategorie:Německá cvičná letadla]] | [[Kategorie:Německá cvičná letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Siebel|Si 204]] | [[Kategorie:Letadla Siebel|Si 204]] |
Aktuální verze z 24. 2. 2019, 08:48
Siebel Si-204 | ||
Siebel Si-204 v leteckém muzeum ve Kbelích | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | cvičný a dopravní letoun | |
Výrobce | ||
Konstruktér | ||
První let | 1941 | |
Zařazen | 1941 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Německo | |
Siebel Si 204 byl německý cvičný nebo dopravní jednoplošný, dvoumotorový letoun se záďovým zatahovacím podvozkem, který byl používán v druhé světové válce. První prototyp stroje vzlétl 23. května 1941 a ukázalo se, že se jedná o zdařilý stroj. Ten se začal vyrábět v různých obměnách a sloužil i k jiným účelům (např. nočnímu bombardování či jako spojovací letoun). Letadla byla vyráběna ve Francii a v okupovaném Československu (Protektorát Čechy a Morava). Po ukončení druhé světové války bylo pokračováno ve výrobě ve francouzské továrně SNAC a v československých firmách Aero Vodochody a ČKD Praha, které je dodávaly jak pro potřeby československé armády pod označením C-3, tak i jako civilní letouny pod označením C-103. Stroje byly užívány v mnoha státech světa.
Níže uvedená data platí pro čsl. verzi Aero C-103A
Technické údaje
- Posádka: 2 + 8 pasažérů
- Rozpětí: 21,28 m
- Délka: 11,95 m
- Výška: 3,93 m
- Nosná plocha: 46 m2
- Plošné zatížení: 117,5 kg/m2
- Hmotnost prázdného letounu: 3920 kg
- 4150 kg (C-3B upravený pro střelecký výcvik)
- Vzletová hmotnost: 5400 kg (všechny verze mimo C-3B používané pro výcvik v bombardování)
- 5600 kg (C-3B pro výcvik v bombardování)
- Motory: 2× Argus As 411
- Vzletový výkon motoru: 580 k (427 kW)
- Maximální rychlost: 350 km/h
- Cestovní rychlost: 285 km/h
- Praktický dostup : 7500 m
- Čas výstupu do výšky 3000 m: 10,4 min
- Dolet: 800 – 1500 km
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |