V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Tupolev TB-1
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(+ FLICKR, Galerie) |
||
Řádka 2: | Řádka 2: | ||
|název = Tupolev TB-1 | |název = Tupolev TB-1 | ||
|typ = [[Bombardér|bombardovací letoun]] | |typ = [[Bombardér|bombardovací letoun]] | ||
- | |výrobce = | + | |výrobce = Tupolev |
- | |image = | + | |image = [[Soubor:AL-47 Olseon Album Image-000082-SDASM2-Flickr.jpg|260px]] |
|text = Tupolev TB-1 (ANT-4) | |text = Tupolev TB-1 (ANT-4) | ||
|konstruktér = [[Andrej Nikolajevič Tupolev]] | |konstruktér = [[Andrej Nikolajevič Tupolev]] | ||
Řádka 16: | Řádka 16: | ||
|hlavní uživatel = [[Sovětský svaz|SSSR]] | |hlavní uživatel = [[Sovětský svaz|SSSR]] | ||
|více uživatelů = | |více uživatelů = | ||
- | }} | + | }}'''Tupolev TB-1 (ANT-4)''' byl sovětský těžký [[bombardér]] z konce 20. let 20. století. Na svou dobu se jednalo o poměrně moderní konstrukci. První prototyp vzlétl [[26. listopad]]u [[1926]]. |
- | + | ||
- | '''Tupolev TB-1 (ANT-4)''' byl sovětský těžký [[bombardér]] z konce 20. let 20. století. Na svou dobu se jednalo o poměrně moderní konstrukci. První prototyp vzlétl [[26. listopad]]u [[1926]]. Roku [[1929]] byl s tímto letounem uskutečněn dálkový let z [[Moskva|Moskvy]] do [[New York]]u. Celkem bylo vyrobeno 212 letounů, z toho 66 torpédových ('''verze TB-1P'''). Po vyřazení z vojenské služby bylo asi 90 strojů přestavěno na dopravní letadla ('''typ G1'''). | + | Roku [[1929]] byl s tímto letounem uskutečněn dálkový let z [[Moskva|Moskvy]] do [[New York]]u. Celkem bylo vyrobeno 212 letounů, z toho 66 torpédových ('''verze TB-1P'''). |
+ | |||
+ | Po vyřazení z vojenské služby bylo asi 90 strojů přestavěno na dopravní letadla ('''typ G1'''). | ||
+ | |||
+ | == Galerie == | ||
+ | <gallery heights="180" widths="180"> | ||
+ | Soubor:Tupolev, ANT-4-SDASM1-Flickr.jpg| | ||
+ | Soubor:Tupolev, ANT-4-SDASM2-Flickr.jpg| | ||
+ | Soubor:Tupolev, ANT-4-SDASM4-Flickr.jpg| | ||
+ | Soubor:Tupolev, ANT-4-SDASM3-Flickr.jpg| | ||
+ | </gallery> | ||
== Technické údaje == | == Technické údaje == | ||
- | *Osádka: 5 | + | *Osádka: 5 – 6 |
*Rozpětí: 28,70 m | *Rozpětí: 28,70 m | ||
*Délka: 18,01 m | *Délka: 18,01 m | ||
- | *Nosná plocha: 121,5 | + | *Nosná plocha: 121,5 m<sup>2</sup> |
*Hmotnost prázdného stroje: 4520 kg | *Hmotnost prázdného stroje: 4520 kg | ||
*Maximální vzletová hmotnost: 6810 kg | *Maximální vzletová hmotnost: 6810 kg | ||
Řádka 34: | Řádka 44: | ||
*Výzbroj: 6× kulomet ráže 7,62 mm, pumová zátěž do hmotnosti 1 000 kg | *Výzbroj: 6× kulomet ráže 7,62 mm, pumová zátěž do hmotnosti 1 000 kg | ||
+ | == Velká Galerie == | ||
+ | * '''[[:Kategorie:Aircraft Tupolev TB-1|Mnoho fotografií – Tupolev TB-1]]''' | ||
== Externí odkazy == | == Externí odkazy == | ||
- | {{Commonscat|Tupolev ANT-4}}{{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Tupolev+ANT-4}}{{Commonscat|Tupolev ANT-4}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Sovětské a ruské bombardéry]] | [[Kategorie:Sovětské a ruské bombardéry]] | ||
[[Kategorie:Dopravní letadla]] | [[Kategorie:Dopravní letadla]] | ||
[[Kategorie:Letadla Tupolev]] | [[Kategorie:Letadla Tupolev]] |
Aktuální verze z 1. 10. 2021, 17:39
Tupolev TB-1 | ||
Tupolev TB-1 (ANT-4) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | bombardovací letoun | |
Výrobce | Tupolev | |
Konstruktér | Andrej Nikolajevič Tupolev | |
První let | 26. listopadu 1926 | |
Zařazen | 1926 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 212 | |
Varianty | ||
Uživatel | SSSR | |
Tupolev TB-1 (ANT-4) byl sovětský těžký bombardér z konce 20. let 20. století. Na svou dobu se jednalo o poměrně moderní konstrukci. První prototyp vzlétl 26. listopadu 1926.
Roku 1929 byl s tímto letounem uskutečněn dálkový let z Moskvy do New Yorku. Celkem bylo vyrobeno 212 letounů, z toho 66 torpédových (verze TB-1P).
Po vyřazení z vojenské služby bylo asi 90 strojů přestavěno na dopravní letadla (typ G1).
Obsah |
Galerie
Technické údaje
- Osádka: 5 – 6
- Rozpětí: 28,70 m
- Délka: 18,01 m
- Nosná plocha: 121,5 m2
- Hmotnost prázdného stroje: 4520 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 6810 kg
- Pohonné jednotky: 2× motor M-17
- Výkon motoru: 680 k
- Maximální rychlost: 207 km/h
- Dostup: 4 800 m
- Dolet: 1 000 km
- Výzbroj: 6× kulomet ráže 7,62 mm, pumová zátěž do hmotnosti 1 000 kg
Velká Galerie
Externí odkazy
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |