Šablona:Článek dne/2017/05
Z Multimediaexpo.cz
m (Zamyká „Multimediaexpo.cz:Článek dne/2017/05“: Prevence...svůj požadavek můžete vložit na diskusní stránku ([edit=sysop] (do odvolání) [move=sysop] (do odvolání))) |
m (Nahrazení textu „Kategorie:Článek DNE“ textem „Kategorie:Archiv Článků DNE“) |
||
(Nejsou zobrazeny 4 mezilehlé verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | <!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. --> | ||
- | [[Soubor: | + | [[Soubor:MASTER-OF-ORION-original-PDF01.png|right|160px|Originální manuál ukrývá opravdu mnoho informací.]] |
- | '''[[ | + | '''[[Master of Orion]]''' je první díl série [[Tahová strategie|tahových]] [[Strategická počítačová hra|strategických počítačových her]] typu [[4X]] společnosti MicroProse. Byla vydána v roce [[1993]]. |
- | + | Hráč začíná s kolonií na jedné [[Planeta|planetě]]. Úkolem je kolonizovat další [[Planeta|planety]], bránit je před nepřáteli a pomocí diplomacie a dobývání opanovat [[Galaxie|galaxii]]. | |
- | + | Ve hře je kromě hráče volitelný počet (1 až 5) dalších ras. Lze vybírat z deseti ras, z nichž každá má jinou rasovou výhodu {{Nowrap|(bonus na výzkum, na střelbu, na pozemní útoky, na růst populace, a další)}} | |
+ | Hráč s nimi může uzavírat mír či spojenectví, dávat dary, obchodováním zvýšit průmyslovou produkci či vyměňovat technologie. | ||
+ | Pokud jsou již zkolonizovány alespoň dvě třetiny galaxie, každých 25 tahů se sejde '''Galaktická rada''' a ze dvou nejmocnějších říší volí '''Pána Galaxie'''. Volba je úspěšná, pokud některý z kandidátů získá alespoň dvě třetiny hlasů; zdržení se hlasování se počítá jako hlas proti oběma kandidátům. | ||
+ | Po zvolení Pána Galaxie má hráč možnost odmítnout se podřídit jeho vládě; v takovém případě proti němu vedou příznivci Pána Galaxie válku do úplného vyhlazení. | ||
- | + | Hráč může vyhrát hru tím, že se stane Pánem Galaxie, nebo vyhlazením ostatních ras. | |
- | <noinclude>[[Kategorie: | + | |
+ | Každá hvězdná soustava má nejvýše jednu kolonizovatelnou planetu. Existuje šest typů nepřítelského prostředí, například planeta toxická nebo s radiací. Ty lze kolonizovat až po vynalezené potřebné technologie. Dále se planety liší svojí úrodností, minerálním bohatstvím a kapacitou. | ||
+ | Navíc existují '''artefaktové planety''', na kterých lze najít technologie a výzkum na nich prováděný se počítá dvojnásobně. Nejvýznamnější z nich je '''Orion''', na němž lze najít velmi pokročilé technologie a výzkum se čtyřnásobí. Tato planeta je chráněna velmi silnou válečnou lodí. Dobytí Orionu sice není nutná ani postačující podmínka k vítězství, ale ovlivní vztah ostatních mocností k hráči. | ||
+ | |||
+ | Růst kolonie spočívá ve zvyšování počtu obyvatel, továren a raketových základen. Během hry lze vynalézt technologie, které zvětšují maximální počet továren a obyvatelstva, účinnost raketových základen a efektivitu boje se znečištěním. Produkci každé kolonie může hráč rozdělit v libovolném poměru mezi pět různých oblastí. | ||
+ | |||
+ | Body výzkumu generované všemi koloniemi hráč může libovolně rozdělit mezi šest oblastí. V každé z těchto oblastí má na výběr z řady technologií... | ||
+ | <noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude> |
Aktuální verze z 7. 1. 2019, 12:44
Master of Orion je první díl série tahových strategických počítačových her typu 4X společnosti MicroProse. Byla vydána v roce 1993.
Hráč začíná s kolonií na jedné planetě. Úkolem je kolonizovat další planety, bránit je před nepřáteli a pomocí diplomacie a dobývání opanovat galaxii.
Ve hře je kromě hráče volitelný počet (1 až 5) dalších ras. Lze vybírat z deseti ras, z nichž každá má jinou rasovou výhodu (bonus na výzkum, na střelbu, na pozemní útoky, na růst populace, a další) Hráč s nimi může uzavírat mír či spojenectví, dávat dary, obchodováním zvýšit průmyslovou produkci či vyměňovat technologie. Pokud jsou již zkolonizovány alespoň dvě třetiny galaxie, každých 25 tahů se sejde Galaktická rada a ze dvou nejmocnějších říší volí Pána Galaxie. Volba je úspěšná, pokud některý z kandidátů získá alespoň dvě třetiny hlasů; zdržení se hlasování se počítá jako hlas proti oběma kandidátům. Po zvolení Pána Galaxie má hráč možnost odmítnout se podřídit jeho vládě; v takovém případě proti němu vedou příznivci Pána Galaxie válku do úplného vyhlazení.
Hráč může vyhrát hru tím, že se stane Pánem Galaxie, nebo vyhlazením ostatních ras.
Každá hvězdná soustava má nejvýše jednu kolonizovatelnou planetu. Existuje šest typů nepřítelského prostředí, například planeta toxická nebo s radiací. Ty lze kolonizovat až po vynalezené potřebné technologie. Dále se planety liší svojí úrodností, minerálním bohatstvím a kapacitou. Navíc existují artefaktové planety, na kterých lze najít technologie a výzkum na nich prováděný se počítá dvojnásobně. Nejvýznamnější z nich je Orion, na němž lze najít velmi pokročilé technologie a výzkum se čtyřnásobí. Tato planeta je chráněna velmi silnou válečnou lodí. Dobytí Orionu sice není nutná ani postačující podmínka k vítězství, ale ovlivní vztah ostatních mocností k hráči.
Růst kolonie spočívá ve zvyšování počtu obyvatel, továren a raketových základen. Během hry lze vynalézt technologie, které zvětšují maximální počet továren a obyvatelstva, účinnost raketových základen a efektivitu boje se znečištěním. Produkci každé kolonie může hráč rozdělit v libovolném poměru mezi pět různých oblastí.
Body výzkumu generované všemi koloniemi hráč může libovolně rozdělit mezi šest oblastí. V každé z těchto oblastí má na výběr z řady technologií...