Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Aiči E16A
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 4: | Řádka 4: | ||
|typ = [[průzkumný letoun]] | |typ = [[průzkumný letoun]] | ||
|výrobce = [[Aiči Kókúki]] | |výrobce = [[Aiči Kókúki]] | ||
- | |image = Soubor:Aichi E16A.jpg | + | |image = [[Soubor:Aichi E16A.jpg|250px]] |
|první let = [[1942 v letectví|1942]] | |první let = [[1942 v letectví|1942]] | ||
|zaveden = [[1944 v letectví|1944]] | |zaveden = [[1944 v letectví|1944]] | ||
Řádka 14: | Řádka 14: | ||
==Varianty== | ==Varianty== | ||
- | * '''E16A1''' | + | * '''E16A1''' – hlavní verze |
- | * '''E16A2''' | + | * '''E16A2''' – jediný prototyp varianty s motorem Kansei 62 |
== Hlavní technické údaje == | == Hlavní technické údaje == | ||
Řádka 23: | Řádka 23: | ||
* Výška: 4,79 m | * Výška: 4,79 m | ||
* Nosná plocha: 28 m² | * Nosná plocha: 28 m² | ||
- | * Hmotnost prázdného letounu: | + | * Hmotnost prázdného letounu: 2 945 kg |
- | * Vzletová hmotnost: | + | * Vzletová hmotnost: 4 553 kg |
=== Pohonná jednotka === | === Pohonná jednotka === | ||
* 1× [[Micubiši Kinsei|Micubiši Kinsei 54]] | * 1× [[Micubiši Kinsei|Micubiši Kinsei 54]] | ||
- | ** Výkon motoru: | + | ** Výkon motoru: 1 300 hp (970 kW) |
===Výkony=== | ===Výkony=== | ||
Řádka 34: | Řádka 34: | ||
* Dostup: 10 000 m | * Dostup: 10 000 m | ||
* Stoupavost: 10 m/s | * Stoupavost: 10 m/s | ||
- | * Dolet: | + | * Dolet: 2 420 km |
===Výzbroj=== | ===Výzbroj=== | ||
- | * 2× | + | * 2× 20 mm pevný kanón Typ 99 v křídle |
- | * 1× | + | * 1× 13 mm pohyblivý [[kulomet]] pozorovatele |
* 250 kg pum | * 250 kg pum | ||
- | {{Letouny Japonského námořnictva druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} | + | {{Commonscat|Aichi E16A}}{{Letouny Japonského námořnictva druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Japonská průzkumná letadla]] | [[Kategorie:Japonská průzkumná letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Aiči|E16A]] | [[Kategorie:Letadla Aiči|E16A]] |
Aktuální verze z 10. 12. 2013, 10:38
Aiči E16A | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | průzkumný letoun | |
Výrobce | Aiči Kókúki | |
Konstruktér | ||
První let | 1942 | |
Zařazen | 1944 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 256 | |
Varianty | ||
Uživatel | Japonské císařské námořnictvo | |
Aiči E16A Zuiun (japonsky: 瑞雲, Zuiun; česky: Šťastný mrak; spojenecké kódové označení: Paul) byl dvoumístný plovákový průzkumný letoun, který používalo Japonské císařské námořnictvo v druhé polovině druhé světové války. Byl to konvenční dolnoplošník s kabinou pro pilota a pozorovatele. Letoun měl dva plováky a na plovákový letoun dosti neobvykle i aerodynamické brzdy pro případné střemhlavé bombardování.
Varianty
- E16A1 – hlavní verze
- E16A2 – jediný prototyp varianty s motorem Kansei 62
Hlavní technické údaje
- Osádka: 2
- Rozpětí: 12,81 m
- Délka: 10,83 m
- Výška: 4,79 m
- Nosná plocha: 28 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 2 945 kg
- Vzletová hmotnost: 4 553 kg
Pohonná jednotka
- 1× Micubiši Kinsei 54
- Výkon motoru: 1 300 hp (970 kW)
Výkony
- Maximální rychlost: 439 km/h
- Dostup: 10 000 m
- Stoupavost: 10 m/s
- Dolet: 2 420 km
Výzbroj
- 2× 20 mm pevný kanón Typ 99 v křídle
- 1× 13 mm pohyblivý kulomet pozorovatele
- 250 kg pum
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |