V sobotu 2. listopadu proběhla mohutná oslava naší plnoletosti !!
Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!

Pavěleckaja (stanice metra v Moskvě)

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Výrazné vylepšení)
 
Řádka 1: Řádka 1:
-
[[Soubor:Paveletskaya-Radialnaya.jpg|right|thumb|Nástupiště stanice na druhé lince]]
+
[[Soubor:Metro MSK Line2 Paveletskaya.jpg|thumb|240px|Nástupiště stanice (2016)]]
-
[[Soubor:Paveletskaya-Koltsevaya.Old.2.jpg|right|thumb|Nástupiště Pavělecké na páté lince v 60. letech 20. století]]
+
[[Soubor:Павелецкая ЗЛ 3.jpg|thumb|240px|Nástupiště stanice (2012)]]
 +
[[Soubor:Павелецкая ЗЛ 15.jpg|thumb|240px|Nástupiště stanice na druhé lince]]
'''Pavěleckaja''' (rusky: '''Павелецкая''') je [[Stanice metra|stanice]] [[Metro v Moskvě|moskevského]] [[metro|metra]]. Jedná se o přestupní stanici; kříží se zde [[Zamoskvoreckaja (linka metra v Moskvě)|Zamoskvorecká]] a [[Kolcevaja (linka metra v Moskvě)|Kolcevská]] linka metra.
'''Pavěleckaja''' (rusky: '''Павелецкая''') je [[Stanice metra|stanice]] [[Metro v Moskvě|moskevského]] [[metro|metra]]. Jedná se o přestupní stanici; kříží se zde [[Zamoskvoreckaja (linka metra v Moskvě)|Zamoskvorecká]] a [[Kolcevaja (linka metra v Moskvě)|Kolcevská]] linka metra.
== Charakter stanice ==
== Charakter stanice ==
-
Jedná se o přestupní stanici, která se sestává z dvou částí; dvou nástupišť, které jsou propojené pomocí přestupní chodby. Ty vycházejí z prostředku obou nástupišť pod jejich úroveň. Starší část stanice je sloupová, trojlodní ražená založená 33,5 m hluboko pod povrchem, novější založena pak ještě hlouběji – 40 m pod zemí. Na okružní lince je nástupiště též trojlodní a ražené; podpírají jej však masivní pilíře. Výstupy na povrch vedou [[eskalátorový tunel|eskalátorovými tunely]] do [[vestibul]]u, který je součástí přízemí budovy na [[Pavělecké náměstí (Moskva)|Pavěleckém náměstí]].
+
Jedná se o přestupní stanici, která se sestává z dvou částí; dvou nástupišť, které jsou propojené pomocí přestupní chodby. Ty vycházejí z prostředku obou nástupišť pod jejich úroveň. Starší část stanice je sloupová, trojlodní ražená založená 33,5 m hluboko pod povrchem, novější založena pak ještě hlouběji – 40 m pod zemí. Na okružní lince je nástupiště též trojlodní a ražené; podpírají jej však masivní pilíře. Výstupy na povrch vedou [[Eskalátorový tunel|eskalátorovými tunely]] do [[vestibul]]u, který je součástí přízemí budovy na [[Pavělecké náměstí (Moskva)|Pavěleckém náměstí]].
První část stanice byla otevřena [[20. listopad]]u [[1943]], [[1. leden|1. ledna]] [[1950]] pak byla dobudována i druhá část. V roce [[1987]] zasáhl starší část stanice [[požár]]; nebyly však žádné škody na životech a nikdo nebyl zraněn. Při [[rekonstrukce|rekonstrukci]] stanice však bylo změněno její [[architektura|architektonické]] ztvárnění. Stalinistické ornamenty však zůstaly ponechány. Dnes Pavěleckou využije okolo devadesáti tisíc lidí.
První část stanice byla otevřena [[20. listopad]]u [[1943]], [[1. leden|1. ledna]] [[1950]] pak byla dobudována i druhá část. V roce [[1987]] zasáhl starší část stanice [[požár]]; nebyly však žádné škody na životech a nikdo nebyl zraněn. Při [[rekonstrukce|rekonstrukci]] stanice však bylo změněno její [[architektura|architektonické]] ztvárnění. Stalinistické ornamenty však zůstaly ponechány. Dnes Pavěleckou využije okolo devadesáti tisíc lidí.
Řádka 15: Řádka 16:
-
{{Článek z Wikipedie}}
+
{{Commonscat|Paveletskaya-Radialnaya}}{{Článek z Wikipedie}}
[[Kategorie:Stanice metra v Moskvě]]
[[Kategorie:Stanice metra v Moskvě]]

Aktuální verze z 28. 3. 2019, 14:03

Nástupiště stanice (2016)
Nástupiště stanice (2012)
Nástupiště stanice na druhé lince

Pavěleckaja (rusky: Павелецкая) je stanice moskevského metra. Jedná se o přestupní stanici; kříží se zde Zamoskvorecká a Kolcevská linka metra.

Charakter stanice

Jedná se o přestupní stanici, která se sestává z dvou částí; dvou nástupišť, které jsou propojené pomocí přestupní chodby. Ty vycházejí z prostředku obou nástupišť pod jejich úroveň. Starší část stanice je sloupová, trojlodní ražená založená 33,5 m hluboko pod povrchem, novější založena pak ještě hlouběji – 40 m pod zemí. Na okružní lince je nástupiště též trojlodní a ražené; podpírají jej však masivní pilíře. Výstupy na povrch vedou eskalátorovými tunely do vestibulu, který je součástí přízemí budovy na Pavěleckém náměstí.

První část stanice byla otevřena 20. listopadu 1943, 1. ledna 1950 pak byla dobudována i druhá část. V roce 1987 zasáhl starší část stanice požár; nebyly však žádné škody na životech a nikdo nebyl zraněn. Při rekonstrukci stanice však bylo změněno její architektonické ztvárnění. Stalinistické ornamenty však zůstaly ponechány. Dnes Pavěleckou využije okolo devadesáti tisíc lidí.

Externí odkazy


Commons nabízí fotografie, obrázky a videa k tématu
Pavěleckaja (stanice metra v Moskvě)