V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Kamov Ka-27
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 3: | Řádka 3: | ||
|typ = víceúčelový vrtulník | |typ = víceúčelový vrtulník | ||
|výrobce = Kamov | |výrobce = Kamov | ||
- | |image = | + | |image = [[Soubor:ParkPatriot2015part9-01.jpg|250px]] |
- | |text = Kamov | + | |text = Kamov Ka-27 PL (2015) |
|konstruktér = | |konstruktér = | ||
|první let = prosinec [[1974 v letectví|1974]] | |první let = prosinec [[1974 v letectví|1974]] | ||
|hlavní uživatel = [[Sovětský svaz|SSSR]] | |hlavní uživatel = [[Sovětský svaz|SSSR]] | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
- | }} | + | }}'''Kamov Ka-27''' je [[Sovětský svaz|sovětský]], resp. [[Rusko|ruský]] [[vrtulník]], který byl zkonstruován jako náhrada za starší stroj [[Kamov Ka-25]]. |
- | + | ||
- | + | ||
- | '''Kamov Ka-27''' je [[Sovětský svaz|sovětský]], resp. [[Rusko|ruský]] [[vrtulník]], který byl zkonstruován jako náhrada za starší stroj [[Kamov Ka-25]] | + | |
- | + | První prototyp vzlétl v prosinci roku [[1974 v letectví|1974]] a krátce na to byla zahájena jeho sériová výroba. | |
- | + | Kamov Ka-27 slouží v různých obměnách pro vojenské i civilní účely nejen v [[Rusko|Rusku]], ale i v dalších zemích. | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | == | + | ==Verze vrtulníku== |
+ | *'''Ka-27''' – základní vojenská ozbrojená verze | ||
+ | *'''Ka-28''' – verze Ka-27 určená pro export | ||
+ | *'''Ka-29''' – vojenský transportní typ | ||
+ | *'''Ka-31''' – průzkumný vrtulník | ||
+ | *'''Ka-32''' – verze pro civilní transport | ||
+ | ==Technické údaje== | ||
*Osádka 1-3 plus 2-3 specialisté | *Osádka 1-3 plus 2-3 specialisté | ||
*Pohon: 2x turbínový motor Isotov | *Pohon: 2x turbínový motor Isotov | ||
Řádka 30: | Řádka 29: | ||
*Délka trupu: 11,30 m | *Délka trupu: 11,30 m | ||
*Výška 5,5 m | *Výška 5,5 m | ||
- | *Vlastní hmotnost: | + | *Vlastní hmotnost: 6 500 kg |
- | *Vzletová hmotnost: | + | *Vzletová hmotnost: 12 000 kg |
*Maximální rychlost: 270 km/h | *Maximální rychlost: 270 km/h | ||
*Cestovní rychlost: 205 km/h | *Cestovní rychlost: 205 km/h | ||
- | *Dostup: | + | *Dostup: 5 000 m |
*Dolet: 980 km | *Dolet: 980 km | ||
- | *Výzbroj vojenské ozbrojené verze: 1 × kulomet ráže 7,62 mm, 1 × kanón ráže 30 mm, | + | *Výzbroj vojenské ozbrojené verze: 1 × kulomet ráže 7,62 mm, 1 × kanón ráže 30 mm, 4 000 kg bomb nebo raket nebo 2 torpéda |
+ | == Galerie == | ||
+ | <gallery> | ||
+ | Soubor:KamowK32A.jpg|Kamov Ka-32 | ||
+ | Soubor:Kamov KA-27 Helix helicopter.JPEG|Kamov Ka-27 přistává na palubě USS San Jacinto (CG 56) v roce 2003 | ||
+ | Soubor:Ka-27 Helix helicopter.JPEG|Ka-27 Helix na ruském raketovém [[Torpédoborec|torpédoborci]] Admiral Vinogradov | ||
+ | </gallery> | ||
==Ostatní uživatelé== | ==Ostatní uživatelé== | ||
*Alžírsko, Čína, Indie, Indonésie, Portugalsko, Jižní Korea, Ukrajina, Vietnam, Jugoslávie, Kanada, Španělsko, Švýcarsko | *Alžírsko, Čína, Indie, Indonésie, Portugalsko, Jižní Korea, Ukrajina, Vietnam, Jugoslávie, Kanada, Španělsko, Švýcarsko | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Kamov+Ka-27}}{{Commonscat|Kamov Ka-27}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Vrtulníky]] | [[Kategorie:Vrtulníky]] | ||
[[Kategorie:Letadla Kamov|Ka-27]] | [[Kategorie:Letadla Kamov|Ka-27]] |
Aktuální verze z 10. 7. 2016, 12:03
Kamov Ka-27 | ||
Kamov Ka-27 PL (2015) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | víceúčelový vrtulník | |
Výrobce | Kamov | |
Konstruktér | ||
První let | prosinec 1974 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | SSSR | |
Kamov Ka-27 je sovětský, resp. ruský vrtulník, který byl zkonstruován jako náhrada za starší stroj Kamov Ka-25.
První prototyp vzlétl v prosinci roku 1974 a krátce na to byla zahájena jeho sériová výroba.
Kamov Ka-27 slouží v různých obměnách pro vojenské i civilní účely nejen v Rusku, ale i v dalších zemích.
Obsah |
Verze vrtulníku
- Ka-27 – základní vojenská ozbrojená verze
- Ka-28 – verze Ka-27 určená pro export
- Ka-29 – vojenský transportní typ
- Ka-31 – průzkumný vrtulník
- Ka-32 – verze pro civilní transport
Technické údaje
- Osádka 1-3 plus 2-3 specialisté
- Pohon: 2x turbínový motor Isotov
- Výkon: 2x 1660 kW
- Průměr rotoru: 15,8 m
- Délka trupu: 11,30 m
- Výška 5,5 m
- Vlastní hmotnost: 6 500 kg
- Vzletová hmotnost: 12 000 kg
- Maximální rychlost: 270 km/h
- Cestovní rychlost: 205 km/h
- Dostup: 5 000 m
- Dolet: 980 km
- Výzbroj vojenské ozbrojené verze: 1 × kulomet ráže 7,62 mm, 1 × kanón ráže 30 mm, 4 000 kg bomb nebo raket nebo 2 torpéda
Galerie
Ka-27 Helix na ruském raketovém torpédoborci Admiral Vinogradov |
Ostatní uživatelé
- Alžírsko, Čína, Indie, Indonésie, Portugalsko, Jižní Korea, Ukrajina, Vietnam, Jugoslávie, Kanada, Španělsko, Švýcarsko
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |