Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Klimov RD-33
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (Nahrazení textu „== Nejznámější sociální sítě (připojte se) == {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton>“ textem „== 290 sociálních sítí a dalších služeb (při) |
||
Řádka 22: | Řádka 22: | ||
[[Dvouproudový motor]] s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN. | [[Dvouproudový motor]] s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN. | ||
- | == | + | == 290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se) == |
- | {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}} | + | {{#widget:Google PlusOne|size=medium|lang=cs|count=true}}{{#widget:Tweet button}}<facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton><br /> |
- | <facelikebutton style="2" showsend="0"></facelikebutton> | + | {{#widget:AddThis |
+ | |page_name={{PAGENAME}} | ||
+ | |page_url={{fullurl:{{PAGENAME}}}} | ||
+ | |account_id=my-account-id | ||
+ | |logo_url= | ||
+ | |logo_background=FFFFFF | ||
+ | |logo_color=FFFFFF | ||
+ | |brand=My Wiki | ||
+ | |options=favorites, email, digg, delicious, more | ||
+ | |offset_top=0 | ||
+ | |offset_left=0 | ||
+ | }} | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == |
Verze z 16. 3. 2014, 21:43
Klimov RD-33 je dvouproudový motor s jednostupňovými turbínami nízkotlakého i vysokotlakého kompresoru s prstencovou spalovací komorou, který pohání moderní ruské nadzvukové stíhací letadlo - MiG-29. Byl vytvořen ruskou společností Klimov v několika různých variantách.
První prototyp motoru byl vyzkoušen v roce 1972, první předsériové kusy byly vyrobeny v roce 1976. RD-33 sice už na počátku nabízel nejvyšší poměr tahu k své hmotnosti v tehdejším Sovětském svazu, ale stále to nestačilo na motory Pratt & Whitney F-100 letounu F-16 Fighting Falcon. Rovněž spolehlivostí a počátečním resursem 350 - 400 hodin hluboce zaostával za americkými leteckými motory (později se naštěstí podařilo dosáhnout alespoň hodnoty 750 - 1000 hodin).
K zabezpečení spolehlivého chodu motorů ve všech režimech slouží hydromechanický automatický systém regulace a ovládání motoru (teoretická přesnost - 0,6 procent otáček). Při vývoji motorů se mimo jiné kladl důraz na možnost velmi rychlé změny otáček. Z volnoběžných do maximálních otáček lze přejít během 3 až 7 sekund v závislosti na rychlosti a výšce letu. Přídavné spalování může být spuštěno za další 2 až 3 sekundy. Při prudkém pohybu plynové páky z polohy minimálních otáček se forsáž automaticky zapíná při hodnotě otáček: 73-76 procent. Celý regulační systém sleduje veškeré důležité veličiny jako jsou teploty vzduchu vstupujícího a vystupujícího do a z jednotlivých částí motoru, tlaku vzduchu a sledování funkcí všech částí motoru. V souladu s bezpečnými hodnotami a s pomocí omezovačů je ovlivňována práce dodávkou paliva a přestavováním vstupních a výstupních ústrojí. Pilot je pomocí systému informován o všech případných skutečnostech, které překračují stanovené technické hodnoty.
Obsah |
Varianty
- RD-33 :
- RD-33 série 3 :
- RD-33M :
- RD-33MK :
- RD-33K :
- RD-33-10M :
- RD-33N :
- SMR-95A/B :
- RD-43 :
- RD-93 :
- RD-133 :
Specifikace (RD-33)
Dvouproudový motor s přídavným spalováním disponuje tahem 50,4 / 86,4 kN (maximálně), na volnoběh 1,8 kN.
290 sociálních sítí a dalších služeb (připojte se)