Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Radlická (stanice metra v Praze)
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(++) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Praha, Radlická, metro.jpg | + | [[Soubor:Praha, Radlická, metro.jpg|thumb|230px|Nástupiště]] |
- | [[Soubor:Praha, Radlická, vstup do metra.jpg | + | [[Soubor:Praha, Radlická, vstup do metra.jpg|thumb|230px|Vstup do stanice]] |
- | [[Soubor:Praha, Radlice, stanice metra Radlická II.JPG | + | [[Soubor:Praha, Radlice, stanice metra Radlická II.JPG|thumb|230px|Prostranství před stanicí]] |
- | + | ||
'''Radlická''' je [[stanice metra]] v Praze, otevřená [[26. říjen|26. října]] [[1988]] na [[B (linka metra v Praze)|lince B]] mezi stanicemi [[Jinonice (stanice metra v Praze)|Jinonice]] a [[Smíchovské nádraží (stanice metra v Praze)|Smíchovské nádraží]]. Nachází se ve stejnojmenné čtvrti, v údolí potoka. | '''Radlická''' je [[stanice metra]] v Praze, otevřená [[26. říjen|26. října]] [[1988]] na [[B (linka metra v Praze)|lince B]] mezi stanicemi [[Jinonice (stanice metra v Praze)|Jinonice]] a [[Smíchovské nádraží (stanice metra v Praze)|Smíchovské nádraží]]. Nachází se ve stejnojmenné čtvrti, v údolí potoka. | ||
== Charakteristika stanice == | == Charakteristika stanice == | ||
- | |||
Je to podzemní, hloubená stanice - založená v jámě, bezpilířová, mělce pod povrchem (11,5 metrů) a krytá kotvenými prefabrikovanými deskami. Je nejméně vytížená z celé sítě pražského metra, denně zde vystoupí a nastoupí jen 2 400 lidí. Je tomu tak převážně vzhledem k jejímu okolí; nenachází se zde žádné významnější sídelní ani průmyslové celky. Délka stanice činí 251 metrů, z čehož nástupiště zhruba sto a další technologická zázemí zbylých zhruba sto padesát; stanice má celkem 170 provozních místností. [[Vestibul]] Radlické je velmi malý; vestavěn v úrovni polootevřeného atria a spojený s nástupištěm pevným schodištěm. Z atria pak vycházejí další krytá schodiště na úroveň Radlické ulice, kde je zastávka autobusů. | Je to podzemní, hloubená stanice - založená v jámě, bezpilířová, mělce pod povrchem (11,5 metrů) a krytá kotvenými prefabrikovanými deskami. Je nejméně vytížená z celé sítě pražského metra, denně zde vystoupí a nastoupí jen 2 400 lidí. Je tomu tak převážně vzhledem k jejímu okolí; nenachází se zde žádné významnější sídelní ani průmyslové celky. Délka stanice činí 251 metrů, z čehož nástupiště zhruba sto a další technologická zázemí zbylých zhruba sto padesát; stanice má celkem 170 provozních místností. [[Vestibul]] Radlické je velmi malý; vestavěn v úrovni polootevřeného atria a spojený s nástupištěm pevným schodištěm. Z atria pak vycházejí další krytá schodiště na úroveň Radlické ulice, kde je zastávka autobusů. | ||
Řádka 12: | Řádka 10: | ||
== Historický vývoj == | == Historický vývoj == | ||
- | |||
Stanice byla budována v letech [[1984]] až [[1988]]; na [[podzim]] roku 1988 byla zprovozněna. Vzhledem k jejímu umístění, stejně jako u celého úseku III. B., však stála mimo zájem většinové veřejnosti; povrchové zábory byly malé a nenarušily místa s hustým provozem. Při budování Radlické ale přesto došlo k zničení velké části starých [[Radlice|Radlic]]; kromě metra zde vznikl i autobusový terminál a [[plavecký bazén]]. Roku [[2007]] byl v sousedství stanice dobudován i administrativní komplex patřící bance [[Československá obchodní banka|ČSOB]]. Od října 2008 je ke stanici metra vedena [[tramvajová trať Smíchov - Radlice]] a je obsluhována linkou č. 7. | Stanice byla budována v letech [[1984]] až [[1988]]; na [[podzim]] roku 1988 byla zprovozněna. Vzhledem k jejímu umístění, stejně jako u celého úseku III. B., však stála mimo zájem většinové veřejnosti; povrchové zábory byly malé a nenarušily místa s hustým provozem. Při budování Radlické ale přesto došlo k zničení velké části starých [[Radlice|Radlic]]; kromě metra zde vznikl i autobusový terminál a [[plavecký bazén]]. Roku [[2007]] byl v sousedství stanice dobudován i administrativní komplex patřící bance [[Československá obchodní banka|ČSOB]]. Od října 2008 je ke stanici metra vedena [[tramvajová trať Smíchov - Radlice]] a je obsluhována linkou č. 7. | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | * [http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/RD/RD.htm | + | * [http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/RD/RD.htm Metroweb.cz – Radlická] |
+ | * [http://metroart.cz/B/Radlicka.html Metroart.cz – Radlická] | ||
+ | |||
- | {{Commonscat|Radlická (metro station)}} | + | {{Commonscat|Radlická (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}} |
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | |
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | [[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | ||
+ | [[Kategorie:B (linka metra v Praze)]] |
Aktuální verze z 27. 3. 2022, 21:27
Radlická je stanice metra v Praze, otevřená 26. října 1988 na lince B mezi stanicemi Jinonice a Smíchovské nádraží. Nachází se ve stejnojmenné čtvrti, v údolí potoka.
Charakteristika stanice
Je to podzemní, hloubená stanice - založená v jámě, bezpilířová, mělce pod povrchem (11,5 metrů) a krytá kotvenými prefabrikovanými deskami. Je nejméně vytížená z celé sítě pražského metra, denně zde vystoupí a nastoupí jen 2 400 lidí. Je tomu tak převážně vzhledem k jejímu okolí; nenachází se zde žádné významnější sídelní ani průmyslové celky. Délka stanice činí 251 metrů, z čehož nástupiště zhruba sto a další technologická zázemí zbylých zhruba sto padesát; stanice má celkem 170 provozních místností. Vestibul Radlické je velmi malý; vestavěn v úrovni polootevřeného atria a spojený s nástupištěm pevným schodištěm. Z atria pak vycházejí další krytá schodiště na úroveň Radlické ulice, kde je zastávka autobusů.
Obklad je ze zelených skleněných tabulí Connex a kovového pruhu s názvem stanice. Na stropě nástupiště byly umístěny speciální lamely, jejichž účelem je tlumit hluk, který způsobují projíždějící vlaky.
Historický vývoj
Stanice byla budována v letech 1984 až 1988; na podzim roku 1988 byla zprovozněna. Vzhledem k jejímu umístění, stejně jako u celého úseku III. B., však stála mimo zájem většinové veřejnosti; povrchové zábory byly malé a nenarušily místa s hustým provozem. Při budování Radlické ale přesto došlo k zničení velké části starých Radlic; kromě metra zde vznikl i autobusový terminál a plavecký bazén. Roku 2007 byl v sousedství stanice dobudován i administrativní komplex patřící bance ČSOB. Od října 2008 je ke stanici metra vedena tramvajová trať Smíchov - Radlice a je obsluhována linkou č. 7.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |