V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Renault Fuego

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Image:1 renault fuego.jpg|thumb|Renault Fuego]]
+
[[Soubor:1987 Renault Fuego GTX (11643018366).jpg|thumb|240px|Renault Fuego GTX]]
 +
[[Soubor:1987 Renault Fuego GTX (11643243726).jpg|thumb|240px|Renault Fuego GTX]]
'''Renault Fuego''' byl sportovněji laděným vozem francouzské automobilky Renault. V evropě se vyráběl pouhých 5 let, jeho výroba pokračovala v [[Argentina|Argentině]]. V současné době se plánuje představení jeho nástupce. Automobil nezískal nikdy značnou popularitu, přestože šlo o první automobil vybavený centrálním zamykáním.  
'''Renault Fuego''' byl sportovněji laděným vozem francouzské automobilky Renault. V evropě se vyráběl pouhých 5 let, jeho výroba pokračovala v [[Argentina|Argentině]]. V současné době se plánuje představení jeho nástupce. Automobil nezískal nikdy značnou popularitu, přestože šlo o první automobil vybavený centrálním zamykáním.  
== Historie ==
== Historie ==
-
Objevil se v únoru [[1980]], výroba byla ukončena v roce [[1985]], v argentině až v roce [[1992]] pod názvem '''Fuego GTA Max'''. Nahradil dosavadní sportovní modely [[Renault 15]] a [[Renault 17]]. Celkem bylo vyrobeno 250 016 kusů. Design vozu měl na svědomí Robert Oprom (Citroën SM). Automobil charakterizovalo prosklené zadní okno a černé pruhy na bocích karoserie. Po skončení krátké výroby vzrostla cena ojetých exemplářů. V roce [[1983]] se vozidlo začalo dodávat s centrálním zamykáním jako první automobil vůbec. Automobil si zahrál ve filmu [[Absolutně Scary]].
+
Objevil se v únoru [[1980]], výroba byla ukončena v roce [[1985]], v [[Argentina|Argentině]] až v roce [[1992]] pod názvem '''Fuego GTA Max'''. Nahradil dosavadní sportovní modely [[Renault 15]] a [[Renault 17]]. Celkem bylo vyrobeno 250 016 kusů. Design vozu měl na svědomí Robert Oprom (Citroën SM). Automobil charakterizovalo prosklené zadní okno a černé pruhy na bocích karoserie. Po skončení krátké výroby vzrostla cena ojetých exemplářů. V roce [[1983]] se vozidlo začalo dodávat s centrálním zamykáním jako první automobil vůbec. Automobil si zahrál ve filmu [[Absolutně Scary]].
== Technická data ==
== Technická data ==
Automobil dlouhý 4.4 m vycházel z vozu [[Renault 18]]. [[Motor]] byl uložen podélně a poháněl přední nápravu. Zpočátku byly nabízeny zážehové čtyřválce 1397 ccm (46 [[kW]]), 1647 ccm (69 kW) a 1995 ccm (80 kW). V září [[1982]] prošlo Fuego faceliftem. V rámci modernizace se objevil přeplňovaný turbo diesel 2068 ccm (66 kW). Pro [[Spojené státy americké|americké]] trhy se objevil motor 1565 ccm (97 kW, 200 [[km/h]]). ten se na evropském trhu objevil až v roce [[1983]]. Pro změnu byl z nabídky stažen dvoulitrový agregát. V roce [[1984]] byla ukončena varianta s dieselovým motorem. Podvozek většinou výkonným motorům nestačil. Karoserie automobilu je velmi náchylná ke korozi.
Automobil dlouhý 4.4 m vycházel z vozu [[Renault 18]]. [[Motor]] byl uložen podélně a poháněl přední nápravu. Zpočátku byly nabízeny zážehové čtyřválce 1397 ccm (46 [[kW]]), 1647 ccm (69 kW) a 1995 ccm (80 kW). V září [[1982]] prošlo Fuego faceliftem. V rámci modernizace se objevil přeplňovaný turbo diesel 2068 ccm (66 kW). Pro [[Spojené státy americké|americké]] trhy se objevil motor 1565 ccm (97 kW, 200 [[km/h]]). ten se na evropském trhu objevil až v roce [[1983]]. Pro změnu byl z nabídky stažen dvoulitrový agregát. V roce [[1984]] byla ukončena varianta s dieselovým motorem. Podvozek většinou výkonným motorům nestačil. Karoserie automobilu je velmi náchylná ke korozi.
-
 
-
== Literatura ==
 
-
Carauto 10.10. 2007
 
== Externí odkazy ==
== Externí odkazy ==
-
*[http://server.theelderworld.cz/fuego/6tisk4.htm Článek z časopisu Svět Motorů]
+
* [http://auto.idnes.cz/renault-fuego-ohen-ktery-nikdo-nerozfoukal-fe0-/auto_ojetiny.aspx?c=A050214_175758_auto_ojetiny_fdv Renault Fuego: oheň, který nikdo nerozfoukal (česky)]
-
*[http://www.passcheck.borec.cz/ Fanweb]
+
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Flickr|Renault+Fuego}}{{Commonscat|Renault Fuego}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Sportovní automobily]]
[[Kategorie:Sportovní automobily]]
[[Kategorie:Automobily Renault|Fuego]]
[[Kategorie:Automobily Renault|Fuego]]

Aktuální verze z 28. 7. 2017, 11:10

Renault Fuego GTX
Renault Fuego GTX

Renault Fuego byl sportovněji laděným vozem francouzské automobilky Renault. V evropě se vyráběl pouhých 5 let, jeho výroba pokračovala v Argentině. V současné době se plánuje představení jeho nástupce. Automobil nezískal nikdy značnou popularitu, přestože šlo o první automobil vybavený centrálním zamykáním.

Historie

Objevil se v únoru 1980, výroba byla ukončena v roce 1985, v Argentině až v roce 1992 pod názvem Fuego GTA Max. Nahradil dosavadní sportovní modely Renault 15 a Renault 17. Celkem bylo vyrobeno 250 016 kusů. Design vozu měl na svědomí Robert Oprom (Citroën SM). Automobil charakterizovalo prosklené zadní okno a černé pruhy na bocích karoserie. Po skončení krátké výroby vzrostla cena ojetých exemplářů. V roce 1983 se vozidlo začalo dodávat s centrálním zamykáním jako první automobil vůbec. Automobil si zahrál ve filmu Absolutně Scary.

Technická data

Automobil dlouhý 4.4 m vycházel z vozu Renault 18. Motor byl uložen podélně a poháněl přední nápravu. Zpočátku byly nabízeny zážehové čtyřválce 1397 ccm (46 kW), 1647 ccm (69 kW) a 1995 ccm (80 kW). V září 1982 prošlo Fuego faceliftem. V rámci modernizace se objevil přeplňovaný turbo diesel 2068 ccm (66 kW). Pro americké trhy se objevil motor 1565 ccm (97 kW, 200 km/h). ten se na evropském trhu objevil až v roce 1983. Pro změnu byl z nabídky stažen dvoulitrový agregát. V roce 1984 byla ukončena varianta s dieselovým motorem. Podvozek většinou výkonným motorům nestačil. Karoserie automobilu je velmi náchylná ke korozi.

Externí odkazy


Flickr.com nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Renault Fuego
Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Renault Fuego