V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Alfa Romeo 75

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu)
m (1 revizi)
 

Aktuální verze z 9. 12. 2013, 09:03

Broom icon.png Tento článek potřebuje úpravy. Můžete Multimediaexpo.cz pomoci tím, že ho vylepšíte.
Jak by měly články vypadat, popisují stránky Vzhled a styl a Encyklopedický styl.
Broom icon.png
Alfa Romeo 75 front 20070926.jpg

Alfa Romeo 75 byla představena v roce 1985, u příležitosti 75. výročí vzniku automobilky Alfa Romeo. Nebyla žádnou převratnou technickou novinkou, ve střední třídě se objevila po boku své sestry, Alfy Romeo 90, jako poněkud menší a kompaktnější vůz. Po svých předchůdkyních Alfettě a Giuliettě převzala Alfa 75 uspořádání podvozku, pohonné jednotky i linie karoserie. Ty však svým klínovitým tvarem již předznamenávají nástup tohoto profilu, tak příznačného pro dnešní nejmodernější Alfy 156 a GTV. Uvádí se, že při modernizaci Alfetty a Giulietty byla Alfa 90 koncipována jako futuristická a luxusní verze a Alfa 75 jako sportovní verze - pokračovatel sportovní tradice automobilky.

Alfa Romeo 75 se stala kultovním autem "skalních" Alfistů. Je jimi považována za poslední pravou Alfu. Všechny pozdější vozy této značky vznikly již jako produkty spolupráce s někdejším nenáviděným rivalem Fiatem. Přes jejich nesporné kvality jsou "skalními" považovány přinejlepším za "lepší fiaty" s motorem od Alfy Romeo.

Maska chladiče svým typickým tvarem vzbuzuje úctu, kdykoliv se objeví ve zpětném zrcátku obyčejného automobilu. A pokud se řidič nějakého obyčejného auta náhodou neopatrně a drze přiblíží k Alfě zezadu, neměl by řidič alfy raději přidávat plyn. V lepším případě totiž drzounovi propálíte výfukem díru do kapoty, v horším ho sfouknete ze silnice jak suchý list.

Alfa Romeo 75 se také stala základem pro úchvatné karosářské variace.

Motory Alfy Romeo 75

Oficiálně se Alfa75 vyráběla a běžně prodávala s těmito motory:

  • Řadové čtyřválce, rozvod DOHC ( 2xOHC)
  • 1,6 l
  • 1,6 l ie
  • 1,8 l
  • 1,8 l ie
  • 1,8 l Turbo
  • 2,0 l
  • 2,0 l Twin Spark
  • 2,0 l Turbo Diesel
  • 2. šestiválce do V, OHC
  • 2,5 l V6
  • 3,0 l V6

Verze ie ( injectione essential ) byla s vstřikováním benzínu, verze Turbo (benzin) a Turbo Diesel byly s turbodmychadly.

Motory byly zaváděny a postupně vyřazovány z výroby, od zahájení výroby v roce 1986 do ukončení v roce 1992 byla Alfa 75 vyrobena v 187 300 exemplářích s tímto osazením.

  • V roce 1986 byla Alfa 75 uvedena do výroby se dvěma motory:
  • 1,8 l ( 1779 ccm ), s karburátorem a atmosférickým plněním
  • 3,0 l ( 2959 ccm ), V6
  • V roce 1988 byla nabídka motorů rozšířena o motory:
  • 1,6 l ( 1570 ccm )
  • 2,0 l ( 1962 ccm ) TS, kterým byla osazena i limitovaná série 3500 kusů Alfa Romeo 75 TS ( tento motor měl i verzi s proměnným časováním ventilů VVT )

V roce 1990 vyvinula AR pro typ Alfa Romeo 164 motor Quadrifolio 3,0 l V6, 200 koní, který se později v roce 1994 s použitím 16 ventilové techniky dostal na 230 koní. Tímto motorem byly osazovány i Alfy Romeo 75 tuningované firmou Zagato (SZ- sport zagato) a Alfy Romeo 75, vyvážené pod obchodním názvem Milano do USA.