Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
FCM-36
Z Multimediaexpo.cz
m (1 revizi) |
(+ šablona FLICKR) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
{{Bojové vozidlo | {{Bojové vozidlo | ||
- | | | + | | Jméno= Tank FCM-36 |
- | | | + | | image= [[File:FCM-36-Saumur.00045hyp.jpg|250px]] |
- | | | + | | titulek= Tank FCM-36 |
- | | | + | | posádka= 2 |
- | | | + | | délka= 4,46 m |
- | | | + | | výška= 2,2 m |
- | | | + | | šířka= 2,14 m |
- | | | + | | hmotnost= 12,35 t |
- | | | + | | pancíř= 40 mm |
- | | | + | | hl. zbraň= 1 x kanón SA-18 ráže 37 mm |
| sek. zbraně= 1 x kulomet Chatellerault ráže 7,5 mm | | sek. zbraně= 1 x kulomet Chatellerault ráže 7,5 mm | ||
- | | | + | | motor= V- 4 Berliet diesel |
| síla motoru= 91 hp | | síla motoru= 91 hp | ||
- | | | + | | suspension= |
- | |max. rychlost= 24 km/h na silnici | + | | max. rychlost= 24 km/h na silnici |
- | | | + | | pw_ratio= 8,2 hp/t |
- | | | + | | dojezd= 225 km |
- | }} | + | }}Prototyp lehkého pěchotního tanku '''FCM-36''' vznikl u firmy FCM (Forges et Chantiers de la Méditerranée) roku [[1934]]. Tento typ měl nahradit zastaralé stroje [[Renault FT-17]] a stal se konkurencí tanků z továrny Renault. Výroba '''FCM-36''' započala roku [[1936]], celkem bylo vyrobeno 100 ks tohoto stroje. |
- | + | ||
- | Prototyp lehkého pěchotního tanku '''FCM-36''' vznikl u firmy FCM (Forges et Chantiers de la Méditerranée) roku [[1934]]. Tento typ měl nahradit zastaralé stroje [[Renault FT-17]] a stal se konkurencí tanků z továrny Renault. Výroba '''FCM-36''' započala roku [[1936]], celkem bylo vyrobeno 100 ks tohoto stroje. | + | |
Tank poháněl vznětový [[motor]] [[Berliet]] o výkonu 91 [[koňská síla|koní]]. Podvozek se skládal z dvojice napínacích kol vpředu, devíti pojezdových kol a hnacích kol vzadu. Z boku byl chráněn zalomenými pancéřovými pláty. Ve věži tanku byl instalován [[kanón]] SA-18 ráže 37 mm a koaxiální [[kulomet]] Chatellerault ráže 7,5 mm. | Tank poháněl vznětový [[motor]] [[Berliet]] o výkonu 91 [[koňská síla|koní]]. Podvozek se skládal z dvojice napínacích kol vpředu, devíti pojezdových kol a hnacích kol vzadu. Z boku byl chráněn zalomenými pancéřovými pláty. Ve věži tanku byl instalován [[kanón]] SA-18 ráže 37 mm a koaxiální [[kulomet]] Chatellerault ráže 7,5 mm. | ||
Řádka 25: | Řádka 23: | ||
Tanky se účastnily obranných bojů s německou armádou, ale kvůli slabému kanónu nikterak slavně. Po pádu Francie byly kořistní stroje přejmenovány na '''Panzerkampfwagen 737 FCM (f)'''. Německá armáda z těchto tanků většinou sejmula věž a v nově vytvořené nástavbě byl instalován protitankový kanón PaK 40 ráže 75 mm či houfnice leFH 18 ráže 105 mm. Tato vozidla pak byla [[Němci]] použita během [[Bitva o Normandii|vylodění v Normandii]] proti spojencům. | Tanky se účastnily obranných bojů s německou armádou, ale kvůli slabému kanónu nikterak slavně. Po pádu Francie byly kořistní stroje přejmenovány na '''Panzerkampfwagen 737 FCM (f)'''. Německá armáda z těchto tanků většinou sejmula věž a v nově vytvořené nástavbě byl instalován protitankový kanón PaK 40 ráže 75 mm či houfnice leFH 18 ráže 105 mm. Tato vozidla pak byla [[Němci]] použita během [[Bitva o Normandii|vylodění v Normandii]] proti spojencům. | ||
- | {{Článek z Wikipedie}} | + | |
+ | {{Flickr|FCM+36}}{{Commonscat|FCM 36}}{{Článek z Wikipedie}} | ||
[[Kategorie:Francouzské tanky]] | [[Kategorie:Francouzské tanky]] |
Aktuální verze z 21. 12. 2018, 17:53
Prototyp lehkého pěchotního tanku FCM-36 vznikl u firmy FCM (Forges et Chantiers de la Méditerranée) roku 1934. Tento typ měl nahradit zastaralé stroje Renault FT-17 a stal se konkurencí tanků z továrny Renault. Výroba FCM-36 započala roku 1936, celkem bylo vyrobeno 100 ks tohoto stroje.
Tank poháněl vznětový motor Berliet o výkonu 91 koní. Podvozek se skládal z dvojice napínacích kol vpředu, devíti pojezdových kol a hnacích kol vzadu. Z boku byl chráněn zalomenými pancéřovými pláty. Ve věži tanku byl instalován kanón SA-18 ráže 37 mm a koaxiální kulomet Chatellerault ráže 7,5 mm.
Tanky se účastnily obranných bojů s německou armádou, ale kvůli slabému kanónu nikterak slavně. Po pádu Francie byly kořistní stroje přejmenovány na Panzerkampfwagen 737 FCM (f). Německá armáda z těchto tanků většinou sejmula věž a v nově vytvořené nástavbě byl instalován protitankový kanón PaK 40 ráže 75 mm či houfnice leFH 18 ráže 105 mm. Tato vozidla pak byla Němci použita během vylodění v Normandii proti spojencům.
|
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |