Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Lagarith

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(++)
 
(Není zobrazena jedna mezilehlá verze.)
Řádka 11: Řádka 11:
| web = [http://lags.leetcode.net/codec.html lags.leetcode.net/codec.html]
| web = [http://lags.leetcode.net/codec.html lags.leetcode.net/codec.html]
| logo =  
| logo =  
-
}}
+
}}[[Soubor:Lagarith 1327.png|thumb|250px|Konfigurační dialog verze 1.3.27]]
-
[[Soubor:Lagarith config.png|thumb|250px|right|Konfigurační dialog]]
+
'''Lagarith''' je [[Open source software|otevřený]] [[Bezeztrátová komprese|bezztrátový]] obrazový ([[video]]) [[kodek]], jehož autorem je Ben Greenwood. Je uvolněn pod licencí [[GNU General Public License|GPL]] [[verze]] 2. Vlastní kodek je určen pro [[Microsoft Windows|Windows]], ale existují i utility pro [[Mac OS]].
'''Lagarith''' je [[Open source software|otevřený]] [[Bezeztrátová komprese|bezztrátový]] obrazový ([[video]]) [[kodek]], jehož autorem je Ben Greenwood. Je uvolněn pod licencí [[GNU General Public License|GPL]] [[verze]] 2. Vlastní kodek je určen pro [[Microsoft Windows|Windows]], ale existují i utility pro [[Mac OS]].
Byl navržen s několika cíli:
Byl navržen s několika cíli:
* Rychlost. Není tak rychlý jako [[Huffyuv]], rychlost kódování je porovnatelná s mnoha jinými bezztrátovými video kodeky, rychlost dekódování může být pomalejší. Poslední verze podporují také paralelní ([[Multithreading|multivláknové]]) zpracování na multiprocesorových systémech.
* Rychlost. Není tak rychlý jako [[Huffyuv]], rychlost kódování je porovnatelná s mnoha jinými bezztrátovými video kodeky, rychlost dekódování může být pomalejší. Poslední verze podporují také paralelní ([[Multithreading|multivláknové]]) zpracování na multiprocesorových systémech.
-
* Podpora mnoha [[Barevný model|barevných modelů]]. Konverze mezi barevnými modely může způsobovat zaokrouhlovací chyby způsobující ztrátu dat, což je v rozporu s ideální bezeztrátovou kompresí. Kodek Lagarith usiluje o vyhnutí se tomuto problému podporou barevných modelů [[YV12]], [[YUY2]], [[RGB]] a [[RGBA]].
+
* Podpora mnoha [[Barevný model|barevných modelů]]. Konverze mezi barevnými modely může způsobovat zaokrouhlovací chyby způsobující ztrátu dat, což je v rozporu s ideální bezeztrátovou kompresí. Kodek Lagarith usiluje o vyhnutí se tomuto problému podporou barevných modelů [[YV12]], [[YUY2]], [[RGB]] a [[RGBA]].
-
* Klíčové snímky (anglicky {{cizojazyčně|en|keyframes}}). Kodek nepoužívá predikci mezi jednotlivými snímky. Každý snímek je zakódován odděleně (a tím je v podstatě každý snímek klíčovým snímkem). To ulehčuje střih, spojování a posouvání se ve videu.
+
* Klíčové snímky (anglicky {{cizojazyčně|en|keyframes}}). Kodek nepoužívá predikci mezi jednotlivými snímky. Každý snímek je zakódován odděleně (a tím je v podstatě každý snímek klíčovým snímkem). To ulehčuje střih, spojování a posouvání se ve videu.
Tyto tři záměry činí kodek k editaci videa vhodnější něž původní kodek [[Huffyuv]].
Tyto tři záměry činí kodek k editaci videa vhodnější něž původní kodek [[Huffyuv]].

Aktuální verze z 18. 10. 2023, 17:34

Konfigurační dialog verze 1.3.27

Lagarith je otevřený bezztrátový obrazový (video) kodek, jehož autorem je Ben Greenwood. Je uvolněn pod licencí GPL verze 2. Vlastní kodek je určen pro Windows, ale existují i utility pro Mac OS.

Byl navržen s několika cíli:

  • Rychlost. Není tak rychlý jako Huffyuv, rychlost kódování je porovnatelná s mnoha jinými bezztrátovými video kodeky, rychlost dekódování může být pomalejší. Poslední verze podporují také paralelní (multivláknové) zpracování na multiprocesorových systémech.
  • Podpora mnoha barevných modelů. Konverze mezi barevnými modely může způsobovat zaokrouhlovací chyby způsobující ztrátu dat, což je v rozporu s ideální bezeztrátovou kompresí. Kodek Lagarith usiluje o vyhnutí se tomuto problému podporou barevných modelů YV12, YUY2, RGB a RGBA.
  • Klíčové snímky (anglicky keyframes). Kodek nepoužívá predikci mezi jednotlivými snímky. Každý snímek je zakódován odděleně (a tím je v podstatě každý snímek klíčovým snímkem). To ulehčuje střih, spojování a posouvání se ve videu.

Tyto tři záměry činí kodek k editaci videa vhodnější něž původní kodek Huffyuv.

Související články

Externí odkazy