V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Šablona:Článek dne HL/2021/14

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Stránka Šablona:Článek dne HL/2020/39 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne HL/2021/14: 2021)
m (Nahrazení textu „<noinclude>Kategorie:Článek DNE</noinclude>“ textem „<noinclude>Kategorie:Archiv Článků DNE</noinclude>“)
 
(Nejsou zobrazeny 3 mezilehlé verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
-
[[Soubor:SUN-Ultra40-2014-002.jpg|right|160px|Dvojice konektorů IEEE 1394a na předním panelu serveru SUN Ultra 40 M2.]]
+
[[Soubor:Mad Max-2021-001.png|right|160px|Mad Max (2015)|link=Mad_Max_(videohra)]]
-
'''[[FireWire]]''' ('''IEEE 1394''') je standardní sériová [[sběrnice]] pro připojení periférií k [[počítač]]i. Díky své technické jednoduchosti a pořizovací ceně nahrazuje dříve používané způsoby připojení, především [[SCSI]].
+
'''''[[Mad Max (videohra)|Mad Max]]''''' je [[videohra]] typu akční adventura zasazená do mechanismu otevřeného světa a vytvořena na základě filmové {{Nowrap|série [[Šílený Max]]}}, přestože do oficiálního kánonu této série nezapadá.
-
V současné době jsou k dispozici dvě verze FireWire: původní s šestipinovým kabelem označovaná dnes jako FireWire 400 neboli IEEE&nbsp;1394a s rychlostí 400 Mbit/s a FireWire 800 neboli IEEE&nbsp;1394b s rychlostí až 800&nbsp;Mbit/s a devítipinovým kabelem. Nyní se schvaluje nový&nbsp;standard IEEE 1394c s rychlostí až 3&nbsp;200&nbsp;Mbit/s. FireWire na rozdíl od USB není ale prozatím tak rozšířen a patrně už nikdy nebude. Dnes se používání tohoto rozhraní pro běžné uživatele zúžilo zejména k připojení digitálních videokamer, v profesionální sféře se používá k rychlému připojení externích disků a optických mechanik.
+
Hra je zasazena do postapokalyptické pouštní pustiny. Hráč hraje za [[Max Rockatansky|Maxe&nbsp;Rockatanského]], který putuje po Pustině a koná svou pomstu na bojovnících Scrotuse. Pustinu překonává ve svém automobilu. Velký&nbsp;důraz se&nbsp;klade na&nbsp;boj s&nbsp;vozidly, kde si hráč svůj automobil upravuje a vylepšuje. Herní mapa končí v&nbsp;písečné oblasti, nazvané „The&nbsp;Big&nbsp;Nothing".
-
FireWire může spojit až 63 zařízení ve stromové nebo daisy chain topologii (na rozdíl od sběrnicové topologie paralelního SCSI). To umožňuje komunikaci zařízení na principu [[peer-to-peer]], například mezi [[Scanner|skenerem]] a [[Počítačová tiskárna|tiskárnou]], bez potřeby využití systémové paměti nebo [[Procesor|procesoru]] počítače. FireWire také podporuje více hostitelských zařízení na jedné sběrnici. USB potřebuje na stejnou funkci speciální čipset, což v praxi znamená, že potřebuje speciální drahý kabel, přičemž FireWire postačuje běžný kabel se správným počtem pinů (standardně šest). FireWire podporuje technologie [[plug-and-play]] a hot swapping. Měděný kabel, který je použit nejčastěji, může mít délku až 4,5 metru a je flexibilnější než většina kabelů pro paralelní SCSI. Kabel se šesti nebo devíti piny dokáže napájet port až 45 [[watt]]y a 30&nbsp;[[volt]]y, což umožňuje energeticky středně náročným zařízením pracovat bez samostatného napájecího zdroje.
+
Mad Max je postapokalyptická akční adventura, s vyváženým důrazem mezi automobilovým bojem a osobními souboji v nepřátelských pevnostech a malých táborech. Hráč okamžitě přebírá roli titulní postavy [[Max Rockatansky|Maxe&nbsp;Rockatanského]]. Podle vydavatele až&nbsp;60% videohry vyžaduje po hráči, aby řídil automobil. Maxův automobil, s přezdívkou '''Magnum Opus''', je brzy nutné výrazně vylepšovat. Maxovým společníkem v&nbsp;autě je zručný mechanik ''Chumbucket''. Hra se zobrazuje z&nbsp;pohledu třetí osoby, ale během řízení lze přepnout do pohledu první osoby. Ve hře je hlavní příběh, ale samozřejmě jsou zde i&nbsp;vedlejší mise.
-
Dodatek IEEE 1394a, vydaný v roce 2000, upřesnil a vylepšil původní specifikaci. Přidal podporu pro asynchronní&nbsp;streaming, rychlejší rekonfiguraci sběrnice, spojování paketů a úsporný režim spánku. IEEE 1394a nabízí několik výhod oproti IEEE 1394. 1394a je schopen rozhodčích zrychlení, což sběrnici umožňuje urychlit rozhodčí řízení cyklů, což vede ke zlepšení efektivity. To také umožňuje řídit krátký restart sběrnice, při kterém mohou být přidány nebo odebrány uzly, aniž by došlo k&nbsp;velkému poklesu v isochronním přenosu.
+
Měna ve hře je šrot, za&nbsp;který se vylepšuje Maxův automobil, ale i&nbsp;schopnosti a&nbsp;výbava samotného Maxe. Šrot se nachází na různých místech globální mapy a&nbsp;také vypadne z každého zničeného nepřátelského auta. Max dále získává dovednosti z&nbsp;nasbíraných zkušeností, za&nbsp;které&nbsp;se&nbsp;pořizují další Maxova vylepšení.
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
 
