Siebel Si 204

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Vylepšení)
 
Řádka 11: Řádka 11:
  |více uživatelů =
  |více uživatelů =
}}
}}
-
'''Siebel Si 204''' byl německý cvičný nebo dopravní jednoplošný, dvoumotorový letoun se záďovým zatahovacím podvozkem, který byl používán v [[Druhá světová válka|druhé světové válce]]. První prototyp stroje vzlétl 23. května [[1941]] a ukázalo se, že se jedná o zdařilý stroj. Ten se začal vyrábět v různých obměnách a sloužil i k jiným účelům (např. nočnímu bombardování či jako spojovací letoun). Letadla byla vyráběna ve [[Francie|Francii]] a v okupovaném Československu ([[Protektorát Čechy a Morava]]).  Po ukončení druhé světové války bylo pokračováno ve výrobě ve francouzské továrně '''SNAC''' a v československých firmách [[Aero Vodochody]] a [[ČKD Praha]], které je dodávaly jak pro potřeby československé armády pod označením '''C-3''', tak i jako civilní letouny pod označením '''C-103'''. Stroje byly užívány v mnoha státech světa.
+
'''Siebel Si 204''' byl německý cvičný nebo dopravní jednoplošný, dvoumotorový letoun se záďovým zatahovacím podvozkem, který byl používán v [[Druhá světová válka|druhé světové válce]]. První prototyp stroje vzlétl 23. května [[1941]] a ukázalo se, že se jedná o zdařilý stroj. Ten se začal vyrábět v různých obměnách a sloužil i k jiným účelům (např. nočnímu bombardování či jako spojovací letoun). Letadla byla vyráběna ve [[Francie|Francii]] a v okupovaném Československu ([[Protektorát Čechy a Morava]]).  Po ukončení druhé světové války bylo pokračováno ve výrobě ve francouzské továrně '''SNAC''' a v československých firmách [[Aero Vodochody]] a ČKD Praha, které je dodávaly jak pro potřeby československé armády pod označením '''C-3''', tak i jako civilní letouny pod označením '''C-103'''. Stroje byly užívány v mnoha státech světa.
Níže uvedená data platí pro čsl. verzi Aero C-103A
Níže uvedená data platí pro čsl. verzi Aero C-103A
Řádka 20: Řádka 20:
* Délka: 11,95 m
* Délka: 11,95 m
* Výška: 3,93 m
* Výška: 3,93 m
-
* Nosná plocha: 46 m²
+
* Nosná plocha: 46 m<sup>2</sup>
-
* Plošné zatížení: 117,5 kg/m&sup2;
+
* Plošné zatížení: 117,5 kg/m<sup>2</sup>
* Hmotnost prázdného letounu: 3920 kg
* Hmotnost prázdného letounu: 3920 kg
** 4150 kg (C-3B upravený pro střelecký výcvik)
** 4150 kg (C-3B upravený pro střelecký výcvik)
Řádka 32: Řádka 32:
* Praktický dostup : 7500 m
* Praktický dostup : 7500 m
* Čas výstupu do výšky 3000 m: 10,4 min
* Čas výstupu do výšky 3000 m: 10,4 min
-
* Dolet: 800-1500 km
+
* Dolet: 800 1500 km
-
{{Německé vojenské letouny druhé světové války}}
+
{{Německé vojenské letouny druhé světové války}}{{Článek z Wikipedie}}
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
[[Kategorie:Německá cvičná letadla]]
[[Kategorie:Německá cvičná letadla]]
[[Kategorie:Letadla Siebel|Si 204]]
[[Kategorie:Letadla Siebel|Si 204]]

Aktuální verze z 24. 2. 2019, 08:48

Siebel Si-204
Siebel 204 kbely museum.jpg
Siebel Si-204 v leteckém muzeum ve Kbelích
Základní charakteristika
Určení cvičný a dopravní letoun
Výrobce
Konstruktér
První let 1941
Zařazen 1941
Vyřazen
Výroba
Vyrobeno
Varianty
Uživatel Německo

Siebel Si 204 byl německý cvičný nebo dopravní jednoplošný, dvoumotorový letoun se záďovým zatahovacím podvozkem, který byl používán v druhé světové válce. První prototyp stroje vzlétl 23. května 1941 a ukázalo se, že se jedná o zdařilý stroj. Ten se začal vyrábět v různých obměnách a sloužil i k jiným účelům (např. nočnímu bombardování či jako spojovací letoun). Letadla byla vyráběna ve Francii a v okupovaném Československu (Protektorát Čechy a Morava). Po ukončení druhé světové války bylo pokračováno ve výrobě ve francouzské továrně SNAC a v československých firmách Aero Vodochody a ČKD Praha, které je dodávaly jak pro potřeby československé armády pod označením C-3, tak i jako civilní letouny pod označením C-103. Stroje byly užívány v mnoha státech světa.

Níže uvedená data platí pro čsl. verzi Aero C-103A

Technické údaje

  • Posádka: 2 + 8 pasažérů
  • Rozpětí: 21,28 m
  • Délka: 11,95 m
  • Výška: 3,93 m
  • Nosná plocha: 46 m2
  • Plošné zatížení: 117,5 kg/m2
  • Hmotnost prázdného letounu: 3920 kg
    • 4150 kg (C-3B upravený pro střelecký výcvik)
  • Vzletová hmotnost: 5400 kg (všechny verze mimo C-3B používané pro výcvik v bombardování)
    • 5600 kg (C-3B pro výcvik v bombardování)
  • Motory: 2× Argus As 411
  • Vzletový výkon motoru: 580 k (427 kW)
  • Maximální rychlost: 350 km/h
  • Cestovní rychlost: 285 km/h
  • Praktický dostup : 7500 m
  • Čas výstupu do výšky 3000 m: 10,4 min
  • Dolet: 800 – 1500 km