Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Lagarith
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
(++) |
||
Řádka 11: | Řádka 11: | ||
| web = [http://lags.leetcode.net/codec.html lags.leetcode.net/codec.html] | | web = [http://lags.leetcode.net/codec.html lags.leetcode.net/codec.html] | ||
| logo = | | logo = | ||
- | }} | + | }}[[Soubor:Lagarith 1327.png|thumb|250px|Konfigurační dialog verze 1.3.27]] |
- | [[Soubor:Lagarith | + | |
'''Lagarith''' je [[Open source software|otevřený]] [[Bezeztrátová komprese|bezztrátový]] obrazový ([[video]]) [[kodek]], jehož autorem je Ben Greenwood. Je uvolněn pod licencí [[GNU General Public License|GPL]] [[verze]] 2. Vlastní kodek je určen pro [[Microsoft Windows|Windows]], ale existují i utility pro [[Mac OS]]. | '''Lagarith''' je [[Open source software|otevřený]] [[Bezeztrátová komprese|bezztrátový]] obrazový ([[video]]) [[kodek]], jehož autorem je Ben Greenwood. Je uvolněn pod licencí [[GNU General Public License|GPL]] [[verze]] 2. Vlastní kodek je určen pro [[Microsoft Windows|Windows]], ale existují i utility pro [[Mac OS]]. | ||
Byl navržen s několika cíli: | Byl navržen s několika cíli: | ||
* Rychlost. Není tak rychlý jako [[Huffyuv]], rychlost kódování je porovnatelná s mnoha jinými bezztrátovými video kodeky, rychlost dekódování může být pomalejší. Poslední verze podporují také paralelní ([[Multithreading|multivláknové]]) zpracování na multiprocesorových systémech. | * Rychlost. Není tak rychlý jako [[Huffyuv]], rychlost kódování je porovnatelná s mnoha jinými bezztrátovými video kodeky, rychlost dekódování může být pomalejší. Poslední verze podporují také paralelní ([[Multithreading|multivláknové]]) zpracování na multiprocesorových systémech. | ||
- | * Podpora mnoha [[Barevný model|barevných modelů]]. Konverze mezi barevnými modely může způsobovat zaokrouhlovací chyby způsobující ztrátu dat, což je v rozporu s ideální bezeztrátovou kompresí. Kodek Lagarith usiluje o vyhnutí se tomuto problému podporou barevných modelů [[YV12]], [[YUY2]], [[RGB]] a [[RGBA]]. | + | * Podpora mnoha [[Barevný model|barevných modelů]]. Konverze mezi barevnými modely může způsobovat zaokrouhlovací chyby způsobující ztrátu dat, což je v rozporu s ideální bezeztrátovou kompresí. Kodek Lagarith usiluje o vyhnutí se tomuto problému podporou barevných modelů [[YV12]], [[YUY2]], [[RGB]] a [[RGBA]]. |
- | * Klíčové snímky (anglicky {{cizojazyčně|en|keyframes}}). Kodek nepoužívá predikci mezi jednotlivými snímky. Každý snímek je zakódován odděleně (a tím je v podstatě každý snímek klíčovým snímkem). To ulehčuje střih, spojování a posouvání se ve videu. | + | * Klíčové snímky (anglicky {{cizojazyčně|en|keyframes}}). Kodek nepoužívá predikci mezi jednotlivými snímky. Každý snímek je zakódován odděleně (a tím je v podstatě každý snímek klíčovým snímkem). To ulehčuje střih, spojování a posouvání se ve videu. |
Tyto tři záměry činí kodek k editaci videa vhodnější něž původní kodek [[Huffyuv]]. | Tyto tři záměry činí kodek k editaci videa vhodnější něž původní kodek [[Huffyuv]]. |
Aktuální verze z 18. 10. 2023, 17:34
Lagarith je otevřený bezztrátový obrazový (video) kodek, jehož autorem je Ben Greenwood. Je uvolněn pod licencí GPL verze 2. Vlastní kodek je určen pro Windows, ale existují i utility pro Mac OS.
Byl navržen s několika cíli:
- Rychlost. Není tak rychlý jako Huffyuv, rychlost kódování je porovnatelná s mnoha jinými bezztrátovými video kodeky, rychlost dekódování může být pomalejší. Poslední verze podporují také paralelní (multivláknové) zpracování na multiprocesorových systémech.
- Podpora mnoha barevných modelů. Konverze mezi barevnými modely může způsobovat zaokrouhlovací chyby způsobující ztrátu dat, což je v rozporu s ideální bezeztrátovou kompresí. Kodek Lagarith usiluje o vyhnutí se tomuto problému podporou barevných modelů YV12, YUY2, RGB a RGBA.
- Klíčové snímky (anglicky keyframes). Kodek nepoužívá predikci mezi jednotlivými snímky. Každý snímek je zakódován odděleně (a tím je v podstatě každý snímek klíčovým snímkem). To ulehčuje střih, spojování a posouvání se ve videu.
Tyto tři záměry činí kodek k editaci videa vhodnější něž původní kodek Huffyuv.
Související články
- Bezztrátový video kodek Huffyuv
- Bezztrátový video kodek AVIzlib
Externí odkazy
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |