Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Radlická (stanice metra v Praze)

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(++)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Praha, Radlická, metro.jpg|right|thumb|Nástupiště]]
+
[[Soubor:Praha, Radlická, metro.jpg|thumb|230px|Nástupiště]]
-
[[Soubor:Praha, Radlická, vstup do metra.jpg|right|thumb|Vstup do stanice]]
+
[[Soubor:Praha, Radlická, vstup do metra.jpg|thumb|230px|Vstup do stanice]]
-
[[Soubor:Praha, Radlice, stanice metra Radlická II.JPG|right|thumb|Prostranství před stanicí]]
+
[[Soubor:Praha, Radlice, stanice metra Radlická II.JPG|thumb|230px|Prostranství před stanicí]]
-
 
+
'''Radlická''' je [[stanice metra]] v Praze, otevřená [[26. říjen|26. října]] [[1988]] na [[B (linka metra v Praze)|lince B]] mezi stanicemi [[Jinonice (stanice metra v Praze)|Jinonice]] a [[Smíchovské nádraží (stanice metra v Praze)|Smíchovské nádraží]]. Nachází se ve stejnojmenné čtvrti, v údolí potoka.
'''Radlická''' je [[stanice metra]] v Praze, otevřená [[26. říjen|26. října]] [[1988]] na [[B (linka metra v Praze)|lince B]] mezi stanicemi [[Jinonice (stanice metra v Praze)|Jinonice]] a [[Smíchovské nádraží (stanice metra v Praze)|Smíchovské nádraží]]. Nachází se ve stejnojmenné čtvrti, v údolí potoka.
== Charakteristika stanice ==
== Charakteristika stanice ==
-
 
Je to podzemní, hloubená stanice - založená v jámě, bezpilířová, mělce pod povrchem (11,5 metrů) a krytá kotvenými prefabrikovanými deskami. Je nejméně vytížená z celé sítě pražského metra, denně zde vystoupí a nastoupí jen 2 400 lidí. Je tomu tak převážně vzhledem k jejímu okolí; nenachází se zde žádné významnější sídelní ani průmyslové celky. Délka stanice činí 251 metrů, z čehož nástupiště zhruba sto a další technologická zázemí zbylých zhruba sto padesát; stanice má celkem 170 provozních místností. [[Vestibul]] Radlické je velmi malý; vestavěn v úrovni polootevřeného atria a spojený s nástupištěm pevným schodištěm. Z atria pak vycházejí další krytá schodiště na úroveň Radlické ulice, kde je zastávka autobusů.
Je to podzemní, hloubená stanice - založená v jámě, bezpilířová, mělce pod povrchem (11,5 metrů) a krytá kotvenými prefabrikovanými deskami. Je nejméně vytížená z celé sítě pražského metra, denně zde vystoupí a nastoupí jen 2 400 lidí. Je tomu tak převážně vzhledem k jejímu okolí; nenachází se zde žádné významnější sídelní ani průmyslové celky. Délka stanice činí 251 metrů, z čehož nástupiště zhruba sto a další technologická zázemí zbylých zhruba sto padesát; stanice má celkem 170 provozních místností. [[Vestibul]] Radlické je velmi malý; vestavěn v úrovni polootevřeného atria a spojený s nástupištěm pevným schodištěm. Z atria pak vycházejí další krytá schodiště na úroveň Radlické ulice, kde je zastávka autobusů.
Řádka 12: Řádka 10:
== Historický vývoj ==
== Historický vývoj ==
-
 
Stanice byla budována v letech [[1984]] až [[1988]]; na [[podzim]] roku 1988 byla zprovozněna. Vzhledem k jejímu umístění, stejně jako u celého úseku III. B., však stála mimo zájem většinové veřejnosti; povrchové zábory byly malé a nenarušily místa s hustým provozem. Při budování Radlické ale přesto došlo k zničení velké části starých [[Radlice|Radlic]]; kromě metra zde vznikl i autobusový terminál a [[plavecký bazén]]. Roku [[2007]] byl v sousedství stanice dobudován i administrativní komplex patřící bance [[Československá obchodní banka|ČSOB]]. Od října 2008 je ke stanici metra vedena [[tramvajová trať Smíchov - Radlice]] a je obsluhována linkou č. 7.
Stanice byla budována v letech [[1984]] až [[1988]]; na [[podzim]] roku 1988 byla zprovozněna. Vzhledem k jejímu umístění, stejně jako u celého úseku III. B., však stála mimo zájem většinové veřejnosti; povrchové zábory byly malé a nenarušily místa s hustým provozem. Při budování Radlické ale přesto došlo k zničení velké části starých [[Radlice|Radlic]]; kromě metra zde vznikl i autobusový terminál a [[plavecký bazén]]. Roku [[2007]] byl v sousedství stanice dobudován i administrativní komplex patřící bance [[Československá obchodní banka|ČSOB]]. Od října 2008 je ke stanici metra vedena [[tramvajová trať Smíchov - Radlice]] a je obsluhována linkou č. 7.
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
* [http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/RD/RD.htm O této stanici na Metrowebu]
+
* [http://metroweb.cz/metro/stanice/linka_b/RD/RD.htm Metroweb.cz – Radlická]
 +
* [http://metroart.cz/B/Radlicka.html Metroart.cz – Radlická]
 +
 
-
{{Commonscat|Radlická (metro station)}}
+
{{Commonscat|Radlická (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}}
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]]
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]]
 +
[[Kategorie:B (linka metra v Praze)]]

Aktuální verze z 27. 3. 2022, 21:27

Nástupiště
Prostranství před stanicí

Radlická je stanice metra v Praze, otevřená 26. října 1988 na lince B mezi stanicemi Jinonice a Smíchovské nádraží. Nachází se ve stejnojmenné čtvrti, v údolí potoka.

Charakteristika stanice

Je to podzemní, hloubená stanice - založená v jámě, bezpilířová, mělce pod povrchem (11,5 metrů) a krytá kotvenými prefabrikovanými deskami. Je nejméně vytížená z celé sítě pražského metra, denně zde vystoupí a nastoupí jen 2 400 lidí. Je tomu tak převážně vzhledem k jejímu okolí; nenachází se zde žádné významnější sídelní ani průmyslové celky. Délka stanice činí 251 metrů, z čehož nástupiště zhruba sto a další technologická zázemí zbylých zhruba sto padesát; stanice má celkem 170 provozních místností. Vestibul Radlické je velmi malý; vestavěn v úrovni polootevřeného atria a spojený s nástupištěm pevným schodištěm. Z atria pak vycházejí další krytá schodiště na úroveň Radlické ulice, kde je zastávka autobusů.

Obklad je ze zelených skleněných tabulí Connex a kovového pruhu s názvem stanice. Na stropě nástupiště byly umístěny speciální lamely, jejichž účelem je tlumit hluk, který způsobují projíždějící vlaky.

Historický vývoj

Stanice byla budována v letech 19841988; na podzim roku 1988 byla zprovozněna. Vzhledem k jejímu umístění, stejně jako u celého úseku III. B., však stála mimo zájem většinové veřejnosti; povrchové zábory byly malé a nenarušily místa s hustým provozem. Při budování Radlické ale přesto došlo k zničení velké části starých Radlic; kromě metra zde vznikl i autobusový terminál a plavecký bazén. Roku 2007 byl v sousedství stanice dobudován i administrativní komplex patřící bance ČSOB. Od října 2008 je ke stanici metra vedena tramvajová trať Smíchov - Radlice a je obsluhována linkou č. 7.

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Radlická (stanice metra v Praze)