Pražského povstání (stanice metra v Praze)
Z Multimediaexpo.cz
m (++) |
(++) |
||
Řádka 8: | Řádka 8: | ||
Je to hloubená stanice jednopodlažní železobetonové monolitické konstrukce, postavená ve velké otevřená jámě a zastřešená prefabrikovaými nosníky. Založena byla v 8m hloubce. | Je to hloubená stanice jednopodlažní železobetonové monolitické konstrukce, postavená ve velké otevřená jámě a zastřešená prefabrikovaými nosníky. Založena byla v 8m hloubce. | ||
- | Její délka činí 275,3 metrů, z toho samotné [[nástupiště]] se na ní podílí okolo 100 m. To je ostrovní, o rozměrech 10, 2 m (šířka) a 3, 3 m (výška). Také je podpíráno dvěma relativně velkými [[Sloup (architektura)|sloupy]] [[obdélník]]ového [[půdorys]]u, které jsou umístěny poblíž výstupu ze stanice – ty totiž tvoří podporu ještě také pro [[kolektor (stavebnictví)|kolektor]] inženýrských sítí umístěný nad stanicí samotnou. | + | Její délka činí 275,3 metrů, z toho samotné [[nástupiště]] se na ní podílí okolo 100 m. To je ostrovní, o rozměrech 10,2 m (šířka) a 3,3 m (výška). Také je podpíráno dvěma relativně velkými [[Sloup (architektura)|sloupy]] [[obdélník]]ového [[půdorys]]u, které jsou umístěny poblíž výstupu ze stanice – ty totiž tvoří podporu ještě také pro [[kolektor (stavebnictví)|kolektor]] inženýrských sítí umístěný nad stanicí samotnou. |
Z [[nástupiště]] vede ven jeden výstup po pevném schodišti do podzemního [[vestibul]]u, který má dalších několik výstupů přímo na povrch, přímo na [[náměstí Hrdinů]] a k ulici ''Na Pankráci''. | Z [[nástupiště]] vede ven jeden výstup po pevném schodišti do podzemního [[vestibul]]u, který má dalších několik výstupů přímo na povrch, přímo na [[náměstí Hrdinů]] a k ulici ''Na Pankráci''. | ||
Řádka 14: | Řádka 14: | ||
Za Pražského povstání směrem ke stanici [[Háje (stanice metra v Praze)|Háje]] je slepá kolej (tzv. jeskyně), která slouží jako odstavná. Opačným směrem, ke stanici [[Vyšehrad (stanice metra v Praze)|Vyšehrad]] je pak zřízena kolejová spojka umožňující obrat vlaků jedoucích z obou směrů. | Za Pražského povstání směrem ke stanici [[Háje (stanice metra v Praze)|Háje]] je slepá kolej (tzv. jeskyně), která slouží jako odstavná. Opačným směrem, ke stanici [[Vyšehrad (stanice metra v Praze)|Vyšehrad]] je pak zřízena kolejová spojka umožňující obrat vlaků jedoucích z obou směrů. | ||
- | Obkladem stanice jsou různé [[mramor]]ové desky, plasticky uspořádané – tmavě šedé (v pozadí) a bílé (v popředí).<br />Stanice byla vybudována v letech [[1969]] až [[1974]] | + | Obkladem stanice jsou různé [[mramor]]ové desky, plasticky uspořádané – tmavě šedé (v pozadí) a bílé (v popředí).<br />Stanice byla vybudována v letech [[1969]] až [[1974]] a náklady na výstavbu dosáhly celkem 110,4 milionů [[Koruna československá|Kčs]]. |
== Velká galerie 2022 == | == Velká galerie 2022 == |
Aktuální verze z 14. 6. 2022, 15:53
Pražského povstání je stanice metra v Praze, nacházející se na lince C, na jejím historicky prvním úseku, označovaném jako I.C. Byla otevřena veřejnosti 9. května 1974. Stanice leží pod ulicí Na Pankráci.
Charakteristika stanice
Je to hloubená stanice jednopodlažní železobetonové monolitické konstrukce, postavená ve velké otevřená jámě a zastřešená prefabrikovaými nosníky. Založena byla v 8m hloubce.
Její délka činí 275,3 metrů, z toho samotné nástupiště se na ní podílí okolo 100 m. To je ostrovní, o rozměrech 10,2 m (šířka) a 3,3 m (výška). Také je podpíráno dvěma relativně velkými sloupy obdélníkového půdorysu, které jsou umístěny poblíž výstupu ze stanice – ty totiž tvoří podporu ještě také pro kolektor inženýrských sítí umístěný nad stanicí samotnou.
Z nástupiště vede ven jeden výstup po pevném schodišti do podzemního vestibulu, který má dalších několik výstupů přímo na povrch, přímo na náměstí Hrdinů a k ulici Na Pankráci.
Za Pražského povstání směrem ke stanici Háje je slepá kolej (tzv. jeskyně), která slouží jako odstavná. Opačným směrem, ke stanici Vyšehrad je pak zřízena kolejová spojka umožňující obrat vlaků jedoucích z obou směrů.
Obkladem stanice jsou různé mramorové desky, plasticky uspořádané – tmavě šedé (v pozadí) a bílé (v popředí).
Stanice byla vybudována v letech 1969 až 1974 a náklady na výstavbu dosáhly celkem 110,4 milionů Kčs.
Velká galerie 2022
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |