V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Šablona:Článek dne/2015/59

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Masivní vylepšení)
(+ Doplnění)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
[[Soubor:Juan Manuel Fangio (circa 1952).jpg|right|160px|Juan Manuel Fangio v roce 1952]]
[[Soubor:Juan Manuel Fangio (circa 1952).jpg|right|160px|Juan Manuel Fangio v roce 1952]]
-
'''[[Juan Manuel Fangio]]''' (* [[24. červen|24. června]] [[1911]], &dagger; [[17. červenec|17. července]] [[1995]]) byl slavný argentinský automobilový závodník, účastník mistrovství světa [[Formule 1]]. Získal 5 mistrovských titulů, z toho 4 v řadě za sebou.
+
'''[[Juan Manuel Fangio]]''' (* [[24. červen|24. června]] [[1911]], &dagger; [[17. červenec|17. července]] [[1995]]) byl slavný argentinský automobilový závodník, účastník mistrovství světa [[Formule 1]].
 +
 
 +
Získal 5 mistrovských titulů, z toho 4 v řadě za sebou.
Fangio se narodil v rodině italských emigrantů. Z počátku se věnoval kopané, ale velmi rychle se u něj projevila vášeň pro mechaniku. V&nbsp;16&nbsp;letech opustil studia na škole, aby se vyučil automechanikem. Po vojenské službě si otevřel malý autoservis a začal závodit v místních závodech. Jednalo se především o dálkové závody na nezpevněných silnicích napříč jihoamerickým kontinentem. Juan Manuel Fangio začal závodit v 18 letech na voze Ford, který získal od taxislužby. První závod absolvoval v roce [[1934]] na voze [[Ford Model T|Ford T]], musel však odstoupit kvůli zlomené ojnici. V roce [[1938]] sestrojil spolu s bratrem automobil, s nímž nastoupil do závodu Cochea. Závod dokončil na 7. pozici, když dokázal zajet nelépe tréninkové jízdy. Jedním z nejzajímavějších závodů, ve kterém zvítězil, byla Velká cena severu pořádaná na 10&nbsp;000 kilometrů. Tento závod začíná v [[Buenos Aires]], stoupá pohořím And až do [[Lima|Limy]] v Peru a vrací se zpět do argentinského hlavního města.
Fangio se narodil v rodině italských emigrantů. Z počátku se věnoval kopané, ale velmi rychle se u něj projevila vášeň pro mechaniku. V&nbsp;16&nbsp;letech opustil studia na škole, aby se vyučil automechanikem. Po vojenské službě si otevřel malý autoservis a začal závodit v místních závodech. Jednalo se především o dálkové závody na nezpevněných silnicích napříč jihoamerickým kontinentem. Juan Manuel Fangio začal závodit v 18 letech na voze Ford, který získal od taxislužby. První závod absolvoval v roce [[1934]] na voze [[Ford Model T|Ford T]], musel však odstoupit kvůli zlomené ojnici. V roce [[1938]] sestrojil spolu s bratrem automobil, s nímž nastoupil do závodu Cochea. Závod dokončil na 7. pozici, když dokázal zajet nelépe tréninkové jízdy. Jedním z nejzajímavějších závodů, ve kterém zvítězil, byla Velká cena severu pořádaná na 10&nbsp;000 kilometrů. Tento závod začíná v [[Buenos Aires]], stoupá pohořím And až do [[Lima|Limy]] v Peru a vrací se zpět do argentinského hlavního města.
-
V roce [[1949]] Fangio odjel do Evropy podporován režimem Juana Peróna.
+
V roce [[1949]] Fangio odjel do Evropy podporován režimem Juana Peróna. Ve svých 37 letech začíná slavit úspěchy na Evropských okruzích. V roce [[1950]] podepsal smlouvu s továrním týmem Alfy&nbsp;Romeo a ve stejném roce bojuje o titul mistra světa s týmovým kolegou [[Giuseppe Farina|Giuseppem Farinou]], který se tak stal prvním šampiónem [[Formule 1]]. Následující rok už triumfuje v mistrovství světa Fangio a získává první ze svých pěti titulů.
-
 
+
-
Ve svých 37 letech začíná slavit úspěchy na Evropských okruzích. V roce [[1950]] podepsal smlouvu s továrním týmem Alfy&nbsp;Romeo a ve stejném roce bojuje o titul mistra světa s týmovým kolegou [[Giuseppe Farina|Giuseppem Farinou]], který se tak stal prvním šampiónem [[Formule 1]]. Následující rok už triumfuje v mistrovství světa Fangio a získává první ze svých pěti titulů.
+
Rok [[1952]] je poznamenán havárií, která Fangia vyřadila ze zbytku sezóny. Aby mohl závodit na okruhu v [[Monza|Monze]], musel překonat šílenou vzdálenost z Belfastu, kde závodil doslova před pár hodinami. Z [[Paříž]]e jel bez přestávky celou noc, aby dorazil necelou půlhodinu před startem. Unavený Fangio startoval s vozem [[Maserati]], nad nímž po pár kolech ztratil kontrolu a těžce havaroval.
Rok [[1952]] je poznamenán havárií, která Fangia vyřadila ze zbytku sezóny. Aby mohl závodit na okruhu v [[Monza|Monze]], musel překonat šílenou vzdálenost z Belfastu, kde závodil doslova před pár hodinami. Z [[Paříž]]e jel bez přestávky celou noc, aby dorazil necelou půlhodinu před startem. Unavený Fangio startoval s vozem [[Maserati]], nad nímž po pár kolech ztratil kontrolu a těžce havaroval.
 +
 +
V roce [[1954]] přestoupil k týmu Mercedes, který se vrátil po 15 letech. Získává svůj druhý titul; z dvanácti Velkých cen jich vyhrál celkem osm...
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>

Verze z 24. 6. 2015, 10:41

Juan Manuel Fangio v roce 1952

Juan Manuel Fangio (* 24. června 1911, † 17. července 1995) byl slavný argentinský automobilový závodník, účastník mistrovství světa Formule 1.

Získal 5 mistrovských titulů, z toho 4 v řadě za sebou.

Fangio se narodil v rodině italských emigrantů. Z počátku se věnoval kopané, ale velmi rychle se u něj projevila vášeň pro mechaniku. V 16 letech opustil studia na škole, aby se vyučil automechanikem. Po vojenské službě si otevřel malý autoservis a začal závodit v místních závodech. Jednalo se především o dálkové závody na nezpevněných silnicích napříč jihoamerickým kontinentem. Juan Manuel Fangio začal závodit v 18 letech na voze Ford, který získal od taxislužby. První závod absolvoval v roce 1934 na voze Ford T, musel však odstoupit kvůli zlomené ojnici. V roce 1938 sestrojil spolu s bratrem automobil, s nímž nastoupil do závodu Cochea. Závod dokončil na 7. pozici, když dokázal zajet nelépe tréninkové jízdy. Jedním z nejzajímavějších závodů, ve kterém zvítězil, byla Velká cena severu pořádaná na 10 000 kilometrů. Tento závod začíná v Buenos Aires, stoupá pohořím And až do Limy v Peru a vrací se zpět do argentinského hlavního města.

V roce 1949 Fangio odjel do Evropy podporován režimem Juana Peróna. Ve svých 37 letech začíná slavit úspěchy na Evropských okruzích. V roce 1950 podepsal smlouvu s továrním týmem Alfy Romeo a ve stejném roce bojuje o titul mistra světa s týmovým kolegou Giuseppem Farinou, který se tak stal prvním šampiónem Formule 1. Následující rok už triumfuje v mistrovství světa Fangio a získává první ze svých pěti titulů.

Rok 1952 je poznamenán havárií, která Fangia vyřadila ze zbytku sezóny. Aby mohl závodit na okruhu v Monze, musel překonat šílenou vzdálenost z Belfastu, kde závodil doslova před pár hodinami. Z Paříže jel bez přestávky celou noc, aby dorazil necelou půlhodinu před startem. Unavený Fangio startoval s vozem Maserati, nad nímž po pár kolech ztratil kontrolu a těžce havaroval.

V roce 1954 přestoupil k týmu Mercedes, který se vrátil po 15 letech. Získává svůj druhý titul; z dvanácti Velkých cen jich vyhrál celkem osm...