Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Triumph TR4/5

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Triumph tr4.JPG|thumb|125px|Triumph TR4]]
+
[[Soubor:Triumph tr4-front.jpg|thumb|230px|Triumph TR4 (2007)]]
-
[[Soubor:Triumph TR4.JPG|thumb|125px|Triumph TR4]]
+
[[Soubor:Triumph tr4-rear.jpg|thumb|230px|Triumph TR4 (2007)]]
 +
'''Triumph TR4''' se poprvé objevil v roce 1962. Modely TR4 a TR5 se vyráběly do roku 1976, kdy je nahradil model [[Triumph TR6|TR6]]. Jeho předchůdcem byl typ TR3. Vyrobeno bylo necelých 100 000 vozů.
-
'''Triumph TR4''' se poprvé objevil v roce 1962. Modely TR4 a TR5 se vyráběly do roku 1976, kdy je
+
Od svých předchůdců, modelů TR2 a TR3, se kterými měl mnoho společného a za kterých převzal některé mechanické části, ho lišila především moderní karoserie od italského návrháře Michelottiho. Model TR4 poháněl řadový čtyřválec s výkonem 100 koní dosahoval maximální rychlosti 165 km/h. Pevná zadní náprava a širší rozchod kol zaručoval dobré jízdní vlastnosti. Další inovací bylo zavedení zcela synchronizované převodovky. Posádka mohla ocenit i větší prostor a lepší ventilaci v interiéru, který získal také větší míru luxusu. Model TR4 se také pišnil prvotní platformou odjímatelného střešního panelu ,,Targa", který později převzal automobil ''Porsche 911''. Ohlasy po větších výkonech byly vyslišeny v roce 1967, kdy se představil model TR5. Čtyřválec vystřídal šestiválec s vyšším objemem 2&nbsp;498 cm<sup>3</sup>. Výkon vzrostl na 150 koní. Maximální rychlost vzrostla na 200 km/h. Model byl ale vystřídán za pouhých 15 měsíců typem TR6. Mechanické části se prakticky nezměnily, ale největší změnou byla karoserie od německé firmy ''Karmann''.
-
nahradil model [[Triumph TR6|TR6]]. Jeho předchůdcem byl typ TR3. Vyrobeno bylo necelých 100 000
+
-
vozů.
+
-
 
+
-
Od svých předchůdců, modelů TR2 a TR3, se kterými měl mnoho společného a za kterých převzal některé
+
-
mechanické části, ho lišila především moderní karoserie od italského návrháře Michelottiho. Model
+
-
TR4 poháněl řadový čtyřválec s výkonem 100 koní dosahoval maximální rychlosti 165 km/h. Pevná zadní
+
-
náprava a širší rozchod kol zaručoval dobré jízdní vlastnosti. Další inovací bylo zavedení zcela
+
-
synchronizované převodovky. Posádka mohla ocenit i větší prostor a lepší ventilaci v interiéru,  
+
-
který získal také větší míru luxusu. Model TR4 se také pišnil prvotní platformou odjímatelného
+
-
střešního panelu ,,Targa", který později převzal automobil ''Porsche 911''. Ohlasy po větších  
+
-
výkonech byly vyslišeny v roce 1967, kdy se představil model TR5. Čtyřválec vystřídal šestiválec s  
+
-
vyšším objemem 2498 cm<sup>3</sup>. Výkon vzrostl na 150 koní. Maximální rychlost vzrostla na 200
+
-
km/h. Model byl ale vystřídán za pouhých 15 měsíců typem TR6. Mechanické části se prakticky
+
-
nezměnily, ale největší změnou byla karoserie od německé firmy ''Karmann''.
+
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
*[http://www.partaj.cz www.partaj.cz]
+
* [http://www.partaj.cz/index.php/encyklopedie-klasickych-vozu/9-veteran-triumph Partaj.cz – Triumph]
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Triumph+TR4}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Sportovní automobily]]
[[Kategorie:Sportovní automobily]]
[[Kategorie:Automobily Triumph|TR4/TR5]]
[[Kategorie:Automobily Triumph|TR4/TR5]]

Aktuální verze z 14. 9. 2014, 20:15

Triumph TR4 (2007)
Triumph TR4 (2007)

Triumph TR4 se poprvé objevil v roce 1962. Modely TR4 a TR5 se vyráběly do roku 1976, kdy je nahradil model TR6. Jeho předchůdcem byl typ TR3. Vyrobeno bylo necelých 100 000 vozů.

Od svých předchůdců, modelů TR2 a TR3, se kterými měl mnoho společného a za kterých převzal některé mechanické části, ho lišila především moderní karoserie od italského návrháře Michelottiho. Model TR4 poháněl řadový čtyřválec s výkonem 100 koní dosahoval maximální rychlosti 165 km/h. Pevná zadní náprava a širší rozchod kol zaručoval dobré jízdní vlastnosti. Další inovací bylo zavedení zcela synchronizované převodovky. Posádka mohla ocenit i větší prostor a lepší ventilaci v interiéru, který získal také větší míru luxusu. Model TR4 se také pišnil prvotní platformou odjímatelného střešního panelu ,,Targa", který později převzal automobil Porsche 911. Ohlasy po větších výkonech byly vyslišeny v roce 1967, kdy se představil model TR5. Čtyřválec vystřídal šestiválec s vyšším objemem 2 498 cm3. Výkon vzrostl na 150 koní. Maximální rychlost vzrostla na 200 km/h. Model byl ale vystřídán za pouhých 15 měsíců typem TR6. Mechanické části se prakticky nezměnily, ale největší změnou byla karoserie od německé firmy Karmann.

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Triumph TR4/5