Studebaker US6
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Masivní vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | + | [[File:Studebaker US6 in Techical museum Togliatti.JPG|thumb|240px|Studebaker US6 v muzeu Togliatti (2010)]] | |
- | + | '''Studebaker US6''' byl legendární americký vojenský nákladní a užitkový automobil vyráběný v době druhé světové války nejen v [[Spojené státy americké|USA]], ale od roku [[1942]] i v [[Sovětský svaz|Sovětském svazu]], kam byl v rámci dohody o půjčce a pronájmu též dodáván. Automobil vznikl roku [[1941]] v americké společnosti [[Studebaker]], kde se vyrábělo až do roku [[1945]] třináct různých obměn. Stroj byl produkován s dvěma a s třemi nápravami. Automobily sloužily nejen jako nákladní vozy, ale i jako nosiče různých nástaveb (např. palivové cisterny), z nichž však nejvíce proslula konfigurace s raketometem [[Raketomet BM 13-16 Kaťuša|Kaťuša]]. Do roku [[1945]] bylo vyrobeno celkem přes 200 tisíc vozů, z toho 100 tisíc bylo dodáno do [[Sovětský svaz|SSSR]] či tam bylo vyrobeno. Sovětskými vojáky byl tento automobil velmi oblíben a dostal od nich přezdívku „''studěr''.“ V době osvobození [[Československo|Československa]] v roce 1945 se tak s těmito automobily setkávali [[Češi]] jak u amerických, tak u sovětských vojsk. Studebakery používali za války i českoslovenští vojáci, po [[Druhá světová válka|druhé světové válce]] měla automobily ve výzbroji i [[ČSLA|Československá armáda]]. | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | '''Studebaker US6''' byl legendární americký vojenský nákladní a užitkový automobil vyráběný v době druhé světové války nejen v [[Spojené státy americké|USA]], ale od roku [[1942]] i v [[Sovětský svaz|Sovětském svazu]], kam byl v rámci dohody o půjčce a pronájmu též dodáván. Automobil vznikl roku [[1941]] v americké společnosti [[Studebaker]], kde se vyrábělo až do roku [[1945]] třináct různých obměn. Stroj byl produkován s dvěma a s třemi nápravami. Automobily sloužily nejen jako nákladní vozy, ale i jako nosiče různých nástaveb (např. palivové cisterny), z nichž však nejvíce proslula konfigurace s raketometem [[Raketomet BM 13-16 Kaťuša|Kaťuša]]. Do roku [[1945]] bylo vyrobeno celkem přes 200 tisíc vozů, z toho 100 tisíc bylo dodáno do [[Sovětský svaz|SSSR]] či tam bylo vyrobeno. Sovětskými vojáky byl tento automobil velmi oblíben a dostal od nich přezdívku „''studěr''.“ V době osvobození [[Československo|Československa]] v roce 1945 se tak s těmito automobily setkávali [[Češi]] jak u amerických, tak u sovětských vojsk. Studebakery používali za války i českoslovenští vojáci, po [[Druhá světová válka|druhé světové válce]] měla automobily ve výzbroji i [[ČSLA|Československá armáda]]. | + | |
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | {{ | + | {{Flickr|Studebaker+US6}}{{Commonscat|Studebaker US6}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Vojenské automobily]] | [[Kategorie:Vojenské automobily]] | ||
[[Kategorie:Nákladní automobily]] | [[Kategorie:Nákladní automobily]] | ||
[[Kategorie:Americké automobily]] | [[Kategorie:Americké automobily]] |
Aktuální verze z 10. 11. 2013, 18:21
Studebaker US6 byl legendární americký vojenský nákladní a užitkový automobil vyráběný v době druhé světové války nejen v USA, ale od roku 1942 i v Sovětském svazu, kam byl v rámci dohody o půjčce a pronájmu též dodáván. Automobil vznikl roku 1941 v americké společnosti Studebaker, kde se vyrábělo až do roku 1945 třináct různých obměn. Stroj byl produkován s dvěma a s třemi nápravami. Automobily sloužily nejen jako nákladní vozy, ale i jako nosiče různých nástaveb (např. palivové cisterny), z nichž však nejvíce proslula konfigurace s raketometem Kaťuša. Do roku 1945 bylo vyrobeno celkem přes 200 tisíc vozů, z toho 100 tisíc bylo dodáno do SSSR či tam bylo vyrobeno. Sovětskými vojáky byl tento automobil velmi oblíben a dostal od nich přezdívku „studěr.“ V době osvobození Československa v roce 1945 se tak s těmito automobily setkávali Češi jak u amerických, tak u sovětských vojsk. Studebakery používali za války i českoslovenští vojáci, po druhé světové válce měla automobily ve výzbroji i Československá armáda.
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |