V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
V tiskové zprávě k 18. narozeninám brzy najdete nové a zásadní informace.

Nádraží Praha-Krč

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
(+ Nový článek)
(+ Masivní vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Krc-nadrazi.jpg|thumb|Budova od kolejiště]]
+
[[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-07.JPG|thumb|240px|Budova od kolejiště (2016)]]
 +
[[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-23.JPG|thumb|240px|Příjezd malého vlaku Regionova]]
 +
[[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-24.JPG|thumb|240px|Odjezd malého vlaku Regionova]]
 +
[[Soubor:Nadrazi-Praha-Krc-2016XZ1-28.JPG|thumb|240px|Pohled na nádražní budovu z ulice (2016)]]
'''Nádraží Praha-Krč''' je nácestní [[Železniční stanice|nádraží]] na železniční [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš|trati Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]].  
'''Nádraží Praha-Krč''' je nácestní [[Železniční stanice|nádraží]] na železniční [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš|trati Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]].  
Řádka 44: Řádka 47:
}}
}}
 +
== Galerie 2016 ==
 +
* '''[[:Kategorie:Praha-Krč train station 2016|Mnoho fotografií nádraží Praha-Krč]]'''
== Související články ==
== Související články ==
* [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]]
* [[Železniční trať Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš]]

Aktuální verze z 15. 6. 2016, 19:59

Budova od kolejiště (2016)
Příjezd malého vlaku Regionova
Odjezd malého vlaku Regionova
Pohled na nádražní budovu z ulice (2016)

Nádraží Praha-Krč je nácestní nádraží na železniční trati Praha - Vrané nad Vltavou - Čerčany/Dobříš.

Nachází se v Praze v Krči nedaleko od Krčského zámku v Krčském údolí.

Obsah

Historie

Původní nádraží

Původní nádraží bylo vystavěno roku 1882 na trati NusleModřany, která měla sloužit rychlému a lacinému spojení modřanského cukrovaru s Prahou. Stálo jižně od trati a bylo zdemolováno v roce 1964 při přestavbě nádraží v rámci dobudovávání pražského železničního uzlu, konkrétně Železniční jižní spojky vedoucí z Radotína na seřazovací nádraží Vršovice.

Nové nádraží

V roce 1964 byla náhradou postavena nová nádražní budova severně od trati, na pravé straně trati ve směru k nádraží Braník. Nové nádraží tak bylo situováno do centra Dolní Krče, které však později v osmdesátých letech muselo ustoupit výstavbě silniční Jižní spojky, nyní se tedy nádraží nachází prakticky mimo zástavbu.

Vlečka pražského metra

V roce 1971 byla do nádraží zaústěna jednokolejná trať Pražského metra z Depa Kačerov, která díky stejnému rozchodu vagonů metra i železnice a speciálním naváděcím kolejničkám může sloužit oběma dvěma typům vozidel. Vlečka je využívána při nasazování nových souprav metra do provozu a také jako testovací trať pro síť pražského metra.

Literatura

  • DŽURNÝ, Jakub. Praha-Vršovice + zastávka [online]. Pacifikem.cz, 2. 1. 2009, [cit. 2009-02-22]. Dostupné online. (čeština) 
  • BERKA, Miroslav. Posázavský Pacifik. 1. vyd. Praha : Nakladatelství dopravy a spojů, 1991. 189 s. ISBN 80-7030-135-X. Kapitola Výstavba posázavské železnice, s. 17. (čeština) 

Galerie 2016

Související články

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Nádraží Praha-Krč