Mitsubishi Pajero
Z Multimediaexpo.cz
(+ Vylepšení) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 25. 7. 2013, 23:41
Pajero | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | ||
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Mitsubishi Pajero je automobil vyráběný od roku 1982 firmou Mitsubishi Motors. Patří mezi nejzdatnější auta v terénu, jelikož Mitsubishi ho posílá na každý ročník rallye Paříž - Dakar a získává tím velmi mnoho zkušeností, které potom uplatňuje při výrobě nové generace. Mezitím už je tu 4. generace a získaných 12 vítězství v této rallye.
Obsah |
První Generace
1. generace dnes již světově proslulého Mitsubishi Pajero byla poprvé představena na autosalonu Tokyo Motor Show v Říjnu 1981 a začla se prodávat v květnu 1982. Konstruktéři se vrátili k 50. let staré myšlence pohonu 4x4, který byl použit u automobilu Mitsubishi PX 33. Zároveň se Pajero stalo také prvním terénním automobilem s turbodieselem a verze 5-dv. mohla přepravit až 7 osob, takže se z tohoto auta brzy stal světový boom. Mezi roky 1989 - 1990 se prodalo přes 300 000 kusů Pajera.
Motory
- 2.0 V4, benzin
- 2.6 V4, benzin
- 2.3, diesel
- 2.0, turobdiesel
- 3.0 V6, benzin
Převodovky
- 4-stupňová automatická
- 5-stupňová manuální
Rozměry
- rozvor - 2695 mm (5-dv.), 2350 mm (3-dv.)
- délka - 4650 mm (5-dv.), 3995 mm (3-dv.)
- šířka - 1680 mm
- výška - 1890 mm (5-dv.), 1850 mm (3-dv.)
Druhá Generace
Mitsubishi Pajero 1. generace začalo postupně ztrácet na atraktivitě a navíc, bylo objeveno hodně nových poznatků, takže konstruktéři zkonstruovali v roce 1991 2. generaci úspěšného modelu Pajero. Nové a mohutnější auto bylo dostupné ve čtyřech variantách karoserie: Metal Top, Canvas Top Convertible, Semi High Roof Wagon a High Roof Wagon. Proběhlo zde také zlepšení systému 4x4, byl zde použit systém Super Select 4WD (SS4) a systém ABS, který byl poprvé použit u auta s náhonem 4x4. Systém SS4 byl revoluční v tom, že řidič měl na výběr z 3 možností pohonu: náhon na zadní kola, náhon na všechny kola a náhon na všechny kola s uzávěrkou zadního diferenciálu.
Motory
- 2.5 TD
- 2.8L TD
- 2.4L I4
- 3.0L V6
- 3.5 V6
Převodovky
- 4-stupňová automatická
- 5-stupňová manuální
Rozměry
- rozvor - 2725 mm (5-dv.), 2420 mm (3-dv.)
- délka - 4705 mm (5-dv.), 4030 mm (3-dv.)
- šířka - 1695 mm
- výška - 1875 mm (5-dv.), 1850 mm (3-dv.)
Třetí Generace
3. generace se objevila na Japonském trhu již v roce 1999, ale na ostatní trhy se dostala až roku 200 nebo 2001. Nové Pajero bylo úplně předělané. Mělo samonosnou (i když integrovaným rámem řádně vyztuženou) karosérii, nižší světlou výšku a nezávisle zavěšená všechna kola, což podstatně zlepšovalo jízdu po silnici. To bylo bohužel trochu na škodu, jelikož vlastnosti v terénu se o něco zhoršili. Proto také zůstalo v nabídce Pajero 2 generace pod jméno Pajero Classic.
Motory
ZÁŽEHOVÉ VIDLICOVÉ:
- 3.0i 12V
- 3.0i 24V
- 3.5i 24V
PŘEPLŇOVANÉ VZNĚTOVÉ ŘADOVÉ:
- 2.5 turbodiesel
- 2.8 turbodiesel
- 3.2 turbodiesel D-ID
Převodovky
- 4-stupňová automatická
- 5-stupňová manuální
- 5-stupňová automatická
Rozměry
- rozvor - 2780 mm (5-dv.), 2545 mm (3-dv.)
- délka - 4800 mm (5-dv.), 4220 mm (3-dv.)
- šířka - 1875 mm
- výška - 1855 mm (5-dv.), 1845 mm (3-dv.)
Čtvrtá generace
4. generace Pajera je na trhu od roku 2006 a zůstává i přes velké pokroky v technice věrné svému původnímu designu. Vylepšené konstrukce a technologie přinášejí nejen zlepšené ovládání, sníženou hladinu hluku a vyšší bezpečnost, ale také posilují výkon vozu Pajero a zdokonalují pohodlí. Zesílená samonosná karoserie vozu Mitsubishi Pajero se zabudovaným rámem poskytuje vysoce pevnou konstrukci s deformačními zónami okolo motoru a absorbuje energii nárazu, aby byla zajištěna co nejvyšší bezpečnost cestujících. Pro případ srážky je Mitsubishi Pajero vybaveno nejen dvoustupňovými předními airbagy, ale také bočními airbagy a okenními airbagy pro nejvyšší ochranu řidiče i spolujezdců. Mitsubishi Pajero je vybaveno kompletní sadou aktivních bezpečnostních prvků, včetně stabilizačního a trakčního systému M-ASTC, protiblokovacího brzdového systému ABS a systému EBD. Pohon 4WD Super Select II umožňuje přeřadit z pohonu dvou kol na pohon čtyř kol při rychlostech až 100 km/h. Pro jízdu v náročném terénu je možné vybrat režim s redukovaným převodem, který téměř zdvojnásobuje účinnost brzdění motoru při jakémkoliv převodovém stupni, což dává vozu Mitsubishi Pajero dostatečně pomalý pohon pro zvládnutí velmi prudkých svahů, hlubokého sněhu nebo bláta. Je vybaveno špičkovým audiosystémem s výkonem 860 wattů speciálně navrženým pro tento vůz společností Rockford Corporation. Interiér je obklopen 12 reproduktory.
Převodovky
- 5-stupňová manuální
- 5-stupňová automatická
Rozměry
rozvor - 2780 mm (5-dv.), 2545 mm (3-dv.) délka - 4900 mm (5-dv.), 4385 mm (3-dv.) šířka - 1875 mm výška - 1900 mm (5-dv.), 1850 mm (3-dv.)
Spotřeba
9,9 litr, CO2-Výkon od 244 g/km (Třídvéřová verze). 10,6 litr, CO2-Výkon od 246 g/km (Pětidvéřová verze).
Související články
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |