Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

GeForce 3

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Změna kategorie)
m (Nahrazení textu „3dfx“ textem „3dfx“)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
== Programovatelné shadery ==
== Programovatelné shadery ==
-
První čipy GeForce 3 byli uvedeny na trh v březnu [[2001]] a o tři měsíce později NVidia kupuje prakticky krachující společnost [[3dfx]]. GeForce 3 se odlišovala od svých předchůdců [[GeForce 256]] a [[GeForce 2|GeForce 2 GTS]] hned v třech oblastech. Měla přidány programovatelné [[Shadery|vertex a pixel shadery]] podle specifikace [[DirectX|DirectX 8.0]] - specializované malé jednotky navržené na práci s malými vlastními efekty T&L, což výborně zvýšilo flexibilitu celé karty. [[GeForce 2]] přitom měla pevné neprogramovatelné pixel shadery, které bylo možné optimálně využít pouze u dost malé skupiny her a technických demo. Druhou oblastí byla technologie LMA (Lightspeed Memory Architecture), která byla přesně navržena pro překreslování objektů, úzkou spolupráci se známým [[Z-buffer]] a také efektivní management paměťové sběrnice (známý nedostatek u GeForce 2). Třetí oblastí byla jednoznačná změna v [[anti-aliasing]]u způsobená přechodem z multisamplingu na supersampling s mnohem vyšší efektivitou.
+
První čipy GeForce 3 byli uvedeny na trh v březnu [[2001]] a o tři měsíce později NVidia kupuje prakticky krachující společnost 3dfx. GeForce 3 se odlišovala od svých předchůdců [[GeForce 256]] a [[GeForce 2|GeForce 2 GTS]] hned v třech oblastech. Měla přidány programovatelné [[Shadery|vertex a pixel shadery]] podle specifikace [[DirectX|DirectX 8.0]] - specializované malé jednotky navržené na práci s malými vlastními efekty T&L, což výborně zvýšilo flexibilitu celé karty. [[GeForce 2]] přitom měla pevné neprogramovatelné pixel shadery, které bylo možné optimálně využít pouze u dost malé skupiny her a technických demo. Druhou oblastí byla technologie LMA (Lightspeed Memory Architecture), která byla přesně navržena pro překreslování objektů, úzkou spolupráci se známým [[Z-buffer]] a také efektivní management paměťové sběrnice (známý nedostatek u GeForce 2). Třetí oblastí byla jednoznačná změna v [[anti-aliasing]]u způsobená přechodem z multisamplingu na supersampling s mnohem vyšší efektivitou.
== Technická specifikace ==
== Technická specifikace ==
Řádka 84: Řádka 84:
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td>
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td>
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td></tr></table>
<td align="center" bgcolor="#dddddd" height="16" width="13%"><font size="1">1x 350 MHz </font></td></tr></table>
-
 
-
 
-
== Nejznámější sociální sítě (připojte se) ==
 
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}
 
-
<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>
 
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
Řádka 97: Řádka 92:
-
{{Šablona:NVIDIA technologie}}
+
{{220 sociálních sítí}}{{Šablona:NVIDIA technologie}}
[[Kategorie:Grafické karty nVidia]]
[[Kategorie:Grafické karty nVidia]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]
[[Kategorie:Originální články Multimediaexpo.cz]]

Aktuální verze z 15. 7. 2018, 12:27

GeForce 3 Ti 200

GeForce 3 (kódové označení NV20) je grafická karta od společnosti NVidia. Jejím předchůdcem je GeForce 2 GTS a nástupcem GeForce4 Ti. Jedná se v pořadí o třetí generaci série karet GeForce. Jeho upravený derivát (NV2A) pracuje v první konzoli Xbox a profesionální GeForce 3 je známý jako Quadro DCC.

Programovatelné shadery

První čipy GeForce 3 byli uvedeny na trh v březnu 2001 a o tři měsíce později NVidia kupuje prakticky krachující společnost 3dfx. GeForce 3 se odlišovala od svých předchůdců GeForce 256 a GeForce 2 GTS hned v třech oblastech. Měla přidány programovatelné vertex a pixel shadery podle specifikace DirectX 8.0 - specializované malé jednotky navržené na práci s malými vlastními efekty T&L, což výborně zvýšilo flexibilitu celé karty. GeForce 2 přitom měla pevné neprogramovatelné pixel shadery, které bylo možné optimálně využít pouze u dost malé skupiny her a technických demo. Druhou oblastí byla technologie LMA (Lightspeed Memory Architecture), která byla přesně navržena pro překreslování objektů, úzkou spolupráci se známým Z-buffer a také efektivní management paměťové sběrnice (známý nedostatek u GeForce 2). Třetí oblastí byla jednoznačná změna v anti-aliasingu způsobená přechodem z multisamplingu na supersampling s mnohem vyšší efektivitou.

Technická specifikace

GeForce 3 GeForce 3 Ti 200 GeForce 3 Ti 500
Takt čipu 200 MHz 175 MHz 240 MHz
Takt pamětí 230 (460) MHz DDR 200 (400) MHz DDR 250 (500) MHz DDR
Kódové jméno NV20 NV20 NV20
Maximální teoretický fill-rate 800 Mpixel/s 700 Mpixel/s 960 Mpixel/s
Maximální teoretický fill-rate (multi-texturing) 1600 Mtexel/s 1400 Mtexel/s 1920 Mtexel/s
Maximální teoretická propustnost pamětí 7.36 GB/s 6.4 GB/s 8 GB/s
Výrobní technologie 0.15 µm 0.15 µm 0.15 µm
Paměťová sběrnice 128-bit DDR 128-bit DDR 128-bit DDR
Počet texturovacích pipeline 4 4 4
Počet text. jednotek na pipeline 2 2 2
DirectX 8.0 8.0 8.0
Podpora více monitorů Ne Ne Ne
Integrované RAMDACy 1x 350 MHz 1x 350 MHz 1x 350 MHz

Externí odkazy


Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly.
Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás.
Náš FIO účet — 2500575897 / 2010
NVIDIA grafické karty, čipové sady a počítačové platformy

NV1 • RIVA 128 • RIVA TNT • RIVA TNT2 • GeForce 256 • GeForce 2 • GeForce 3 • GeForce 4 • GeForce FX • GeForce 6 • GeForce 7 • GeForce 8 • GeForce 9 • GeForce 200 • GeForce 400 • GeForce 500 • SoundStorm • nForce • nForce2 • nForce3 • nForce4