Šablona:Článek dne/2022/13

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Stránka Šablona:Článek dne/2021/44 přemístěna na stránku Šablona:Článek dne/2022/13: 2022)
(++)
 
(Není zobrazeno 5 mezilehlých verzí.)
Řádka 1: Řádka 1:
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
<!-- Zde bude umístěn článek platný pro daný rok a den. Každému dni náleží jiný článek. -->
-
[[Soubor:SUN-Ultra40-2014-002.jpg|right|160px|Dvojice konektorů IEEE 1394a na předním panelu serveru SUN Ultra 40 M2.]]
+
[[Soubor:Crysis 3 2019-001.png|right|160px|Crysis 3 is a 2013 first-person shooter video game developed by&nbsp;Crytek.]]
-
'''[[FireWire]]''' ('''IEEE 1394''') je standardní sériová [[sběrnice]] pro připojení periférií k [[počítač]]i. Díky své technické jednoduchosti a pořizovací ceně nahrazuje dříve používané způsoby připojení, především [[SCSI]].
+
'''<big>[[Crysis 3]]</big>''' je střílečka z pohledu první osoby z roku [[2013]], kterou vyvinula společnost Crytek a vydala společnost Electronic Arts. Jedná se o třetí hru ze série Crysis, která navazuje na videohru [[Crysis 2]] z roku [[2011]]. Multiplayerovou část hry vyvinula společnost Crytek UK. Příběh hry Crysis 3 se točí kolem zabijáka Propheta, držitele nanoobleku, který se vydává na cestu pomsty proti Alpha Cephu, vůdci&nbsp;mimozemské rasy Ceph.  
-
V současné době jsou k dispozici dvě verze FireWire: původní s šestipinovým kabelem označovaná dnes jako FireWire 400 neboli IEEE&nbsp;1394a s rychlostí 400 Mbit/s a FireWire 800 neboli IEEE&nbsp;1394b s rychlostí až 800&nbsp;Mbit/s a devítipinovým kabelem. Nyní se schvaluje nový&nbsp;standard IEEE 1394c s rychlostí až 3&nbsp;200&nbsp;Mbit/s. FireWire na rozdíl od USB není ale prozatím tak rozšířen a patrně už nikdy nebude. Dnes se používání tohoto rozhraní pro běžné uživatele zúžilo zejména k připojení digitálních videokamer, v profesionální sféře se používá k rychlému připojení externích disků a optických mechanik.
+
Příběh hry slouží jako praktický závěr celé trilogie [[Crysis]].  
-
FireWire může spojit až 63 zařízení ve stromové nebo daisy chain topologii (na rozdíl od sběrnicové topologie paralelního SCSI). To umožňuje komunikaci zařízení na principu [[peer-to-peer]], například mezi [[Scanner|skenerem]] a [[Počítačová tiskárna|tiskárnou]], bez potřeby využití systémové paměti nebo [[Procesor|procesoru]] počítače. FireWire také podporuje více hostitelských zařízení na jedné sběrnici. USB potřebuje na stejnou funkci speciální čipset, což v praxi znamená, že potřebuje speciální drahý kabel, přičemž FireWire postačuje běžný kabel se správným počtem pinů (standardně šest). FireWire podporuje technologie [[plug-and-play]] a hot swapping. Měděný kabel, který je použit nejčastěji, může mít délku až 4,5 metru a je flexibilnější než většina kabelů pro paralelní SCSI. Kabel se šesti nebo devíti piny dokáže napájet port až 45 [[watt]]y a 30&nbsp;[[volt]]y, což umožňuje energeticky středně náročným zařízením pracovat bez samostatného napájecího zdroje.
+
Hratelnost se točí kolem používání nanoobleku, který hráčům poskytuje řadu schopností, například neviditelnost. Mezi novinky představené ve hře Crysis 3 patří nové schopnosti nanoobleku, složený luk a&nbsp;hackování, která hráčům umožňuje nabourávat se&nbsp;do&nbsp;vybavení nepřátel, dronů a bezpečnostních zařízení.
-
Dodatek IEEE 1394a, vydaný v roce 2000, upřesnil a vylepšil původní specifikaci. Přidal podporu pro asynchronní&nbsp;streaming, rychlejší rekonfiguraci sběrnice, spojování paketů a úsporný režim spánku. IEEE 1394a nabízí několik výhod oproti IEEE 1394. 1394a je schopen rozhodčích zrychlení, což sběrnici umožňuje urychlit rozhodčí řízení cyklů, což vede ke zlepšení efektivity. To také umožňuje řídit krátký restart sběrnice, při kterém mohou být přidány nebo odebrány uzly, aniž by došlo k&nbsp;velkému poklesu v isochronním přenosu.
+
Hra se odehrává v postapokalyptickém New Yorku ve snaze spojit městskou krajinu z Crysis 2 a lesní prostředí z původní hry Crysis. Hra představuje "sedm divů", přičemž každý div má svou vlastní jedinečnou krajinu a taktické uspořádání. Vzhledem ke stížnostem na linearitu hry Crysis 2, byly úrovně hry otevřeny, aby hráči získali větší volnost. Vývojový tým také vynaložil úsilí na vytvoření emotivnějšího příběhu, a hlavní hrdina příběhu byl inspirován hlavní postavou filmu District 9. Na&nbsp;hře pracoval tým 100&nbsp;lidí v&nbsp;rámci 23-měsíčního vývojového cyklu. Společnost Crytek&nbsp;UK vyvinula multiplayerovou část hry.
-
<noinclude>[[Kategorie:Článek DNE]]</noinclude>
+
 
 +
Hra byla oficiálně oznámena v dubnu 2012 a v únoru 2013 vyšla pro Microsoft Windows, [[PlayStation 3]] a [[Xbox 360]].  
 +
 
 +
Ve vývoji byl i port pro Wii U, ale ten byl kvůli problémům ve vztazích mezi společnostmi Nintendo a EA zrušen. Hra se po vydání dočkala pozitivních recenzí. Chvála směřovala k výběru a přizpůsobení zbraní, menu, vizuální stránce a multiplayeru, zatímco byla kritizována za příběh, design úrovní, délku a&nbsp;zastaralé mechanismy ve&nbsp;srovnání s předchozími díly. S rozpočtem 66 milionů dolarů se hry během prvního měsíce prodalo 205 000 kopií, a&nbsp;pro&nbsp;Electronic Arts se stala komerčním neúspěchem. Hra byla později zařazena do&nbsp;kompilace Crysis Trilogy, která vyšla v únoru 2014.
 +
 
 +
Remasterovaná verze s názvem '''Crysis 3 Remastered''', která navazuje na Crysis 2 Remastered, vyšla v roce [[2021]] pro Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One a&nbsp;[[Nintendo Switch]] a rovněž přibalena jako součást kompilace Crysis&nbsp;Remastered&nbsp;Trilogy.
 +
 
 +
Podobně jako předchozí hry ze série Crysis je i Crysis 3 střílečkou z pohledu první osoby.
 +
 
 +
Hráči se ujímají kontroly nad Prorokem, který postupuje [[New York|New Yorkem]], aby porazil Ceph, technologicky vyspělou mimozemskou rasu. V průběhu hry se hráči mohou posouvat, sprintovat, skákat a krčit se. Při setkání s nepřáteli je hráči mohou porazit pomocí zbraní nebo složeného luku, použitím výbušnin, jako jsou [[Granát (zbraň)|granáty]] a C4, nebo útokem zblízka. Provádění určitých pohybů spotřebovává energii z nanoobleku, brnění, které Prophet nosí. Pokud je [[energie]] v nanoobleku příliš málo, hráči nemohou některé schopnosti provádět nebo využívat – musí počkat, dokud se [[energie]] nedoplní. Hráči díky tomu mají za úkol hospodařit s energií. Ve&nbsp;hře byla aktualizována umělá inteligence, která umožňuje nepřátelům rychleji reagovat na útoky hráčů. Nepřátelé se mohou při útoku krýt a mohou využívat strategie, aby&nbsp;si&nbsp;vzájemně pomáhali a podporovali se&nbsp;v&nbsp;útocích.
 +
 
 +
Nanooblek umožňuje hráčům identifikovat úroveň ohrožení a zbraně, které nepřátelé drží. Hráči mohou označovat nepřátele a předměty zapnutím hledí a mohou zpozorovat nepřátele pomocí nanovidění, který detekuje teplo nepřátel i spojenců. Úrovně jsou otevřenější než ve hře Crysis 2. Hráči mají větší volnost a mohou si zvolit herní styl založený na přímé konfrontaci, nebo na diskrétnějším a skrytějším přístupu, aby se vypořádali s nepřáteli a splnili své cíle. Neexistuje žádný jednoznačný způsob, jak překonat sedm úrovní hry. Místo toho se&nbsp;hráči mohou vydat různými alternativními cestami k&nbsp;dosažení svých cílů.
 +
 
 +
Hráči mohou bojovat proti nepřátelům pomocí široké škály pomůcek a zbraní a pomocí schopností, které jim poskytuje nanooblek. Mohou využívat neviditelný plášť, aby se&nbsp;vyhnuli nepřátelům, zabránili svému odhalení nebo&nbsp;prováděli tiché útoky.
 +
<noinclude>[[Kategorie:Archiv Článků DNE]]</noinclude>

Aktuální verze z 3. 1. 2024, 19:42

Crysis 3 is a 2013 first-person shooter video game developed by Crytek.

Crysis 3 je střílečka z pohledu první osoby z roku 2013, kterou vyvinula společnost Crytek a vydala společnost Electronic Arts. Jedná se o třetí hru ze série Crysis, která navazuje na videohru Crysis 2 z roku 2011. Multiplayerovou část hry vyvinula společnost Crytek UK. Příběh hry Crysis 3 se točí kolem zabijáka Propheta, držitele nanoobleku, který se vydává na cestu pomsty proti Alpha Cephu, vůdci mimozemské rasy Ceph.

Příběh hry slouží jako praktický závěr celé trilogie Crysis.

Hratelnost se točí kolem používání nanoobleku, který hráčům poskytuje řadu schopností, například neviditelnost. Mezi novinky představené ve hře Crysis 3 patří nové schopnosti nanoobleku, složený luk a hackování, která hráčům umožňuje nabourávat se do vybavení nepřátel, dronů a bezpečnostních zařízení.

Hra se odehrává v postapokalyptickém New Yorku ve snaze spojit městskou krajinu z Crysis 2 a lesní prostředí z původní hry Crysis. Hra představuje "sedm divů", přičemž každý div má svou vlastní jedinečnou krajinu a taktické uspořádání. Vzhledem ke stížnostem na linearitu hry Crysis 2, byly úrovně hry otevřeny, aby hráči získali větší volnost. Vývojový tým také vynaložil úsilí na vytvoření emotivnějšího příběhu, a hlavní hrdina příběhu byl inspirován hlavní postavou filmu District 9. Na hře pracoval tým 100 lidí v rámci 23-měsíčního vývojového cyklu. Společnost Crytek UK vyvinula multiplayerovou část hry.

Hra byla oficiálně oznámena v dubnu 2012 a v únoru 2013 vyšla pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360.

Ve vývoji byl i port pro Wii U, ale ten byl kvůli problémům ve vztazích mezi společnostmi Nintendo a EA zrušen. Hra se po vydání dočkala pozitivních recenzí. Chvála směřovala k výběru a přizpůsobení zbraní, menu, vizuální stránce a multiplayeru, zatímco byla kritizována za příběh, design úrovní, délku a zastaralé mechanismy ve srovnání s předchozími díly. S rozpočtem 66 milionů dolarů se hry během prvního měsíce prodalo 205 000 kopií, a pro Electronic Arts se stala komerčním neúspěchem. Hra byla později zařazena do kompilace Crysis Trilogy, která vyšla v únoru 2014.

Remasterovaná verze s názvem Crysis 3 Remastered, která navazuje na Crysis 2 Remastered, vyšla v roce 2021 pro Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch a rovněž přibalena jako součást kompilace Crysis Remastered Trilogy.

Podobně jako předchozí hry ze série Crysis je i Crysis 3 střílečkou z pohledu první osoby.

Hráči se ujímají kontroly nad Prorokem, který postupuje New Yorkem, aby porazil Ceph, technologicky vyspělou mimozemskou rasu. V průběhu hry se hráči mohou posouvat, sprintovat, skákat a krčit se. Při setkání s nepřáteli je hráči mohou porazit pomocí zbraní nebo složeného luku, použitím výbušnin, jako jsou granáty a C4, nebo útokem zblízka. Provádění určitých pohybů spotřebovává energii z nanoobleku, brnění, které Prophet nosí. Pokud je energie v nanoobleku příliš málo, hráči nemohou některé schopnosti provádět nebo využívat – musí počkat, dokud se energie nedoplní. Hráči díky tomu mají za úkol hospodařit s energií. Ve hře byla aktualizována umělá inteligence, která umožňuje nepřátelům rychleji reagovat na útoky hráčů. Nepřátelé se mohou při útoku krýt a mohou využívat strategie, aby si vzájemně pomáhali a podporovali se v útocích.

Nanooblek umožňuje hráčům identifikovat úroveň ohrožení a zbraně, které nepřátelé drží. Hráči mohou označovat nepřátele a předměty zapnutím hledí a mohou zpozorovat nepřátele pomocí nanovidění, který detekuje teplo nepřátel i spojenců. Úrovně jsou otevřenější než ve hře Crysis 2. Hráči mají větší volnost a mohou si zvolit herní styl založený na přímé konfrontaci, nebo na diskrétnějším a skrytějším přístupu, aby se vypořádali s nepřáteli a splnili své cíle. Neexistuje žádný jednoznačný způsob, jak překonat sedm úrovní hry. Místo toho se hráči mohou vydat různými alternativními cestami k dosažení svých cílů.

Hráči mohou bojovat proti nepřátelům pomocí široké škály pomůcek a zbraní a pomocí schopností, které jim poskytuje nanooblek. Mohou využívat neviditelný plášť, aby se vyhnuli nepřátelům, zabránili svému odhalení nebo prováděli tiché útoky.