Focke-Wulf Fw 200

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Americká vojenská obrazová příručka)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 13. 3. 2014, 22:09

Focke-Wulf Fw 200 Condor
Bundesarchiv Bild 146-1978-043-02, Focke-Wulf Fw 200 C Condor.jpg
Focke-Wulf Fw 200 Condor
Základní charakteristika
Určení dopravní, průzkumný,
transportní a bombardovací letoun
Výrobce Focke-Wulf Flugzeugbau GmbH
Konstruktér Kurt Tank
První let 27. července 1937
Zařazen 1940
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 276 kusů
Varianty
Uživatel Lufthansa
Luftwaffe

Focke-Wulf Fw 200 Condor byl německý čtyřmotorový dálkový průzkumný námořní, bombardovací nebo transportní letoun.

První prototyp původně civilního letounu vzlétl v červenci roku 1937 a stroj se začal ihned vyrábět. Letouny byly dokonce prodávány do zahraničí. Jejich proslulost byla tak velká, že některé z nich byly speciálně upravené a sloužily k přepravě nacistických vůdců včetně Adolfa Hitlera.

Roku 1938 byl na objednávku Japonců postavena verze dálkového průzkumného námořního bombardéru, který se však kvůli vypuknutí druhé světové války do Japonska nedostal. Proto byly stroje zařazeny do výzbroje německé armády a zde se ukázaly, jako užitečné. Do února 1942 Condory v Atlantiku potopily 85 lodí spojenců, na což museli Britové reagovat zavedením dálkových stíhačů pobřežního letectva. I když tímto byla činnost Condorů značně ztížena, létaly nad moře dále a ještě roku 1944 potápěly lodě spojenců, i když v omezené míře. Většina z nich byla však v tomto období užívána již pouze k přepravním účelům nad pevninou.

Obsah

Verze letounu

Focke-Wulf Fw 200C-4 vybavený radarem
  • Fw 200V-1 - prototyp.
  • Fw 200V-10 - prototyp námořního bombardéru pro Japonsko.
  • Fw 200A - předsériová verze.
  • Fw 200B - sériová civilní dopravní verze.
  • Fw 200C-0 - předsériová verze 10 strojů námořního bombardéru vybavená motory BMW.
  • Fw 200C-1 - sériová námořní bombardovací verze.
  • Fw 200C-2 - verze s vylepšenými závěsníky pro přídavné nádrže o kapacitě 300 l.
  • Fw 200C-3 - verze ze zpevněnou konstrukcí a výkonnějšími motory Bramo Fafnir 323R-1.
  • Fw 200C-4/U1 a U2 - 4 transportní stroje.
  • Fw 200C-4/U3 - protilodní verze s radarem Rostock.
  • Fw 200C-4/U4 - verze se zvětšeným doletem.
  • Fw 200C-5/U1 - verze se zesílenou kulometnou výzbrojí.
  • Fw 200C-5/U2 - hybridní protilodní a transportní verze.
  • Fw 200C-6 - verze s radarem FuG 200 Hohentwiel a zvětšenými palivovými nádržemi.
  • Fw 200C-8 - verze s radarem Hohentwiel a závěsníky pro řízené střely Hs 293.
  • Fw 200D-1/D-2 - pětice neozbrojených čistě transportních strojů.

Hlavní technické údaje

Americká vojenská obrazová příručka (1943)
  • Osádka: 5-7 (bombardér) nebo 4+26 (civilní)
  • Rozpětí: 32,85 m
  • Délka: 23,46 m
  • Výška: 6,3 m
  • Nosná plocha: 118,00 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 12 950 kg
  • Max. vzletová hmotnost: 22 700 kg
  • Pohonná jednotka: 4 × BMW-Bramo Fafnir 323R-2
  • Výkon pohonné jednotky: 1 200 k (882 kW)

Výkony

  • Maximální rychlost: 330 km/h
  • Stoupavost: 3,33 m/s
  • Dostup: 5 800 m
  • Dolet: 4 450 km

Výzbroj

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Focke-Wulf Fw 200