Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.
Focke-Wulf Fw 200
Z Multimediaexpo.cz
(+ Americká vojenská obrazová příručka) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 13. 3. 2014, 22:09
Focke-Wulf Fw 200 Condor | ||
Focke-Wulf Fw 200 Condor | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | dopravní, průzkumný, transportní a bombardovací letoun | |
Výrobce | Focke-Wulf Flugzeugbau GmbH | |
Konstruktér | Kurt Tank | |
První let | 27. července 1937 | |
Zařazen | 1940 | |
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 276 kusů | |
Varianty | ||
Uživatel | Lufthansa | |
Luftwaffe |
Focke-Wulf Fw 200 Condor byl německý čtyřmotorový dálkový průzkumný námořní, bombardovací nebo transportní letoun.
První prototyp původně civilního letounu vzlétl v červenci roku 1937 a stroj se začal ihned vyrábět. Letouny byly dokonce prodávány do zahraničí. Jejich proslulost byla tak velká, že některé z nich byly speciálně upravené a sloužily k přepravě nacistických vůdců včetně Adolfa Hitlera.
Roku 1938 byl na objednávku Japonců postavena verze dálkového průzkumného námořního bombardéru, který se však kvůli vypuknutí druhé světové války do Japonska nedostal. Proto byly stroje zařazeny do výzbroje německé armády a zde se ukázaly, jako užitečné. Do února 1942 Condory v Atlantiku potopily 85 lodí spojenců, na což museli Britové reagovat zavedením dálkových stíhačů pobřežního letectva. I když tímto byla činnost Condorů značně ztížena, létaly nad moře dále a ještě roku 1944 potápěly lodě spojenců, i když v omezené míře. Většina z nich byla však v tomto období užívána již pouze k přepravním účelům nad pevninou.
Obsah |
Verze letounu
- Fw 200V-1 - prototyp.
- Fw 200V-10 - prototyp námořního bombardéru pro Japonsko.
- Fw 200A - předsériová verze.
- Fw 200B - sériová civilní dopravní verze.
- Fw 200C-0 - předsériová verze 10 strojů námořního bombardéru vybavená motory BMW.
- Fw 200C-1 - sériová námořní bombardovací verze.
- Fw 200C-2 - verze s vylepšenými závěsníky pro přídavné nádrže o kapacitě 300 l.
- Fw 200C-3 - verze ze zpevněnou konstrukcí a výkonnějšími motory Bramo Fafnir 323R-1.
- Fw 200C-4/U1 a U2 - 4 transportní stroje.
- Fw 200C-4/U3 - protilodní verze s radarem Rostock.
- Fw 200C-4/U4 - verze se zvětšeným doletem.
- Fw 200C-5/U1 - verze se zesílenou kulometnou výzbrojí.
- Fw 200C-5/U2 - hybridní protilodní a transportní verze.
- Fw 200C-6 - verze s radarem FuG 200 Hohentwiel a zvětšenými palivovými nádržemi.
- Fw 200C-8 - verze s radarem Hohentwiel a závěsníky pro řízené střely Hs 293.
- Fw 200D-1/D-2 - pětice neozbrojených čistě transportních strojů.
Hlavní technické údaje
- Osádka: 5-7 (bombardér) nebo 4+26 (civilní)
- Rozpětí: 32,85 m
- Délka: 23,46 m
- Výška: 6,3 m
- Nosná plocha: 118,00 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 12 950 kg
- Max. vzletová hmotnost: 22 700 kg
- Pohonná jednotka: 4 × BMW-Bramo Fafnir 323R-2
- Výkon pohonné jednotky: 1 200 k (882 kW)
Výkony
- Maximální rychlost: 330 km/h
- Stoupavost: 3,33 m/s
- Dostup: 5 800 m
- Dolet: 4 450 km
Výzbroj
- 2 × kanón MG 151/20 ráže 20 mm
- 6 × kulometů MG 15 ráže 7,9 mm
- 1 × kulomet MG 131 ráže 13 mm
- 2 100 kg bomb či torpéda
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |