Handley Page O/400
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (1 revizi) |
Verze z 1. 6. 2014, 18:43
Handley Page O/400 | ||
Soubor:Handley Page O-400.jpg | ||
Handley Page O/400 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | těžký bombardér | |
Výrobce | Handley Page | |
Konstruktér | ||
První let | 1918 | |
Zařazen | 1918 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | přes 500 ks (přes 400 ks v Británii + 107 ks v USA) | |
Varianty | ||
Uživatel | RNAS/RAF | |
Australian Flying Corps Čína USA |
Handley Page O/400 (Handley Page H.P.12) byl britský těžký bombardér, operačně nasazený od dubna 1918.
Konstrukce stroje přímo navazuje na předchozí typ Handley Page O/100 (Handley Page H.P.11), nejvýznamnějšími změnami jsou montáž výkonnějších motorů Rolls-Royce Eagle VIII místo motorů Rolls-Royce Eagle II nebo Eagle IV, a přepracovaný palivový systém. Díky výkonnějším motorům a konstrukčním změnám které zdokonalily aerodynamiku stroje vzrostla maximální rychlost letounu (u hladiny moře) o 35 km/h, ze 122 na 157 km/h.
Prvními jednotkami RAF, které dostávají do výzbroje tento letoun, byly 207., 215. a 216. squadrona, všechny tři obdržely první stroje od března do května 1918 (jako první je v březnu dostává 216. squadrona, v té době ještě jako 16. squadrona RNAS). Z těchto tří squadron byl zformován No. 41 Wing (později rozšířený na VIII Brigade), od 6. června 1918 součást k tomuto datu zformované Independent Force.
Obsah |
Squadrony vyzbrojené typem Handley Page O/400
- 58. squadrona
- 70. squadrona
- 97. squadrona
- 100. squadrona
- 115. squadrona
- 116. squadrona
- 207. squadrona
- 214. squadrona
- 215. squadrona
- 216. squadrona (před 1. dubnem 1918 16. squadrona RNAS)
Specifikace (Handley Page O/400)
- Typ: Handley Page O/400 byl těžký dvoumotorový bombardér, třípříhradový dvouplošník s pevným ostruhovým podvozkem
- Posádka: 4-5 mužů
- Rozpětí: 30,480 m
- Délka: 19,158 m
- Výška: 6,705 m
- Nosná plocha: 153,10 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 3856 kg
- Vzletová hmotnost: 6060 kg
- Maximální rychlost:
- 157 km/h (u hladiny moře)
- 140 km/h (ve výšce 1524 m)
- Operační dostup: 2591 m
- Čas výstupu do výšky 1524 m: 23 minut
- Vytrvalost: 8 hodin
Pohonná jednotka
- dva vidlicové vodou chlazené dvanáctiválce Rolls-Royce Eagle VIII
- Výkon motoru: 360 hp (268,5 kW)
Výzbroj
- pět pohyblivých kulometů Lewis ráže 7,7 mm (2 v oběžném kruhu Scarff na přídi, 2 na hřbetu trupu a 1 v otvoru v podlaze trupu)
- maximálně 907 kg pum
Prameny
- F. K. Mason, The British Bomber since 1914, Putnam Aeronautical Books, 1994, ISBN 0-85177-861-5
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |