Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Vickers Vincent
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
{{Letadlo | {{Letadlo | ||
|název = Vickers Vincent | |název = Vickers Vincent | ||
- | |typ = víceúčelový letoun, torpédový bombardér, lehký bombardér | + | |typ = víceúčelový letoun,<br />torpédový bombardér,<br />lehký bombardér |
|výrobce = [[Vickers]] | |výrobce = [[Vickers]] | ||
- | |image = | + | |image = [[File:Vickers_Vildebeest_ExCC.jpg|250px]] |
|text = Vickers Vincent | |text = Vickers Vincent | ||
|konstruktér = | |konstruktér = | ||
Řádka 10: | Řádka 10: | ||
|vyřazen = [[1944 v letectví|1944]] | |vyřazen = [[1944 v letectví|1944]] | ||
|výroba = | |výroba = | ||
- | |vyrobeno kusů = 292 | + | |vyrobeno kusů = 292 kusů |
|charakter = | |charakter = | ||
|cena za kus = | |cena za kus = | ||
Řádka 17: | Řádka 17: | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
}} | }} | ||
+ | '''Vickers Vincent (Vickers Vildebeest)''' byl britský třímístný dvouplošník používaný během 30. let a okrajově ještě v době [[Druhá světová válka|druhé světové války]]. První prototyp vzlétl roku [[1928 v letectví|1928]], letoun se vyráběl od roku [[1931 v letectví|1931]] do roku [[1936 v letectví|1936]]. | ||
- | + | Byl dodáván do [[Španělsko|Španělska]] a na [[Nový Zéland]]. Po vypuknutí války byl již beznadějně zastaralý. | |
==Typy stroje== | ==Typy stroje== | ||
- | *Mark I | + | *Mark I – vyrobeno 22 kusů |
- | *Mark II | + | *Mark II – vyrobeno 30 kusů |
- | *Mark III | + | *Mark III – vyrobeno 205 kusů |
- | *Mark IV | + | *Mark IV – vyrobeno 35 kusů |
==Technické údaje== | ==Technické údaje== | ||
- | + | * Typ: jednomotorový víceúčelový dvouplošník | |
- | *Typ: jednomotorový víceúčelový dvouplošník | + | * Osádka: 3 |
- | *Osádka: 3 | + | * Pohonná jednotka: hvězdicový motor Bristol Pegasus IIM3 o výkonu 492 kW |
- | *Pohonná jednotka: hvězdicový motor Bristol Pegasus IIM3 o výkonu 492 kW | + | * Hmotnost prázdného letounu: 1 918 kg |
- | *Hmotnost prázdného letounu: 1 918 kg | + | * Maximální vzletová hmotnost: 3 674 kg |
- | *Maximální vzletová hmotnost: 3 674 kg | + | * Rozpětí: 14,94 m |
- | *Rozpětí: 14,94 m | + | * Délka: 11,18 m |
- | *Délka: 11,18 m | + | * Výška: 5,41 m |
- | *Výška: 5,41 m | + | * Nosná plocha: 67,63 m<sup>2</sup> |
- | *Nosná plocha: 67,63 | + | * Maximální rychlost: 229 km/h |
- | *Maximální rychlost: 229 km/h | + | * Dostup: 5 180 m |
- | *Dostup: 5 180 m | + | * Dolet: 1 006 km, s přídavnou nádrží 2 012 km |
- | *Dolet: 1 006 km, s přídavnou nádrží 2 012 km | + | * Výzbroj: jeden kulomet ráže 7,7 mm, umístěný v přídi, jeden kulomet Lewis v zadním střelišti, náklad pum do hmotnosti 454 kg |
- | *Výzbroj: jeden kulomet ráže 7,7 mm, umístěný v přídi, jeden kulomet Lewis v zadním střelišti, náklad pum do hmotnosti 454 kg | + | |
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Vickers+Vildebeest}}{{Commonscat|Vickers Vildebeest}}{{Článek z Wikipedie}} |
{{Britské vojenské letouny druhé světové války}} | {{Britské vojenské letouny druhé světové války}} | ||
[[Kategorie:Britské bombardéry]] | [[Kategorie:Britské bombardéry]] | ||
[[Kategorie:Letadla Vickers|Vincent]] | [[Kategorie:Letadla Vickers|Vincent]] |
Aktuální verze z 4. 10. 2014, 12:01
Vickers Vincent | ||
Vickers Vincent | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | víceúčelový letoun, torpédový bombardér, lehký bombardér | |
Výrobce | Vickers | |
Konstruktér | ||
První let | 1928 | |
Zařazen | 1931 | |
Vyřazen | 1944 | |
Výroba | ||
Vyrobeno | 292 kusů | |
Varianty | ||
Uživatel | Velká Británie | |
Vickers Vincent (Vickers Vildebeest) byl britský třímístný dvouplošník používaný během 30. let a okrajově ještě v době druhé světové války. První prototyp vzlétl roku 1928, letoun se vyráběl od roku 1931 do roku 1936.
Byl dodáván do Španělska a na Nový Zéland. Po vypuknutí války byl již beznadějně zastaralý.
Typy stroje
- Mark I – vyrobeno 22 kusů
- Mark II – vyrobeno 30 kusů
- Mark III – vyrobeno 205 kusů
- Mark IV – vyrobeno 35 kusů
Technické údaje
- Typ: jednomotorový víceúčelový dvouplošník
- Osádka: 3
- Pohonná jednotka: hvězdicový motor Bristol Pegasus IIM3 o výkonu 492 kW
- Hmotnost prázdného letounu: 1 918 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 3 674 kg
- Rozpětí: 14,94 m
- Délka: 11,18 m
- Výška: 5,41 m
- Nosná plocha: 67,63 m2
- Maximální rychlost: 229 km/h
- Dostup: 5 180 m
- Dolet: 1 006 km, s přídavnou nádrží 2 012 km
- Výzbroj: jeden kulomet ráže 7,7 mm, umístěný v přídi, jeden kulomet Lewis v zadním střelišti, náklad pum do hmotnosti 454 kg
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |