Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Hradčanská (stanice metra v Praze)
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ Výrazné vylepšení) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | '''Hradčanská''' je stanice metra na trase A v Praze, konkrétně na úseku I.A. Byla otevřena 12. srpna [[1978]]. Její projektový název byl ''Obránců Míru'', podle tehdejšího jména ulice [[Milady Horákové]]. | + | [[Soubor:Hradcanska metro station 2018Z02.JPG|thumb|240px|Výzdoba stanice Hradčanská]] |
+ | [[Soubor:Hradcanska metro station 2018Z06.JPG|thumb|240px|Stanice Hradčanská (2018)]] | ||
+ | [[Soubor:Hradcanska metro station 2018Z08.JPG|thumb|240px|Stanice Hradčanská (2018)]] | ||
+ | '''Hradčanská''' je stanice [[Metro v Praze|metra]] na [[A (linka metra v Praze)|trase A]] v Praze, konkrétně na úseku I.A. Byla otevřena 12. srpna [[1978]]. Její projektový název byl ''Obránců Míru'', podle tehdejšího jména ulice [[Milady Horákové]]. | ||
== Charakteristika stanice == | == Charakteristika stanice == | ||
- | |||
- | |||
- | |||
Hradčanská je ražená, trojlodní stanice se zkrácenou střední lodí s devíti páry prostupů na [[nástupiště]]. | Hradčanská je ražená, trojlodní stanice se zkrácenou střední lodí s devíti páry prostupů na [[nástupiště]]. | ||
- | Z Hradčanské vede jeden výstup po eskalátorovém tunelu s tříramennými hlubinnými eskalátory k stejnojmenné tramvajové zastávce a stanovišti autobusů; možný je i přestup na nádraží Praha - [[Dejvice]]. [[Vestibul]], který se rozprostírá pod tramvajovou zastávkou a do kterého eskalátorový tunel vstupuje přímo veprostřed, je obložen žlutým kamenem, do nějž je na jednom místě vybroušený český lev a nápis „Veškerá moc v [[Československá socialistická republika|ČSSR]] patří pracujícímu lidu“. Stanice samotná je pak v prostoru nástupiště obložená [[hliník]]ovými eloxovanými výlisky oranžové barvy, které plynule přecházejí do barvy zlatavé Champagne, typické pro celý úsek I.A. Výstavba Hradčanské v letech [[1973]] | + | Z Hradčanské vede jeden výstup po eskalátorovém tunelu s tříramennými hlubinnými eskalátory k stejnojmenné tramvajové zastávce a stanovišti autobusů; možný je i přestup na nádraží Praha - [[Dejvice]]. [[Vestibul]], který se rozprostírá pod tramvajovou zastávkou a do kterého eskalátorový tunel vstupuje přímo veprostřed, je obložen žlutým kamenem, do nějž je na jednom místě vybroušený český lev a nápis „Veškerá moc v [[Československá socialistická republika|ČSSR]] patří pracujícímu lidu“. Stanice samotná je pak v prostoru nástupiště obložená [[hliník]]ovými eloxovanými výlisky oranžové barvy, které plynule přecházejí do barvy zlatavé Champagne, typické pro celý úsek I.A. Výstavba Hradčanské v letech [[1973]]–[[1978]] stála 369 milionů [[Koruna československá|Kčs]]. |
Konstrukce stanice umožňuje dostavbu dalšího vestibulu, směřujícího zhruba k ulici Dejvická (podle plánu z roku [[1987]] měl být vystavěn někdy v roce [[1992]]. Tento projekt sice byl po roce 1989 zrušen, s vybudováním druhého výstupu se však začalo uvažovat i opět poté, co se začal zvažovat systém rychlodráhy na [[Letiště Ruzyně|pražské letiště]]. Právě Hradčanská by totiž mohla být významným přestupním bodem mezi oběma druhy dopravy. | Konstrukce stanice umožňuje dostavbu dalšího vestibulu, směřujícího zhruba k ulici Dejvická (podle plánu z roku [[1987]] měl být vystavěn někdy v roce [[1992]]. Tento projekt sice byl po roce 1989 zrušen, s vybudováním druhého výstupu se však začalo uvažovat i opět poté, co se začal zvažovat systém rychlodráhy na [[Letiště Ruzyně|pražské letiště]]. Právě Hradčanská by totiž mohla být významným přestupním bodem mezi oběma druhy dopravy. | ||
+ | |||
+ | == [[:Kategorie:Hradčanská 2018 (metro station)|Velká galerie]] == | ||
+ | * '''[[:Kategorie:Hradčanská 2018 (metro station)|Mnoho fotografií stanice Hradčanská]]''' | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | {{Flickr|Hradčanská+metro+station}}{{Commonscat|Hradčanská (metro station)}}{{Článek z Wikipedie}} |
[[Kategorie:Stanice metra v Praze]] | [[Kategorie:Stanice metra v Praze]] |
Verze z 3. 5. 2018, 08:32
Hradčanská je stanice metra na trase A v Praze, konkrétně na úseku I.A. Byla otevřena 12. srpna 1978. Její projektový název byl Obránců Míru, podle tehdejšího jména ulice Milady Horákové.
Charakteristika stanice
Hradčanská je ražená, trojlodní stanice se zkrácenou střední lodí s devíti páry prostupů na nástupiště.
Z Hradčanské vede jeden výstup po eskalátorovém tunelu s tříramennými hlubinnými eskalátory k stejnojmenné tramvajové zastávce a stanovišti autobusů; možný je i přestup na nádraží Praha - Dejvice. Vestibul, který se rozprostírá pod tramvajovou zastávkou a do kterého eskalátorový tunel vstupuje přímo veprostřed, je obložen žlutým kamenem, do nějž je na jednom místě vybroušený český lev a nápis „Veškerá moc v ČSSR patří pracujícímu lidu“. Stanice samotná je pak v prostoru nástupiště obložená hliníkovými eloxovanými výlisky oranžové barvy, které plynule přecházejí do barvy zlatavé Champagne, typické pro celý úsek I.A. Výstavba Hradčanské v letech 1973–1978 stála 369 milionů Kčs.
Konstrukce stanice umožňuje dostavbu dalšího vestibulu, směřujícího zhruba k ulici Dejvická (podle plánu z roku 1987 měl být vystavěn někdy v roce 1992. Tento projekt sice byl po roce 1989 zrušen, s vybudováním druhého výstupu se však začalo uvažovat i opět poté, co se začal zvažovat systém rychlodráhy na pražské letiště. Právě Hradčanská by totiž mohla být významným přestupním bodem mezi oběma druhy dopravy.
Velká galerie
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |