Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Triumph TR4/5
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | [[Soubor:Triumph tr4. | + | [[Soubor:Triumph tr4-front.jpg|thumb|230px|Triumph TR4 (2007)]] |
- | [[Soubor:Triumph | + | [[Soubor:Triumph tr4-rear.jpg|thumb|230px|Triumph TR4 (2007)]] |
+ | '''Triumph TR4''' se poprvé objevil v roce 1962. Modely TR4 a TR5 se vyráběly do roku 1976, kdy je nahradil model [[Triumph TR6|TR6]]. Jeho předchůdcem byl typ TR3. Vyrobeno bylo necelých 100 000 vozů. | ||
- | + | Od svých předchůdců, modelů TR2 a TR3, se kterými měl mnoho společného a za kterých převzal některé mechanické části, ho lišila především moderní karoserie od italského návrháře Michelottiho. Model TR4 poháněl řadový čtyřválec s výkonem 100 koní dosahoval maximální rychlosti 165 km/h. Pevná zadní náprava a širší rozchod kol zaručoval dobré jízdní vlastnosti. Další inovací bylo zavedení zcela synchronizované převodovky. Posádka mohla ocenit i větší prostor a lepší ventilaci v interiéru, který získal také větší míru luxusu. Model TR4 se také pišnil prvotní platformou odjímatelného střešního panelu ,,Targa", který později převzal automobil ''Porsche 911''. Ohlasy po větších výkonech byly vyslišeny v roce 1967, kdy se představil model TR5. Čtyřválec vystřídal šestiválec s vyšším objemem 2 498 cm<sup>3</sup>. Výkon vzrostl na 150 koní. Maximální rychlost vzrostla na 200 km/h. Model byl ale vystřídán za pouhých 15 měsíců typem TR6. Mechanické části se prakticky nezměnily, ale největší změnou byla karoserie od německé firmy ''Karmann''. | |
- | + | ||
- | + | ||
- | + | ||
- | Od svých předchůdců, modelů TR2 a TR3, se kterými měl mnoho společného a za kterých převzal některé | + | |
- | mechanické části, ho lišila především moderní karoserie od italského návrháře Michelottiho. Model | + | |
- | TR4 poháněl řadový čtyřválec s výkonem 100 koní dosahoval maximální rychlosti 165 km/h. Pevná zadní | + | |
- | náprava a širší rozchod kol zaručoval dobré jízdní vlastnosti. Další inovací bylo zavedení zcela | + | |
- | synchronizované převodovky. Posádka mohla ocenit i větší prostor a lepší ventilaci v interiéru, | + | |
- | který získal také větší míru luxusu. Model TR4 se také pišnil prvotní platformou odjímatelného | + | |
- | střešního panelu ,,Targa", který později převzal automobil ''Porsche 911''. Ohlasy po větších | + | |
- | výkonech byly vyslišeny v roce 1967, kdy se představil model TR5. Čtyřválec vystřídal šestiválec s | + | |
- | vyšším objemem | + | |
- | km/h. Model byl ale vystřídán za pouhých 15 měsíců typem TR6. Mechanické části se prakticky | + | |
- | nezměnily, ale největší změnou byla karoserie od německé firmy ''Karmann''. | + | |
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | *[http://www.partaj.cz | + | * [http://www.partaj.cz/index.php/encyklopedie-klasickych-vozu/9-veteran-triumph Partaj.cz – Triumph] |
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Triumph+TR4}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Sportovní automobily]] | [[Kategorie:Sportovní automobily]] | ||
[[Kategorie:Automobily Triumph|TR4/TR5]] | [[Kategorie:Automobily Triumph|TR4/TR5]] |
Aktuální verze z 14. 9. 2014, 20:15
Triumph TR4 se poprvé objevil v roce 1962. Modely TR4 a TR5 se vyráběly do roku 1976, kdy je nahradil model TR6. Jeho předchůdcem byl typ TR3. Vyrobeno bylo necelých 100 000 vozů.
Od svých předchůdců, modelů TR2 a TR3, se kterými měl mnoho společného a za kterých převzal některé mechanické části, ho lišila především moderní karoserie od italského návrháře Michelottiho. Model TR4 poháněl řadový čtyřválec s výkonem 100 koní dosahoval maximální rychlosti 165 km/h. Pevná zadní náprava a širší rozchod kol zaručoval dobré jízdní vlastnosti. Další inovací bylo zavedení zcela synchronizované převodovky. Posádka mohla ocenit i větší prostor a lepší ventilaci v interiéru, který získal také větší míru luxusu. Model TR4 se také pišnil prvotní platformou odjímatelného střešního panelu ,,Targa", který později převzal automobil Porsche 911. Ohlasy po větších výkonech byly vyslišeny v roce 1967, kdy se představil model TR5. Čtyřválec vystřídal šestiválec s vyšším objemem 2 498 cm3. Výkon vzrostl na 150 koní. Maximální rychlost vzrostla na 200 km/h. Model byl ale vystřídán za pouhých 15 měsíců typem TR6. Mechanické části se prakticky nezměnily, ale největší změnou byla karoserie od německé firmy Karmann.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |