V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Klimov RD-33

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
m (Nahrazení textu „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>“ textem „== 290 sociálních sítí a dalších služeb (při)
Řádka 22: Řádka 22:
[[Dvouproudový motor]] s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN.
[[Dvouproudový motor]] s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN.
-
== Nejznámější sociální sítě (připojte se) ==
+
== 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) ==
-
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}
+
{{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br />
-
<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>
+
{{#widget:AddThis
 +
|page_name={{PAGENAME}}
 +
|page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}}
 +
|account_id=my-account-id
 +
|logo_url=
 +
|logo_background=FFFFFF
 +
|logo_color=FFFFFF
 +
|brand=My Wiki
 +
|options=favorites, email, digg, delicious, more
 +
|offset_top=0
 +
|offset_left=0
 +
}}
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==

Verze z 16. 3. 2014, 21:43

RD-33MK (2009)

Klimov RD-33 je dvouproudový motor s jednostupňovými turbínami nízkotlakého i vysokotlakého kompresoru s prstencovou spalovací komorou, který pohání moderní ruské nadzvukové stíhací letadlo - MiG-29. Byl vytvořen ruskou společností Klimov v několika různých variantách.

První prototyp motoru byl vyzkoušen v roce 1972, první předsériové kusy byly vyrobeny v roce 1976. RD-33 sice už na počátku nabízel nejvyšší poměr tahu k své hmotnosti v tehdejším Sovětském svazu, ale stále to nestačilo na motory Pratt & Whitney F-100 letounu F-16 Fighting Falcon. Rovněž spolehlivostí a počátečním resursem 350 - 400 hodin hluboce zaostával za americkými leteckými motory (později se naštěstí podařilo dosáhnout alespoň hodnoty 750 - 1000 hodin).

K zabezpečení spolehlivého chodu motorů ve všech režimech slouží hydromechanický automatický systém regulace a ovládání motoru (teoretická přesnost - 0,6 procent otáček). Při vývoji motorů se mimo jiné kladl důraz na možnost velmi rychlé změny otáček. Z volnoběžných do maximálních otáček lze přejít během 3 až 7 sekund v závislosti na rychlosti a výšce letu. Přídavné spalování může být spuštěno za další 2 až 3 sekundy. Při prudkém pohybu plynové páky z polohy minimálních otáček se forsáž automaticky zapíná při hodnotě otáček: 73-76 procent. Celý regulační systém sleduje veškeré důležité veličiny jako jsou teploty vzduchu vstupujícího a vystupujícího do a z jednotlivých částí motoru, tlaku vzduchu a sledování funkcí všech částí motoru. V souladu s bezpečnými hodnotami a s pomocí omezovačů je ovlivňována práce dodávkou paliva a přestavováním vstupních a výstupních ústrojí. Pilot je pomocí systému informován o všech případných skutečnostech, které překračují stanovené technické hodnoty.

Obsah

Varianty

  • RD-33 :
  • RD-33 série 3 :
  • RD-33M :
  • RD-33MK :
  • RD-33K :
  • RD-33-10M :
  • RD-33N :
  • SMR-95A/B :
  • RD-43 :
  • RD-93 :
  • RD-133 :

Specifikace (RD-33)

Dvouproudový motor s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN.

290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se)

<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>

Externí odkazy