V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Pratt & Whitney R-1535
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 20. 9. 2013, 08:38
Pratt & Whitney R-1535 Twin Wasp Junior byl motor používaný v amerických letadlech v 30. letech 20. století. Motor byl poprvé představen v roce 1932 jako 14válcová verze 9válcového motoru R-985.[1] Byl to dvouřadý, vzduchem chlazený hvězdicový motor. Zdvihový objem motoru činil 25,153 l, vrtání i zdvih pístů byl 131,8 mm.
Obsah |
Varianty
- R-1535-11 - 750 hp (559 kW)
- R-1535-13 - 750 hp (559 kW), 825 hp (615 kW)
- R-1535-44 - 625 hp (466 kW)
- R-1535-72 - 650 hp (485 kW)
- R-1535-94 - 825 hp (615 kW)
- R-1535-96 - 825 hp (615 kW)
- R-1535-98 - 700 hp (521 kW)
- R-1535-SB4-G - 825 hp (615 kW)
Použití
Motor byl používán u následujících letounů:
- Bellanca 28-70
- Breguet 695
- Curtiss SBC-3 Helldiver
- Douglas O-46
- Fokker D.XXI (Finská licenční verze.)
- Grumman F2F
- Hughes H-1 Racer
- Miles Master
- Northrop A-17
- Northrop BT
- Vought SBU Corsair
- Vought SB2U Vindicator
Specifikace (R-1535-SB4-G)
Data pocházejí z ruské publikace "Letecké motory vojenských vzdušných sil cizích států".[2]
Technické údaje
- Typ: čtrnáctiválcový dvouřadý přeplňovaný vzduchem chlazený hvězdicový motor
- Vrtání: 131,8 mm
- Zdvih: 131,8 mm
- Zdvihový objem: 25,153 l
- Délka: 1,353 m
- Průměr: 1,121 m
- Hmotnost: 493 kg
Součásti motoru
- Ventilový rozvod: dva ventily OHV na každý válec
- Kompresor (dmychadlo): jednorychlostní kompresor odstředivého typu s poměrem 11:1
- Palivový systém: karburátor Stronbergova typu
- Palivo: letecký benzín, 87 oktanů
- Chlazení: vzduchem chlazený motor
- Redukce otáček vrtule: planetová převodovka, poměr 0,75:1
Výkony
- Výkon: 825 hp (615 kW) při 2 625 otáčkách za minutu při vzletu
- Poměr výkonu a zdvihového objemu: 24,45 kW/l
- Kompresní poměr: 6,75:1
- Specifická spotřeba paliva: 295 g/kWh
- Spotřeba oleje: 15 g/kWh
- Poměr výkonu a hmotnosti: 1,25 kW/kg
Použitá literatura
- Gunston, Bill. World Encyclopedia of Aero Engines. Cambridge, England. Patrick Stephens Limited, 1989. ISBN 1-85260-163-9
Související články
Reference
- ↑ Gunston 1989, str.115.
- ↑ Авиационные моторы военных воздушных сил иностранных государств. Государственное военное издательство Наркомата Обороны Союза ССР, 1939 (rusky)
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |