V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Alfa Romeo 164

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
m (Nahrazení textu „Saab“ textem „Saab“)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 16: Řádka 16:
|designer=Pininfarina
|designer=Pininfarina
}}
}}
-
'''Alfa Romeo 164''' je automobil vyšší střední třídy vyráběný v letech [[1987]] až [[1997]] italskou automobilkou Alfa Romeo. Model 164 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu. Automobil byl součástí projektu ''Tipo 4'', v jehož rámci koncern [[Fiat]] společně se [[Saab]]em vyvinul podvozkovou platformu pro automobil vyšší střední třídy s pohonem všech kol. Proti zbývajícím třem modelů z tohoto projektu - [[Fiat Croma|Fiatu Croma]], [[Lancia Thema|Lancie Thema]] a [[Saab 9000]] - měla Alfa Romeo 164 značně odlišný design, který navrhnulo studio Pininfarina.
+
'''Alfa Romeo 164''' je automobil vyšší střední třídy vyráběný v letech [[1987]] až [[1997]] italskou automobilkou Alfa Romeo. Model 164 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu. Automobil byl součástí projektu ''Tipo 4'', v jehož rámci koncern [[Fiat]] společně se Saabem vyvinul podvozkovou platformu pro automobil vyšší střední třídy s pohonem všech kol. Proti zbývajícím třem modelů z tohoto projektu - [[Fiat Croma|Fiatu Croma]], [[Lancia Thema|Lancie Thema]] a [[Saab 9000]] - měla Alfa Romeo 164 značně odlišný design, který navrhnulo studio Pininfarina.
== Historie ==
== Historie ==

Aktuální verze z 26. 2. 2018, 12:15


Alfa Romeo 164 je automobil vyšší střední třídy vyráběný v letech 19871997 italskou automobilkou Alfa Romeo. Model 164 byl představen na autosalonu ve Frankfurtu. Automobil byl součástí projektu Tipo 4, v jehož rámci koncern Fiat společně se Saabem vyvinul podvozkovou platformu pro automobil vyšší střední třídy s pohonem všech kol. Proti zbývajícím třem modelů z tohoto projektu - Fiatu Croma, Lancie Thema a Saab 9000 - měla Alfa Romeo 164 značně odlišný design, který navrhnulo studio Pininfarina.

Historie

V listopadu 1986 po privatizaci státního podniku Alfa Romeo, který zakoupil Fiat si sebou přinesly milánští konstruktéři projekt sportovně luxusního vozu s interním označením 164. Alfa Romeo 164, která se oficiálně představila na podzim 1987, byla myšlena jako náhrada za již zastaralou Alfu 6. Pro rok 1990 byl postaven prototyp Pro-Car s motorem V10 o objemu 3500 cm³ OHC, 440 kW - umístěným před zadní nápravou pro závody tzv. produkčních vozů Pro-Car.

  • 1990 - Luxusní model Quadrifoglio 3,0 V6
  • 1992 modernizace - označení SUPER ,1993 verze s pohonem všech kol Q4 3,0i V6 (171 Kw) ,v roce 1997 se výroba postupně ukončila.

Rozměry

  • Délka: 4665 mm
  • Šířka: 1760 mm
  • Výška: 1390 mm
  • Rozvor: 2660 mm

Pohon - přední kola nebo 4x4 Motory

  • zážehový řadový čtyřválec 2,0 TS (106 kW) (Twin Spark, dvě svíčky na válec)
  • zážehový vidlicový šestiválec 3,0 V6 (135-148 kW), 3,0 24V (155-171 Kw), 2,0 V6Turbo(156kW)
  • vznětový čtyřválec 2,5 TD (85-92 kW)

Zavazadlový prostor - 504 litrů Nádrž - 70 litrů


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Alfa Romeo 164