Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Aiči E16A

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 4: Řádka 4:
|typ = [[průzkumný letoun]]
|typ = [[průzkumný letoun]]
|výrobce = [[Aiči Kókúki]]
|výrobce = [[Aiči Kókúki]]
-
|image = Soubor:Aichi E16A.jpg
+
|image = [[Soubor:Aichi E16A.jpg|250px]]
|první let = [[1942 v letectví|1942]]
|první let = [[1942 v letectví|1942]]
|zaveden = [[1944 v letectví|1944]]
|zaveden = [[1944 v letectví|1944]]
Řádka 14: Řádka 14:
==Varianty==
==Varianty==
-
* '''E16A1''' - hlavní verze
+
* '''E16A1''' hlavní verze
-
* '''E16A2''' - jediný prototyp varianty s motorem Kansei 62
+
* '''E16A2''' jediný prototyp varianty s motorem Kansei 62
== Hlavní technické údaje ==
== Hlavní technické údaje ==
Řádka 23: Řádka 23:
* Výška: 4,79 m
* Výška: 4,79 m
* Nosná plocha: 28 m²
* Nosná plocha: 28 m²
-
* Hmotnost prázdného letounu: 2945 kg
+
* Hmotnost prázdného letounu: 2 945 kg
-
* Vzletová hmotnost: 4553 kg
+
* Vzletová hmotnost: 4 553 kg
=== Pohonná jednotka ===
=== Pohonná jednotka ===
* 1× [[Micubiši Kinsei|Micubiši Kinsei 54]]
* 1× [[Micubiši Kinsei|Micubiši Kinsei 54]]
-
** Výkon motoru: 1300 hp (970 kW)
+
** Výkon motoru: 1 300 hp (970 kW)
===Výkony===
===Výkony===
Řádka 34: Řádka 34:
* Dostup: 10 000 m
* Dostup: 10 000 m
* Stoupavost: 10 m/s
* Stoupavost: 10 m/s
-
* Dolet: 2420 km
+
* Dolet: 2 420 km
===Výzbroj===
===Výzbroj===
-
* 2× 20mm pevný kanón Typ 99 v křídle
+
* 2× 20 mm pevný kanón Typ 99 v křídle
-
* 1× 13mm pohyblivý [[kulomet]] pozorovatele
+
* 1× 13 mm pohyblivý [[kulomet]] pozorovatele
* 250 kg pum
* 250 kg pum
-
{{Letouny Japonského námořnictva druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat|Aichi E16A}}{{Letouny Japonského námořnictva druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Japonská průzkumná letadla]]
[[Kategorie:Japonská průzkumná letadla]]
[[Kategorie:Letadla Aiči|E16A]]
[[Kategorie:Letadla Aiči|E16A]]

Aktuální verze z 10. 12. 2013, 10:38

Aiči E16A
Aichi E16A.jpg
Základní charakteristika
Určení průzkumný letoun
Výrobce Aiči Kókúki
Konstruktér
První let 1942
Zařazen 1944
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno 256
Varianty
Uživatel Japonské císařské námořnictvo

Aiči E16A Zuiun (japonsky: 瑞雲, Zuiun; česky: Šťastný mrak; spojenecké kódové označení: Paul) byl dvoumístný plovákový průzkumný letoun, který používalo Japonské císařské námořnictvo v druhé polovině druhé světové války. Byl to konvenční dolnoplošník s kabinou pro pilota a pozorovatele. Letoun měl dva plováky a na plovákový letoun dosti neobvykle i aerodynamické brzdy pro případné střemhlavé bombardování.

Varianty

  • E16A1 – hlavní verze
  • E16A2 – jediný prototyp varianty s motorem Kansei 62

Hlavní technické údaje

  • Osádka: 2
  • Rozpětí: 12,81 m
  • Délka: 10,83 m
  • Výška: 4,79 m
  • Nosná plocha: 28 m²
  • Hmotnost prázdného letounu: 2 945 kg
  • Vzletová hmotnost: 4 553 kg

Pohonná jednotka

Výkony

  • Maximální rychlost: 439 km/h
  • Dostup: 10 000 m
  • Stoupavost: 10 m/s
  • Dolet: 2 420 km

Výzbroj

  • 2× 20 mm pevný kanón Typ 99 v křídle
  • 1× 13 mm pohyblivý kulomet pozorovatele
  • 250 kg pum


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Aiči E16A