Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !

Caudron C-714

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 29: Řádka 29:
* '''Délka:''' 8,63 m
* '''Délka:''' 8,63 m
* '''Výška:''' 2,87 m
* '''Výška:''' 2,87 m
-
* '''Nosná plocha:''' 12,5 m²
+
* '''Nosná plocha:''' 12,5 m<sup>2</sup>
-
* '''Plošné zatížení:'''  kg/m&sup2;
+
* '''Plošné zatížení:'''  kg/m<sup>2</sup>
-
* '''Hmotnost prázdného letounu:''' 1395 kg
+
* '''Hmotnost prázdného letounu:''' 1 395 kg
-
* '''Vzletová hmotnost :''' 1880 kg
+
* '''Vzletová hmotnost :''' 1&nbsp;880 kg
* '''Pohonná jednotka:''' 1x invertní, [[řadový motor|řadový]] [[válec (motor)|12válec]] do V [[Renault 12R|Renault 12R 03]]
* '''Pohonná jednotka:''' 1x invertní, [[řadový motor|řadový]] [[válec (motor)|12válec]] do V [[Renault 12R|Renault 12R 03]]
* '''Výkon pohonné jednotky:''' 500 k (373 kW)
* '''Výkon pohonné jednotky:''' 500 k (373 kW)
Řádka 38: Řádka 38:
===Výkony===
===Výkony===
* '''Maximální rychlost:''' 460 km/h ve výšce 5000 m
* '''Maximální rychlost:''' 460 km/h ve výšce 5000 m
-
* '''Dostup:''' 9100 m
+
* '''Dostup:''' 9 100 m
* '''Stoupavost:''' 4000 m / 9 min 40 sec
* '''Stoupavost:''' 4000 m / 9 min 40 sec
-
* '''Dolet:''' 900
+
* '''Dolet:''' 900 km (486 [[Námořní míle|nmi]])
===Výzbroj===
===Výzbroj===
Řádka 50: Řádka 50:
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat|Caudron C.714}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Francouzská stíhací letadla]]
[[Kategorie:Francouzská stíhací letadla]]

Aktuální verze z 5. 6. 2015, 19:16

Caudron C-714
Caudron C.714.jpg
Caudron C-714 ve finských službách
Základní charakteristika
Určení stíhací letoun
Výrobce Caudron-Renault
Konstruktér Marcel Riffard
První let 18. července 1936 (C.710)
Zařazen 1940
Vyřazen 1949 (Finsko)
Výroba 1939-1940
Vyrobeno asi 90 kusů
Varianty
Uživatel Armee de l'Air
Finsko

Caudron C-714 byl francouzský stíhací letoun, který byl užíván v nevelkém počtu v době 2. světové války. Jednalo se o koncepci letounu, který měl skořepinu sestavenou z dřevěných částí, přičemž stroj měl mít lehký drak a měl ho pohánět motor s menším výkonem. Prototyp s pevným podvozkem byl sestaven již roku 1936, s podvozkem zatahovacím v roce 1938. Ten se sériově vyráběl od roku 1939 s motorem Renault 12R 03 o síle 500 k a s výzbrojí 4 kulometů ráže 7,5 mm pod křídly. I když rychlost ve vodorovném letu byla dostatečná, kvůli slabému motoru typ hůře stoupal a zcela chyběla rezerva výkonu pro boj.

Celkem bylo objednáno 200 kusů, část z nich byla odeslána do Finska, část do Polska. Je zajímavé, že Poláci, kteří se s C-714 ocitli několikrát v boji, hodnotili Caudron C-714 výše než Morane Saulnier MS.406.

Obsah

Specifikace

Data podle: The Complete Book of Fighters[1]

Technické údaje

  • Osádka: 1 pilot
  • Rozpětí: 8,97 m
  • Délka: 8,63 m
  • Výška: 2,87 m
  • Nosná plocha: 12,5 m2
  • Plošné zatížení: kg/m2
  • Hmotnost prázdného letounu: 1 395 kg
  • Vzletová hmotnost : 1 880 kg
  • Pohonná jednotka: 1x invertní, řadový 12válec do V Renault 12R 03
  • Výkon pohonné jednotky: 500 k (373 kW)

Výkony

  • Maximální rychlost: 460 km/h ve výšce 5000 m
  • Dostup: 9 100 m
  • Stoupavost: 4000 m / 9 min 40 sec
  • Dolet: 900 km (486 nmi)

Výzbroj

Reference

  1. GREEN, William; SWANBOROUGH, Gordon. The Complete Book of Fighters. New York : Smithmark, 1994. ISBN 0-8317-3939-8.

Externí odkazy

Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Caudron C-714