Admirál Kuzněcov
Z Multimediaexpo.cz
(+ Šablona FLICKR) |
m (1 revizi) |
Verze z 12. 12. 2013, 11:49
Letadlový křižník Admirál Kuzněcov (2011) | |
---|---|
Technicko-taktická data | |
Celková délka: | 304,5 metrů |
Celková šířka: | 71 metrů |
Ponor: | 11 metrů |
Základní výtlak: | 43 000 tun |
Maximální výtlak: | 67 500 tun |
Výkon turbín: | 150 MW |
Maximální rychlost: | 32 uzlů (59 km/h) |
Dosah: | 15 700 km (18 uzlů) |
Posádka: | 1 960 mužů |
Počet letadel: | až 14 (Suchoj Su-33) až 16 vrtulníků |
Admirál Kuzněcov (rusky plným názvem Тяжёлый авианесущий крейсер «Адмирал флота Советского Союза Кузнецов», v českém překladu Těžký letadlový křižník „Admirál flotily Sovětského svazu Kuzněcov“) je letadlová loď (podle ruské klasifikace těžký letadlový křižník) ruských námořních sil stejnojmenné třídy.
Loď dostala jméno podle admirála Nikolaje Gerasimoviče Kuzněcovova. Dnes je jedinou letadlovou lodí, kterou provozuje Ruské námořnictvo. Jedná se o jedinou loď z této třídy, protože druhá jednotka Varjag nebyla nikdy dostavěna a byla prodána do Číny s podmínkou, že se z ní nikdy nestane bojové plavidlo.
Už od počátku byla loď opakovaně přejmenovávána. Její první jméno bylo Riga, v listopadu 1982 byla přejmenována na Leonid Brežněv, v srpnu 1987 na Tbilisi a 4. října 2000 na Admiral Flota Sovětskogo Sojuza Kuzněcov, zkráceně Admirál Kuzněcov.
Loď byla zkonstruována v loděnici Jižní Nikolajev v Nikolajevu. Její základy byly položeny 22. února 1983, na vodu byla spuštěna 5. prosince 1985 a do výzbroje Sovětského námořnictva byla zařazena až 21. ledna 1991 (plně dokončena byla až v roce 1995).
Související články
Externí odkazy
- Článek o ruských letadlových lodích
- Globalsecurity.org – Project 1143.5 Kreml class Aircraft Carrier Cruiser (anglicky)
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |