Letiště Madrid-Barajas
Z Multimediaexpo.cz
(+ Vylepšení) |
(+ Typo) |
||
(Nejsou zobrazeny 2 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 16: | Řádka 16: | ||
<br style="clear:both;"/> | <br style="clear:both;"/> | ||
- | + | {{Panorama1 | |
- | + | |Fotovyska=297 | |
- | + | |Sirkaobrazku=1400 | |
- | + | |Nazevfoto=Barajas terminal 4 panorama, Madrid.jpg | |
+ | |Popisek1=Panorama 360 | ||
+ | |Popisek2=Panorama terminálu 4 (2008)}} | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Madrid-Barajas Airport}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Madrid|Letiště Madrid-Barajas]] | [[Kategorie:Madrid|Letiště Madrid-Barajas]] | ||
[[Kategorie:Letiště ve Španělsku|Madrid-Barajas]] | [[Kategorie:Letiště ve Španělsku|Madrid-Barajas]] | ||
[[Kategorie:Panoramatické články Multimediaexpo.cz]] | [[Kategorie:Panoramatické články Multimediaexpo.cz]] |
Aktuální verze z 24. 1. 2014, 13:47
Mezinárodní letiště Madrid - Barajas (IATA: MAD, ICAO: LEMD, španělsky: aeropuerto internacional de Madrid - Barajas), je největší letiště ve Španělsku, čtvrté nejrušnější v Evropě a jedenácté nejrušnější na světě. Nachází se 13 km severovýchodně od centra španělské metropole Madridu, v jeho části Barajas. Na letišti má svou základnu společnost Iberia.
Historie
Letiště bylo otevřeno v roce 1927. Byl postaven malý terminál s několika hangáry. První let proběhl do Barcelony.
V roce 1940 začaly z letiště Barajas létat spoje do Latinské Ameriky a na Filipíny, v roce 1950 se odsud začalo létat i do New Yorku.
V roce 1954 začala výstavba nového terminálu, o rok později byla budova slavnostně otevřena.
V roce 1970, kdy se letecká doprava ještě více zkvalitnila a kdy byl vyroben Boeing 747, prošlo madridským letištěm před 4 miliony cestujících a začala výstavba nového mezinárodního terminálu. V roce 1974 zavedly aerolinie Iberia pravidelnou, kyvadlovou dopravu z Madridu do Barcelony.
Mistrovství světa ve fotbale 1982 významně přispěl k dalšímu rozvoji letiště - značně rozšířeny a upraveny byly dva terminály.
V roce 1990 bylo letiště opět rozšířeno. Byl postaven první cargo terminál a zmodernizována byla kontrolní věž. V roce 1998 byla zahájena stavba nové kontrolní věže, vysoké 71 metrů, pak v roce 1999 byl opraven mezinárodní terminál.
V listopadu 1998 byla vybudována nová dráha 18R/36L. V roce 2002 začala stavba nového terminálu T4, podle návrhů architektů Antonia Lamela a Richarda Rogerse a dvou nových drah. Stavby byly dokončeny v roce 2004.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |