Fallout: New Vegas
Z Multimediaexpo.cz
(+ NEW...Originální VIDEO článek !) |
(++) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
+ | [[Soubor:Fallout New Vegas Ultimate-2020-001.png|thumb|240px|Hlavní menu hry]] | ||
+ | [[Soubor:Fallout New Vegas Ultimate-2020-235.png|thumb|240px|Mohavská stanice]] | ||
'''Fallout: New Vegas''' je postapokalyptická akční RPG hra vyvinutá společností Obsidian Entertainment a vydaná společností Bethesda Softworks. | '''Fallout: New Vegas''' je postapokalyptická akční RPG hra vyvinutá společností Obsidian Entertainment a vydaná společností Bethesda Softworks. | ||
Řádka 95: | Řádka 97: | ||
== Velká Galerie == | == Velká Galerie == | ||
- | * '''[[:Kategorie:Game Fallout: New Vegas Ultimate|Mnoho fotografií – | + | * '''[[:Kategorie:Game Fallout: New Vegas Ultimate|Mnoho fotografií – Fallout: New Vegas]]''' |
- | * '''[[:Kategorie: | + | * '''[[:Kategorie:Fallout DLC Honest Hearts|Mnoho fotografií – Fallout NV: DLC Honest Hearts]]''' |
== YouTube == | == YouTube == | ||
{| border="4" width="442" align="left" | {| border="4" width="442" align="left" |
Verze z 14. 5. 2021, 12:15
Fallout: New Vegas je postapokalyptická akční RPG hra vyvinutá společností Obsidian Entertainment a vydaná společností Bethesda Softworks.
Hra byla oznámena v dubnu 2009 a vydána 19. října 2010 pro Microsoft Windows, PlayStation 3 a Xbox 360. Hra je spin-offem série Fallout a odehrává se v postapokalyptickém prostředí otevřeného světa, který zahrnuje region sestávající z Arizony, Kalifornie a Nevady. Odehrává se ve světě, který se díky technologii atomového věku odchýlil na alternativní časovou linii, což nakonec vedlo ke globální jaderné apokalypse v roce 2077 v události označované jako "Velká válka", způsobené velkým konfliktem mezi USA a Čínou o přírodní zdroje.
Hlavní příběh hry New Vegas se odehrává v roce 2281, čtyři roky po událostech hry Fallout 3 a 204 let po pádu bomb. Nejedná se o přímé pokračování, ale znamená návrat několika prvků, které se nacházely ve hře Fallout 2.
Hráči se ujímají ovládání postavy známé jako Kurýr. Při převozu balíčku přes Mohavskou poušť do města New Vegas, což bývalo Las Vegas, je Kurýr přepaden, okraden o balíček, zastřelen a ponechán napospas smrti. Poté, co Kurýr přežije, se vydává na cestu za nalezením svého budoucího vraha a získáním balíčku zpět, získává přátele i nepřátele mezi různými válčícími frakcemi a nakonec se zaplete do konfliktu, který rozhodne o tom, kdo ovládne New Vegas a Pustinu Mojave.
Hra New Vegas získala pozitivní recenze, kritici chválili její psaní, úkoly a vylepšenou hratelnost, ačkoli byla při uvedení na trh kritizována za chyby a záseky. Hra byla komerčně úspěšná, prodalo se jí více než 5 milionů kopií a odhaduje se, že celosvětově se jí prodalo přibližně 12 milionů kopií. Hra získala v roce 2011 cenu Golden Joystick Award za "RPG roku" a byla nominována na dvě ceny BAFTA (nejlepší strategická hra a nejlepší příběh) a také na cenu NAVGTR za vedlejší herecký výkon (Felicia Day). Od té doby si hra získala kultovní postavení a někteří kritici i diváci ji označují za jednu z nejlepších her série Fallout a také za jedno z nejlepších RPG všech dob.
Zatímco hratelnost Falloutu 3 byla zachována i pro Fallout: New Vegas, společnost Obsidian Entertainment se snažila vylepšit stávající prvky hry a zároveň do série vnést některé staré i nové prvky. Některá vylepšení a nové prvky jsou součástí hry. Vylepšeny byly souboje, systém V.A.T.S. byl doplněn o několik nových útoků specifických pro V.A.T.S. a pro několik herních zbraní pro boj zblízka byla vytvořena řada animací zabití. Vylepšena byla také odezva a přesnost zbraní. Hráči mohou u střelných zbraní používat železná mířidla, s výjimkou některých větších zbraní a některých energetických zbraní. Perspektiva třetí osoby ve hře byla přepracována tak, aby byla více "přes rameno" než ve Falloutu 3. Část hry věnovaná tvorbě postavy byla vylepšena tak, aby zabrala méně času než ve Falloutu 3, přičemž hráči mohli přeskočit tutoriály a pokračovat napříč Pustinou, jakmile je jejich postava nastavena.
Možnost provést na své postavě jakékoliv změny na poslední chvíli se objeví, když hráč vykročí za hranice výchozí lokace, městečka Goodsprings. Do hry bylo přidáno více perků, které poskytují větší možnosti vylepšení hráčových postav při zvyšování úrovně. Změnil se i samotný systém perků, který umožňuje získat perk na každé druhé úrovni namísto každé úrovně jako v dřívějších Falloutech. To zabraňuje tomu, aby měl hráč na začátku hry příliš silnou postavu. Do hry bylo přidáno více zbraní, včetně pistole ráže 9 mm, jednoranné brokovnice, prachových náloží, dynamitu a granátometu. Každá zbraň má ve hře plnit specifickou a taktickou roli. Byla zavedena dovednost "Přežití". Tato dovednost ovlivňuje, kolik zdraví se obnovuje pomocí jídla a pití.
Dovednosti mají větší vliv na volbu konverzace; to, zda bude dialogová možnost úspěšná, nebo neúspěšná, je zobrazeno předem a zcela závisí na úrovni dovednosti, nikoliv na dovednosti i náhodě, jak tomu bylo ve Falloutu 3. Hráči mohou získat dočasné posílení dovednosti přečtením jí odpovídajícího časopisu, který lze nalézt v okolí Mojavské pustiny nebo zakoupit u prodejců, jehož účinky lze dále posílit určitými perky. Hráči mohou hrát hazardní hry. Mohou tak činit návštěvou kasin, nákupem žetonů za tři hlavní herní měny a hraním blackjacku, automatů nebo rulety v nich. Hráči mohou také hrát karetní hru s názvem Caravan, která byla navržena speciálně pro tuto hru a má svá vlastní pravidla a lze ji hrát s vybranými lidmi i mimo kasina.
Přestože hráči mohli ve Falloutu 3 vyrábět předměty, byly tyto předměty omezeny na několik unikátních zbraní. V New Vegas byl crafting výrazně rozšířen o možnost vytvářet jídlo, pití a drogy, a munice spolu s unikátními zbraněmi. Crafting lze provádět u pracovních stolů, dobíjecích lavic, ploten a táborových ohňů a vyžaduje specifické komponenty i dostatečnou úroveň dovedností. Například vaření jídla u táborových ohňů vyžaduje, aby k tomu hráč měl dostatečnou úroveň dovednosti Přežití. Některé speciální předměty nelze vyrobit, dokud nejsou nalezeny jejich recepty/schémata.
Hráči mohou sbírat rostliny, které se používají v receptech. Kromě craftingu mohou hráči upravovat zbraně pomocí speciálních modifikací střelných zbraní. Takové úpravy mohou zlepšit rychlost střelby nebo velikost zásobníku, případně přidat namontovaný teleskopický zaměřovač umožňující větší dostřel. Úpravy střelných zbraní často vyžadují buď jejich shánění v Mojave, nebo nákup u prodejců.
Obsah |
Pověst
Kvůli velkému počtu frakcí vytvořených pro hru vývojáři znovu zavedli systém reputace, který byl poprvé použit ve Falloutu 2 a ve Falloutu 3 chyběl. Podobně jako u karmy se může postavení hráče u frakce nebo osady měnit podle toho, jak s nimi komunikuje a jaká rozhodnutí činí. Pokud například hráči pomohou nějaké frakci nebo osadě, jejich reputace se u nich zlepší ve všech lokacích ovládaných danou frakcí či osadou. Pokud se však rozhodnete zabít jejich členy nebo občany, získáte u této frakce nebo osady špatnou pověst.
Na rozdíl od systému karmy je jakákoli získaná reputace slávy nebo infamie trvalá a nevratná, a pokud má hráč u frakce reputaci "divokého dítěte", je nezměnitelná.
Jedinou výjimkou jsou případy, kdy NCR a Legie udělí jednorázovou výjimku za minulé prohřešky, čímž se infamie obnoví na 0.
Typ reputace, kterou má hráč u jednotlivých frakcí nebo osad, ovlivňuje, jak se k němu chovají nehráčské postavy (NPC) – dobrá reputace může usnadnit plnění některých úkolů, poskytnout slevy u prodejců dané frakce nebo osady a přimět členy frakce k nabízení darů; špatná pověst může vést k tomu, že frakce odmítne hráči pomoci, zaútočí na něj na potkání nebo na něj pravidelně posílá zabijáky (typicky Legie).
Společníci
Společníci v New Vegas získali mnohem větší hloubku než společníci z Falloutu 3, a to díky použití kola chování společníků. Prostřednictvím Kola mohou hráči měnit taktiku společníka v boji, včetně jeho chování a způsobu útoku, a také ho propustit, ošetřit jim zranění, přistupovat k jejich inventáři a mluvit s nimi. Hráči mohou mít u sebe vždy dva společníky - jednoho humanoidního a jednoho nehumanoidního. Společníci mohou propůjčovat jedinečné perky nebo výhody a mají možnost být vylepšeni splněním speciálního úkolu, který se k nim vztahuje. Po propuštění mohou být posláni přímo do prezidentského apartmá Lucky 38, místo aby se vrátili na své původní místo. Každý společník měl představovat jiný styl boje. Stálých společníků je celkem osm.
Hardcore režim
Volitelným nastavením obtížnosti obsaženým v New Vegas je režim Hardcore, který přináší větší realističnost a intenzitu herního prostředí. Zatímco standardní nastavitelná úroveň obtížnosti ovlivňuje pouze obtížnost boje, režim Hardcore přidává statistiky a vybízí hráče, aby zvážil správu zdrojů a taktiku boje. Režisér hry Josh Sawyer uvedl, že tento režim byl inspirován několika různými mody pro Fallout 3. V tomto režimu dochází k následujícím změnám: Všechny léčivé předměty, včetně jídla a vody, nevyléčí hráče okamžitě, ale fungují po krátkou dobu. RadAway potřebuje čas, aby postupně snižoval otravu radiací, nikoliv okamžitě. Stimpaky již nemohou léčit zmrzačené končetiny. Hráči musí buď používat Doktorské brašny, spát ve vlastním nebo pronajatém lůžku, používat chemickou Hydru, nebo navštívit lékaře, aby si vyléčili končetiny. Munice má vyšší hmotnost, což snižuje množství, které lze nosit. Hráči musí jíst, pít a spát, aby se vyhnuli hladovění, dehydrataci, respektive vyčerpání; Pokud tak neučiníte, dochází k trvalému poklesu některých schopností a nakonec, pokud se neléčí, vede to ke smrti. Společníci mohou být zabiti, když jim klesne počet zásahových bodů na nulu, nikoli když ztratí vědomí. Dokončení hry v tomto režimu (od začátku do konce) vede k získání cenné trofeje.
Datadisky – DLC
18. října 2010 oznámila společnost Bethesda Softworks, že pro hru New Vegas bude k dispozici stahovatelný obsah (DLC), stejně jako pro jejího předchůdce Fallout 3. Bylo vydáno šest přídavných balíčků. Šest přídavků nese názvy Dead Money (Mrtvé peníze), Honest Hearts (Poctivá srdce), Old World Blues (Blues starého světa), Lonesome Road (Osamělá cesta), Gun Runners' Arsenal (Arzenál střelců) a Courier's Stash (Kurýrova skrýš). Kombinovaný efekt DLC spočívá ve zvýšení stropu úrovně z 30 na 50.
Dead Money (Mrtvé peníze)
Ve hře Dead Money je Kurýr zajat šíleným bývalým vůdcem Bratrstva oceli známým jako Otec Elijah a musí spolu s dalšími třemi zajatci pracovat na nalezení bájného pokladu kasina Sierra Madre, skrytý před světem smrtícím toxickým mrakem. DLC přidává úspěchy/trofeje, zbraně, perky, terén, nepřátele a rozhodnutí pro hráče a také zvyšuje horní hranici úrovně o pět. Jedná se o jediný ze čtyř příběhových přídavků, ke kterému se nelze vrátit po dokončení jeho hlavní linie úkolů.
První přídavný balíček byl vydán pro Xbox 360 21. prosince 2010 a přesně 22. února 2011 pro PlayStation 3 a PC.
Honest Hearts (Poctivá srdce)
Ve hře Honest Hearts se Kurýr účastní obchodní výpravy do národního parku Zion v Utahu poté, co se připojil ke karavaně The Happy Trails, která je napadena a zničena kmenovými nájezdníky. Při pokusu o návrat do Mojave se Kurýr zaplete do konfliktů mezi kmeny, "novokanaánským" a "mojavským". (postapokalyptická inkarnace mormonismu), misionářem a osobou známou jako "Spálený muž", bývalým Césarovým legátem, který po prohrané první bitvě u Hooverovy přehrady, byl pokryt smolou, zapálen a vhozen do Velkého kaňonu. DLC přidává úspěchy/trofeje, perky, terén, předměty, nepřátele a rozhodnutí pro hráče a také zvyšuje horní hranici úrovně o pět.
Druhý přídavek byl vydán 17. května 2011 na Xbox Live a Steam a 2. června 2011 na PlayStation Network kvůli výpadku na přelomu dubna a května.
Old World Blues (Blues starého světa)
Ve hře Old World Blues je Kurýr unesen a stává se laboratorní krysou ve vědeckém experimentu, který se zvrtl, a zjišťuje, jak vznikly některé zmutované bytosti a nebezpečné technologie v Mojave. Old World Blues se odehrává v předválečných výzkumných centrech Velké hory, hovorově známé jako "Velká prázdnota" nebo "Velký MT". Hráč si může vybrat, zda se obrátí proti svým únoscům, nebo se k nim přidá a bude bojovat proti větší hrozbě. Toto DLC bylo vydáno 19. července 2011 a přidává úspěchy/trofeje, perky, rozsáhlou oblast k prozkoumání a stejně jako předchozí dva balíčky zvyšuje strop úrovně o pět.
Lonesome Road (Osamělá cesta)
Ve hře Lonesome Road je Kurýr kontaktován Odysseem, bývalým legionářem a kurýrem, který poté, co uvidí Kurýrovo jméno na seznamu možných doručovatelů, odmítl doručit platinový žeton, který byl nakonec zodpovědný za Kurýrův pokus o vraždu. Odysseus byl postavou, jejíž zapojení do bylo naznačeno již od prvního vydání New Vegas, a Osamělá cesta jeho příběh, stejně jako příběh Kurýra, uzavírá.
Gun Runners' Arsenal a Kurýrova skrýš
Dne 27. září 2011 vydala společnost Bethesda dva balíčky obsahu s názvy Gun Runners' Arsenal a Courier's Stash. Gun Runners' Arsenal přidává různé zbraně, například katanu, časovanou bombu a motorovou pilu, a modifikace zbraní, jako jsou tlumiče, dalekohledy, laserové zaměřovače a skládané zásobníky, spolu s novými typy munice, které lze nalézt v celém herním světě. Kurýrova skrýš obsahuje veškerý bonusový obsah, který byl dříve k dispozici pouze při předobjednávce hry ("Caravan Pack", "Classic Pack", "Mercenary Pack" a "Tribal Pack").
Ultimate edice
Dne 3. listopadu 2011 oznámila společnost Bethesda hru Fallout: New Vegas - Ultimate Edition, která obsahuje hru a veškerý stahovatelný obsah. Celosvětově byla vydána v průběhu února 2012. V Severní Americe byla vydána 7. února 2012 a v Evropě 10. února.
Zakončení hry
Hráč má před sebou zásadní volbu, která rozhodne o osudu pustiny Mojave.
- Yes Man (nezávislý) - přidání se na stranu robota Yes Man povede k tomu, že se Kurýr vydá na sólovou dráhu (přičemž Kurýr pomůže Yes Manovi ovládnout New Vegas a Securitrony pana Majitele) a ovládne Hooverovu přehradu pro sebe. Kurýr musí buď přesvědčit generála Olivera a Legáta, aby se stáhli, nebo je místo toho může zabít. Kurýr a Yesman pokračují v převzetí kontroly nad Hooverovou přehradou a zároveň zajistí nezávislost Mojave na NCR, Cézarově Legii a panu Majiteli.
- Pan Majitel - nadbíhání panu Majiteli přiměje Kurýra vstoupit do řídicí místnosti v Hooverově přehradě a nainstalovat ovládací čip, aby mohl pohánět armádu Securitron. Kurýr musí buď přesvědčit generála Olivera a Legáta, aby se vzdali, nebo je může místo toho zabít. Pan Majitel a jeho Securitroni vyženou NCR i Legii z Hooverovy přehrady a převezmou nad ní kontrolu, přičemž stále řídí New Vegas podle vize pana Majitele.
- Caesarova legie - přidání se na stranu Legie povede Kurýra k tomu, aby pomohl zaútočit na Hooverovu přehradu. Kurýr musí vstoupit do tábora generála Olivera, kde má na výběr: buď ho přesvědčí, aby se kvůli svým mužům stáhl, nebo ho může místo toho zabít. Legie se zmocní Hooverovy přehrady, donutí NCR k ústupu a umožní jí získat kontrolu nad New Vegas a zbytkem Mojavské pustiny.
- Nová Kalifornská republika (NCR) - přidání se na stranu NCR povede Kurýra k obraně Hooverovy přehrady před Legií. Kurýr poté povede útok na Legátův tábor, kde si může vybrat, zda Legáta přesvědčí, aby se pokojně stáhl, nebo ho může zabít. NCR vyjde z bitvy jako rozhodující vítěz a anektuje New Vegas spolu s celou Pustinou Mojave.
Velká Galerie
YouTube
Fallout New Vegas ALL TRAILERS + DLC |
Fallout New Vegas Best Possible ending |
Honest Hearts 01: The Happy Trails Caravan |
Fallout New Vegas Mojave Music Radio |
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|