Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Alfa Romeo 164
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (Nahrazení textu „Saab“ textem „Saab“) |
||
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.) | |||
Řádka 16: | Řádka 16: | ||
|designer=Pininfarina | |designer=Pininfarina | ||
}} | }} | ||
- | '''Alfa Romeo 164''' je automobil vyšší střední třídy vyráběný v letech [[1987]] až [[1997]] italskou automobilkou Alfa Romeo. Model 164 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu. Automobil byl součástí projektu ''Tipo 4'', v jehož rámci koncern [[Fiat]] společně se | + | '''Alfa Romeo 164''' je automobil vyšší střední třídy vyráběný v letech [[1987]] až [[1997]] italskou automobilkou Alfa Romeo. Model 164 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu. Automobil byl součástí projektu ''Tipo 4'', v jehož rámci koncern [[Fiat]] společně se Saabem vyvinul podvozkovou platformu pro automobil vyšší střední třídy s pohonem všech kol. Proti zbývajícím třem modelů z tohoto projektu - [[Fiat Croma|Fiatu Croma]], [[Lancia Thema|Lancie Thema]] a [[Saab 9000]] - měla Alfa Romeo 164 značně odlišný design, který navrhnulo studio Pininfarina. |
== Historie == | == Historie == |
Aktuální verze z 26. 2. 2018, 12:15
Alfa Romeo 164 je automobil vyšší střední třídy vyráběný v letech 1987 až 1997 italskou automobilkou Alfa Romeo. Model 164 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu. Automobil byl součástí projektu Tipo 4, v jehož rámci koncern Fiat společně se Saabem vyvinul podvozkovou platformu pro automobil vyšší střední třídy s pohonem všech kol. Proti zbývajícím třem modelů z tohoto projektu - Fiatu Croma, Lancie Thema a Saab 9000 - měla Alfa Romeo 164 značně odlišný design, který navrhnulo studio Pininfarina.
Historie
V listopadu 1986 po privatizaci státního podniku Alfa Romeo, který zakoupil Fiat si sebou přinesly milánští konstruktéři projekt sportovně luxusního vozu s interním označením 164. Alfa Romeo 164, která se oficiálně představila na podzim 1987, byla myšlena jako náhrada za již zastaralou Alfu 6. Pro rok 1990 byl postaven prototyp Pro-Car s motorem V10 o objemu 3500 cm³ OHC, 440 kW - umístěným před zadní nápravou pro závody tzv. produkčních vozů Pro-Car.
- 1990 - Luxusní model Quadrifoglio 3,0 V6
- 1992 modernizace - označení SUPER ,1993 verze s pohonem všech kol Q4 3,0i V6 (171 Kw) ,v roce 1997 se výroba postupně ukončila.
Rozměry
- Délka: 4665 mm
- Šířka: 1760 mm
- Výška: 1390 mm
- Rozvor: 2660 mm
Pohon - přední kola nebo 4x4 Motory
- zážehový řadový čtyřválec 2,0 TS (106 kW) (Twin Spark, dvě svíčky na válec)
- zážehový vidlicový šestiválec 3,0 V6 (135-148 kW), 3,0 24V (155-171 Kw), 2,0 V6Turbo(156kW)
- vznětový čtyřválec 2,5 TD (85-92 kW)
Zavazadlový prostor - 504 litrů Nádrž - 70 litrů
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |