Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Klimov VK-1
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 11. 1. 2014, 15:38
Klimov VK-1 byl sovětský proudový motor, vzniklý dalším vývojem, založeném na konstrukci britského proudového leteckého motoru Rolls-Royce Nene. Koncepčně je sice shodný s původním britským vzorem (motor Nene byl v SSSR vyráběn pod označením RD-45), ale je výrazně překonstruovaný a má oproti vzoru vyšší výkony (tahem leží mezi motory Rolls-Royce Nene a Rolls-Royce Tay; motor RB.44 Tay, který také byl vyráběn v licenci americkou firmou Pratt & Whitney jako typ J48, nezaměňovat s mnohem pozdějším dvouproudovým motorem, pohánějícím civilní dopravní letouny).
Motor VK-1 mj. poháněl i stíhací letouny MiG-15bis, MiG-17 (pozdější verze „sedmnáctek“ — MiG-17F, MiG-17PF a PFU — poháněly motory VK-1F, vybavené přídavným spalováním), či dvoumotorové bombardovací letouny Iljušin Il-28.
Jde o turbokompresorový motor jednohřídelové koncepce, s radiálním kompresorem, devíti přímoproudými spalovacími komorami a jednostupňovou axiální turbínou. Motor VK-1F má přídavné spalování.
Maximální vzletový tah motoru byl 2700 kp (26,48 kN) při 11 560 ot/min. Verze VK-1F, vybavená přídavným spalováním, měla krátkodobě tah 3380 kp (33,15 kN).
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |