Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Nádraží Praha-Krč
Z Multimediaexpo.cz
(+ Nový článek) |
(+ Masivní vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Krc- | + | [[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-07.JPG|thumb|240px|Budova od kolejiště (2016)]] |
+ | [[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-23.JPG|thumb|240px|Příjezd malého vlaku Regionova]] | ||
+ | [[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-24.JPG|thumb|240px|Odjezd malého vlaku Regionova]] | ||
+ | [[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-28.JPG|thumb|240px|Pohled na nádražní budovu z ulice (2016)]] | ||
'''Nádraží Praha-Krč''' je nácestní [[Železniční stanice|nádraží]] na železniční [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš|trati Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]]. | '''Nádraží Praha-Krč''' je nácestní [[Železniční stanice|nádraží]] na železniční [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš|trati Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]]. | ||
Řádka 44: | Řádka 47: | ||
}} | }} | ||
+ | == Galerie 2016 == | ||
+ | * '''[[:Kategorie:Praha-Krč train station 2016|Mnoho fotografií nádraží Praha-Krč]]''' | ||
== Související články == | == Související články == | ||
* [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]] | * [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]] |
Aktuální verze z 15. 6. 2016, 19:59
Nádraží Praha-Krč je nácestní nádraží na železniční trati Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš.
Nachází se v Praze v Krči nedaleko od Krčského zámku v Krčském údolí.
Obsah |
Historie
Původní nádraží
Původní nádraží bylo vystavěno roku 1882 na trati Nusle–Modřany, která měla sloužit rychlému a lacinému spojení modřanského cukrovaru s Prahou. Stálo jižně od trati a bylo zdemolováno v roce 1964 při přestavbě nádraží v rámci dobudovávání pražského železničního uzlu, konkrétně Železniční jižní spojky vedoucí z Radotína na seřazovací nádraží Vršovice.
Nové nádraží
V roce 1964 byla náhradou postavena nová nádražní budova severně od trati, na pravé straně trati ve směru k nádraží Braník. Nové nádraží tak bylo situováno do centra Dolní Krče, které však později v osmdesátých letech muselo ustoupit výstavbě silniční Jižní spojky, nyní se tedy nádraží nachází prakticky mimo zástavbu.
Vlečka pražského metra
V roce 1971 byla do nádraží zaústěna jednokolejná trať Pražského metra z Depa Kačerov, která díky stejnému rozchodu vagonů metra i železnice a speciálním naváděcím kolejničkám může sloužit oběma dvěma typům vozidel. Vlečka je využívána při nasazování nových souprav metra do provozu a také jako testovací trať pro síť pražského metra.
Literatura
- DŽURNÝ, Jakub. Praha-Vršovice + zastávka [online]. Pacifikem.cz, 2. 1. 2009, [cit. 2009-02-22]. Dostupné online. (čeština)
- BERKA, Miroslav. Posázavský Pacifik. 1. vyd. Praha : Nakladatelství dopravy a spojů, 1991. 189 s. ISBN 80-7030-135-X. Kapitola Výstavba posázavské železnice, s. 17. (čeština)
Galerie 2016
Související články
Externí odkazy
- Článek o stanici na stránkách www.pacifikem.cz
- Informace o nádraží na stránkách www.prahamhd.vhd.cz
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |