Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Kamov Ka-27

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 3: Řádka 3:
  |typ = víceúčelový vrtulník
  |typ = víceúčelový vrtulník
  |výrobce = Kamov
  |výrobce = Kamov
-
  |image = Image:Kamov Ka-27 MAKS 2005.jpg
+
  |image = [[Soubor:ParkPatriot2015part9-01.jpg|250px]]
-
  |text =  Kamov KA-27
+
  |text =  Kamov Ka-27 PL (2015)
  |konstruktér =
  |konstruktér =
  |první let = prosinec [[1974 v letectví|1974]]
  |první let = prosinec [[1974 v letectví|1974]]
  |hlavní uživatel = [[Sovětský svaz|SSSR]]
  |hlavní uživatel = [[Sovětský svaz|SSSR]]
  |více uživatelů =
  |více uživatelů =
-
}}
+
}}'''Kamov Ka-27''' je [[Sovětský svaz|sovětský]], resp. [[Rusko|ruský]] [[vrtulník]], který byl zkonstruován jako náhrada za starší stroj [[Kamov Ka-25]].  
-
[[Soubor:Kamov KA-27 Helix helicopter.JPEG|thumb|right|Kamov Ka-27 přistává na palubě USS San Jacinto (CG 56) v roce 2003]]
+
-
[[Soubor:KamowK32A.jpg|thumb|right|Kamov Ka-32]]
+
-
'''Kamov Ka-27''' je [[Sovětský svaz|sovětský]], resp. [[Rusko|ruský]] [[vrtulník]], který byl zkonstruován jako náhrada za starší stroj [[Kamov Ka-25]]. První prototyp vzlétl v prosinci roku [[1974 v letectví|1974]] a krátce na to byla zahájena jeho sériová výroba. '''Kamov Ka-27''' slouží v různých obměnách pro vojenské i civilní účely nejen v [[Rusko|Rusku]], ale i v dalších zemích.
+
-
==Verze vrtulníku==
+
První prototyp vzlétl v prosinci roku [[1974 v letectví|1974]] a krátce na to byla zahájena jeho sériová výroba.
-
*'''Ka-27''' - základní vojenská ozbrojená verze
+
Kamov Ka-27 slouží v různých obměnách pro vojenské i civilní účely nejen v [[Rusko|Rusku]], ale i v dalších zemích.
-
*'''Ka-28''' - verze Ka-27 určená pro export
+
-
*'''Ka-29''' - vojenský transportní typ
+
-
*'''Ka-31''' - průzkumný vrtulník
+
-
*'''Ka-32''' - verze pro civilní transport
+
-
==Technické údaje==
+
==Verze vrtulníku==
 +
*'''Ka-27''' – základní vojenská ozbrojená verze
 +
*'''Ka-28''' – verze Ka-27 určená pro export
 +
*'''Ka-29''' – vojenský transportní typ
 +
*'''Ka-31''' – průzkumný vrtulník
 +
*'''Ka-32''' – verze pro civilní transport
 +
==Technické údaje==
*Osádka 1-3 plus 2-3 specialisté
*Osádka 1-3 plus 2-3 specialisté
*Pohon: 2x turbínový motor Isotov
*Pohon: 2x turbínový motor Isotov
Řádka 30: Řádka 29:
*Délka trupu: 11,30 m
*Délka trupu: 11,30 m
*Výška 5,5 m
*Výška 5,5 m
-
*Vlastní hmotnost: 6500 kg
+
*Vlastní hmotnost: 6 500 kg
-
*Vzletová hmotnost: 12000 kg
+
*Vzletová hmotnost: 12 000 kg
*Maximální rychlost: 270 km/h
*Maximální rychlost: 270 km/h
*Cestovní rychlost: 205 km/h
*Cestovní rychlost: 205 km/h
-
*Dostup: 5000 m
+
*Dostup: 5 000 m
*Dolet: 980 km
*Dolet: 980 km
-
*Výzbroj vojenské ozbrojené verze: 1 × kulomet ráže 7,62 mm, 1 × kanón ráže 30 mm, 4000kg bomb nebo raket nebo 2 torpéda
+
*Výzbroj vojenské ozbrojené verze: 1 × kulomet ráže 7,62 mm, 1 × kanón ráže 30 mm, 4 000 kg bomb nebo raket nebo 2 torpéda
 +
== Galerie ==
 +
<gallery>
 +
Soubor:KamowK32A.jpg|Kamov Ka-32
 +
Soubor:Kamov KA-27 Helix helicopter.JPEG|Kamov Ka-27 přistává na palubě USS San Jacinto (CG&nbsp;56) v roce 2003
 +
Soubor:Ka-27 Helix helicopter.JPEG|Ka-27 Helix na ruském raketovém [[Torpédoborec|torpédoborci]] Admiral&nbsp;Vinogradov
 +
</gallery>
==Ostatní uživatelé==
==Ostatní uživatelé==
*Alžírsko, Čína, Indie, Indonésie, Portugalsko, Jižní Korea, Ukrajina, Vietnam, Jugoslávie, Kanada, Španělsko, Švýcarsko
*Alžírsko, Čína, Indie, Indonésie, Portugalsko, Jižní Korea, Ukrajina, Vietnam, Jugoslávie, Kanada, Španělsko, Švýcarsko
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Kamov+Ka-27}}{{Commonscat|Kamov Ka-27}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Vrtulníky]]
[[Kategorie:Vrtulníky]]
[[Kategorie:Letadla Kamov|Ka-27]]
[[Kategorie:Letadla Kamov|Ka-27]]

Aktuální verze z 10. 7. 2016, 12:03

Kamov Ka-27
ParkPatriot2015part9-01.jpg
Kamov Ka-27 PL (2015)
Základní charakteristika
Určení víceúčelový vrtulník
Výrobce Kamov
Konstruktér
První let prosinec 1974
Zařazen
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel SSSR

Kamov Ka-27 je sovětský, resp. ruský vrtulník, který byl zkonstruován jako náhrada za starší stroj Kamov Ka-25.

První prototyp vzlétl v prosinci roku 1974 a krátce na to byla zahájena jeho sériová výroba.

Kamov Ka-27 slouží v různých obměnách pro vojenské i civilní účely nejen v Rusku, ale i v dalších zemích.

Obsah

Verze vrtulníku

  • Ka-27 – základní vojenská ozbrojená verze
  • Ka-28 – verze Ka-27 určená pro export
  • Ka-29 – vojenský transportní typ
  • Ka-31 – průzkumný vrtulník
  • Ka-32 – verze pro civilní transport

Technické údaje

  • Osádka 1-3 plus 2-3 specialisté
  • Pohon: 2x turbínový motor Isotov
  • Výkon: 2x 1660 kW
  • Průměr rotoru: 15,8 m
  • Délka trupu: 11,30 m
  • Výška 5,5 m
  • Vlastní hmotnost: 6 500 kg
  • Vzletová hmotnost: 12 000 kg
  • Maximální rychlost: 270 km/h
  • Cestovní rychlost: 205 km/h
  • Dostup: 5 000 m
  • Dolet: 980 km
  • Výzbroj vojenské ozbrojené verze: 1 × kulomet ráže 7,62 mm, 1 × kanón ráže 30 mm, 4 000 kg bomb nebo raket nebo 2 torpéda

Galerie

Ostatní uživatelé

  • Alžírsko, Čína, Indie, Indonésie, Portugalsko, Jižní Korea, Ukrajina, Vietnam, Jugoslávie, Kanada, Španělsko, Švýcarsko


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Kamov Ka-27
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Kamov Ka-27