 +
Je uvedeno mnoho možností gameplaye, hlavně akční a stealth, ale hra upřednostňuje akci. Ačkoli má Max [[Brokovnice|brokovnici]], munice je vzácná, proto bojuje nejčastěji pěstmi. Hra má bojový systém volného proudění, která využívá profesionální útoky smíchané s&nbsp;boxerskými techniky.
 +
 
 +
Krajina hry se skládá z [[Kaňon|kaňonů]], [[Jeskyně|jeskyní]], [[Poušť|pouští]], vyprahlého mořského dna a opuštěných budov. Herní svět je rozdělen do značného množství oblastí, přičemž každá oblast má svou vlastní jedinečnou krajinu a vedlejší příběh v podobě vedlejších misí. Unikátní památky a ruiny mohou být objeveny v každém regionu. Vedlejší činnosti, jako jsou například závody smrti, dobyvání nepřátelských pevností, shazování strašáků a ničení nepřátelských [[konvoj]]ů lze nalézt v každém regionu. Dále „úroveň hrozby" regionu se snižuje po splnění takových aktivit, a tím umožňuje hráčům procházet svět snadněji. Každý region ve hře má pevnost s větším bossem (''Top Dog Boss''). Některé z pevností ve hře jsou lehčí, některé těžší. Každou oblast Max může důkladněji objevit pomocí horkovzdušného&nbsp;balónu, který brzy hraje dominantní roli při aktivaci {{Nowrap|funkce Fast-travel –}} tedy okamžitého přesunu z jednoho bodu na globální mapě do druhého (velmi často jiný&nbsp;balón či&nbsp;přátelský stronghold).
 +
 
 +
Magnum Opus spotřebovává benzín, který se získává z plných kanystrů a spojeneckých základen. Hráči mohou najít sběratelské předměty, a to historické [[relikvie]] v průběhu celé hry. Hráč může najet do nezmapované pouštní oblasti „The&nbsp;Big&nbsp;Nothing" a právě tam najít hodně vzácné součástky pro '''Magnum Opus'''. Ve hře je také dynamický systém počasí, dne a noci, elektrických&nbsp;a&nbsp;pouštních bouří.<br />Videohra se odehrává, stejně jako filmová série, v [[Austrálie|australské]] poušti zničené [[Jaderná válka|jadernou&nbsp;válkou]] o&nbsp;zbývající zdroje, která zpustošila civilizaci a&nbsp;vyprahla svět.
 +
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 12. 1. 2023, 11:52

Mad Max (2015)

Mad Max je videohra typu akční adventura zasazená do mechanismu otevřeného světa a vytvořena na základě filmové série Šílený Max, přestože do oficiálního kánonu této série nezapadá.

Hra je zasazena do postapokalyptické pouštní pustiny. Hráč hraje za Maxe Rockatanského, který putuje po Pustině a koná svou pomstu na bojovnících Scrotuse. Pustinu překonává ve svém automobilu. Velký důraz se klade na boj s vozidly, kde si hráč svůj automobil upravuje a vylepšuje. Herní mapa končí v písečné oblasti, nazvané „The Big Nothing".

Mad Max je postapokalyptická akční adventura, s vyváženým důrazem mezi automobilovým bojem a osobními souboji v nepřátelských pevnostech a malých táborech. Hráč okamžitě přebírá roli titulní postavy Maxe Rockatanského. Podle vydavatele až 60% videohry vyžaduje po hráči, aby řídil automobil. Maxův automobil, s přezdívkou Magnum Opus, je brzy nutné výrazně vylepšovat. Maxovým společníkem v autě je zručný mechanik Chumbucket. Hra se zobrazuje z pohledu třetí osoby, ale během řízení lze přepnout do pohledu první osoby. Ve hře je hlavní příběh, ale samozřejmě jsou zde i vedlejší mise.

Měna ve hře je šrot, za který se vylepšuje Maxův automobil, ale i schopnosti a výbava samotného Maxe. Šrot se nachází na různých místech globální mapy a také vypadne z každého zničeného nepřátelského auta. Max dále získává dovednosti z nasbíraných zkušeností, za které se pořizují další Maxova vylepšení.

Je uvedeno mnoho možností gameplaye, hlavně akční a stealth, ale hra upřednostňuje akci. Ačkoli má Max brokovnici, munice je vzácná, proto bojuje nejčastěji pěstmi. Hra má bojový systém volného proudění, která využívá profesionální útoky smíchané s boxerskými techniky.

Krajina hry se skládá z kaňonů, jeskyní, pouští, vyprahlého mořského dna a opuštěných budov. Herní svět je rozdělen do značného množství oblastí, přičemž každá oblast má svou vlastní jedinečnou krajinu a vedlejší příběh v podobě vedlejších misí. Unikátní památky a ruiny mohou být objeveny v každém regionu. Vedlejší činnosti, jako jsou například závody smrti, dobyvání nepřátelských pevností, shazování strašáků a ničení nepřátelských konvojů lze nalézt v každém regionu. Dále „úroveň hrozby" regionu se snižuje po splnění takových aktivit, a tím umožňuje hráčům procházet svět snadněji. Každý region ve hře má pevnost s větším bossem (Top Dog Boss). Některé z pevností ve hře jsou lehčí, některé těžší. Každou oblast Max může důkladněji objevit pomocí horkovzdušného balónu, který brzy hraje dominantní roli při aktivaci funkce Fast-travel – tedy okamžitého přesunu z jednoho bodu na globální mapě do druhého (velmi často jiný balón či přátelský stronghold).

Magnum Opus spotřebovává benzín, který se získává z plných kanystrů a spojeneckých základen. Hráči mohou najít sběratelské předměty, a to historické relikvie v průběhu celé hry. Hráč může najet do nezmapované pouštní oblasti „The Big Nothing" a právě tam najít hodně vzácné součástky pro Magnum Opus. Ve hře je také dynamický systém počasí, dne a noci, elektrických a pouštních bouří.
Videohra se odehrává, stejně jako filmová série, v australské poušti zničené jadernou válkou o zbývající zdroje, která zpustošila civilizaci a vyprahla svět.