V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Klimov RD-33

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
(+ Vylepšení)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
[[Soubor:RD33MK MAKS2009.jpg|thumb|240px|RD-33MK (2009)]]
[[Soubor:RD33MK MAKS2009.jpg|thumb|240px|RD-33MK (2009)]]
-
'''Klimov RD-33''' je [[dvouproudový motor]] s jednostupňovými turbínami nízkotlakého i vysokotlakého [[kompresor]]u s prstencovou spalovací komorou, který pohání moderní [[Rusko|ruské]] [[Machovo číslo|nadzvukové]] [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] - [[MiG-29]]. Byl vytvořen [[Rusko|ruskou]] společností [[Klimov]] v několika různých variantách.
+
'''Klimov RD-33''' je [[dvouproudový motor]] s jednostupňovými turbínami nízkotlakého i vysokotlakého [[kompresor]]u s prstencovou spalovací komorou, který pohání moderní [[Rusko|ruské]] [[Machovo číslo|nadzvukové]] [[Stíhací letoun|stíhací letadlo]] [[MiG-29]]. Byl vytvořen [[Rusko|ruskou]] společností Klimov v několika různých variantách.
První [[prototyp]] motoru byl vyzkoušen v roce [[1972]], první předsériové kusy byly vyrobeny v roce [[1976]]. RD-33 sice už na počátku nabízel nejvyšší poměr tahu k své hmotnosti v tehdejším [[Sovětský svaz|Sovětském svazu]], ale stále to nestačilo na motory ''Pratt & Whitney F-100'' letounu [[F-16 Fighting Falcon]]. Rovněž spolehlivostí a počátečním resursem 350 - 400 hodin hluboce zaostával za [[Spojené státy americké|americkými]] leteckými motory (později se naštěstí podařilo dosáhnout alespoň hodnoty 750 - 1000 hodin).
První [[prototyp]] motoru byl vyzkoušen v roce [[1972]], první předsériové kusy byly vyrobeny v roce [[1976]]. RD-33 sice už na počátku nabízel nejvyšší poměr tahu k své hmotnosti v tehdejším [[Sovětský svaz|Sovětském svazu]], ale stále to nestačilo na motory ''Pratt & Whitney F-100'' letounu [[F-16 Fighting Falcon]]. Rovněž spolehlivostí a počátečním resursem 350 - 400 hodin hluboce zaostával za [[Spojené státy americké|americkými]] leteckými motory (později se naštěstí podařilo dosáhnout alespoň hodnoty 750 - 1000 hodin).
Řádka 21: Řádka 21:
==Specifikace (RD-33)==
==Specifikace (RD-33)==
[[Dvouproudový motor]] s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN.
[[Dvouproudový motor]] s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN.
-
 
-
== Nejznámější sociální sítě (připojte se) ==
 
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}
 
-
<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>
 
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
* [http://www.mzak.cz/motory/rd-33/ Motory řady RD-33 (česky)]
+
* [http://www.leteckemotory.cz/motory/rd-33/ Motory řady RD-33 (česky)]
* [http://www.klimov.ru/en/products/military/turboprop_engines/rd-33/ Oficiální stránky výrobce (anglicky)]
* [http://www.klimov.ru/en/products/military/turboprop_engines/rd-33/ Oficiální stránky výrobce (anglicky)]
* [http://www.phoenixosfs.org/wiki/wiki.pl?RD-33 RD-33 Turbojet engine (anglicky)]
* [http://www.phoenixosfs.org/wiki/wiki.pl?RD-33 RD-33 Turbojet engine (anglicky)]
 +
 +
{{220 sociálních sítí}}
[[Kategorie:Letecké motory]]
[[Kategorie:Letecké motory]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 31. 8. 2016, 09:00

RD-33MK (2009)

Klimov RD-33 je dvouproudový motor s jednostupňovými turbínami nízkotlakého i vysokotlakého kompresoru s prstencovou spalovací komorou, který pohání moderní ruské nadzvukové stíhací letadloMiG-29. Byl vytvořen ruskou společností Klimov v několika různých variantách.

První prototyp motoru byl vyzkoušen v roce 1972, první předsériové kusy byly vyrobeny v roce 1976. RD-33 sice už na počátku nabízel nejvyšší poměr tahu k své hmotnosti v tehdejším Sovětském svazu, ale stále to nestačilo na motory Pratt & Whitney F-100 letounu F-16 Fighting Falcon. Rovněž spolehlivostí a počátečním resursem 350 - 400 hodin hluboce zaostával za americkými leteckými motory (později se naštěstí podařilo dosáhnout alespoň hodnoty 750 - 1000 hodin).

K zabezpečení spolehlivého chodu motorů ve všech režimech slouží hydromechanický automatický systém regulace a ovládání motoru (teoretická přesnost - 0,6 procent otáček). Při vývoji motorů se mimo jiné kladl důraz na možnost velmi rychlé změny otáček. Z volnoběžných do maximálních otáček lze přejít během 3 až 7 sekund v závislosti na rychlosti a výšce letu. Přídavné spalování může být spuštěno za další 2 až 3 sekundy. Při prudkém pohybu plynové páky z polohy minimálních otáček se forsáž automaticky zapíná při hodnotě otáček: 73-76 procent. Celý regulační systém sleduje veškeré důležité veličiny jako jsou teploty vzduchu vstupujícího a vystupujícího do a z jednotlivých částí motoru, tlaku vzduchu a sledování funkcí všech částí motoru. V souladu s bezpečnými hodnotami a s pomocí omezovačů je ovlivňována práce dodávkou paliva a přestavováním vstupních a výstupních ústrojí. Pilot je pomocí systému informován o všech případných skutečnostech, které překračují stanovené technické hodnoty.

Varianty

  • RD-33 :
  • RD-33 série 3 :
  • RD-33M :
  • RD-33MK :
  • RD-33K :
  • RD-33-10M :
  • RD-33N :
  • SMR-95A/B :
  • RD-43 :
  • RD-93 :
  • RD-133 :

Specifikace (RD-33)

Dvouproudový motor s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN.

Externí odkazy


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010