Peugeot 306
Z Multimediaexpo.cz
m (Nahrazení textu) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 23. 9. 2013, 19:30
Peugeot 306 | ||
Peugeot 306 front 20080118.jpg | ||
Peugeot 306 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | ||
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Peugeot 306 byl malý osobní automobil francouzské automobilky Peugeot. Výroba probíhala v letech 1993 až 2002. Kromě tří- a pětidvéřového hatchbacku se vyráběl i kabriolet, sedan a combi. Nahradil Peugeot 309 a jeho nástupce byl Peugeot 307.
Obsah |
Historie
Na jaře 1993 se představily obě varianty hatchbacku se zážehovými motory. Na podzim přibyly motory vznětové. Už o rok později byla nabídka motorů obměněna, přibyly sportovní verze XSi a S16 a verze Cabrio a Sedan. Ten měl objem zavazadlového prostoru 463 litrů. Od roku 1996 byla verze S16 vybavována šestistupňovou převodovkou. V roce 1997 prošel model faceliftem. Přední světlomety získaly čirou optiku. Z nabídky byl vypuštěn model XSi a přibylo kombi 306 Break. Od roku 2000 přestala být nabízena verze S16. Do standardní výbavy bylo přidáno ABS. V nárazových testech euro NCAP získal v roce 1997 tři hvězdičky z pěti možných. Je velmi podobný Peugeotu 106.
Verze S16
Představila se v roce 1994 a ve výrobě vydržela do roku 2002. Jako jeden z mála vozů měla samoříditelnou zadní nápravu. Na výběr byla klasická verze s omezeným vkonem na 150 HP a silnější varianta Premium o výkonu 167 koní s šestistupňovou převodovkou. Oproti sériovým verzím měla S16 patnáctipalcová kola, rozšířené blatníky, hlubší čelní masku, spojler, zrcátka, kliky a nárazníky v barvě karoserie. Po faceliftu v roce 1997 dostal vůz výraznější světlomety, které dostaly v roce 2000 čiré kryty. V témže roce se v interieru objevila imitace hliníku. Standardně byl vůz vybaven anatomickými sedadly
Technická data
- Pohotovostní hmotnost 1215
- Motor řadový čtyřválec, 1998 cm3, dohc
- Zdvihový objem (cm3) 1998
- Výkon (kW/PS) 167 koní při 6500 ot/min
- Točivý moment (Nm) 193 Nm při 5500 ot/min
- 0-100 km/h (s) 8,8
- Nejvyšší rychlost (km/h) 220
Motory
Zážehové
- 1.1 l, 44 kW, 60ps, 1994
- 1,4 l, 44 kW, 75ps, 1993
- 1,4 l, 55 kW, 75ps, 1994
- 1,6 l, 65 kW, 88ps, 1993
- 1,8 l, 74 kW, 100ps, 1993
- 1,8 l, 81 kW, 110ps, 2000
- 2,0 l, 98 kW, 121ps, 1994
- 2,0 l 8V, 90 kW, 132ps, 1994, model XSi
- 2,0 l 16V, 120 kW, 1994, model S16
Vznětové
- 1,8 l, 43 kW, 58ps
- 1,9 l, 47 kW, 68ps, 1993
- 1,9 l, 51 kW, 69ps, 1997
- 1,9 l, 66 kW, 90ps, 1993
- 2,0 l, 66 kW, 90ps, 1999
Závodní verze
Pro závody rallye byla vyvinuta verze 306 MAXI. Ta dosahoval značných úspěchů. Nahrazena byla vozem Peugeot 206 S1600. S tímto vozem závodil například Jean-Louis Schlesser.
Galerie
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |