Vážení zákazníci a čtenáři – od 28. prosince do 2. ledna máme zavřeno.
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Přejeme Vám krásné svátky a 52 týdnů pohody a štěstí v roce 2025 !
Soubor:Muzeum-Kbely-033.jpg
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (Nahrazení textu „Fotografie + … + pochází z mého výletu do historického vojenského letiště Praha - Kbely. Povoluji její použití pod licencí – Creative Commons Attribution ShareAlike 2.5. Autor: Michal Pohořelský, www.Multimediaexpo.) |
(++) |
||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
- | Fotografie letadla + | + | Fotografie letadla + English: Sukhoi Su-22M4 Fitter |
+ | * Final production version with considerably upgraded avionics, including RSDN navigation (similar to LORAN), beacon navigation, inertial navigation, a more powerful (Klyon) "Kлён-54" laser rangefinder, radio compass, and SPO-15LE ("Sirena") radar-warning system. Additional fuselage inlets (including ram-air inlet at the base of the fin) to improve engine cooling airflow, fixed air intake shock cone. Many aircraft were equipped for the use of TV-guided missiles and BA-58 Vjuga pod for anti-radiation missiles. AL-21F-3 engine. Export version was designated Su-22M4 (factory S-54K). First flight: 19 June 1980 with Yu. A. Yegorov at the controls. Su-17M4 was manufactured 1981–1988, Su-22M4 was manufactured 1983–1990. | ||
+ | * The Su-17M4 differed from the Su-17M3 in the removal of the inlet cone control system, which restricted the maximum allowable flight speed to Mach 1.75. The inlet cone housed the Klyon-54 laser rangefinder. The avionics again differed significantly from the Su-17M4's predecessors - a new A-312 Radikal NP close- and A-720 Skip-2 long-range navigation systems, an ARK-22 radio compass, an MRP-66 radio beacon receiver, an RV-21 Impuls (A-035) radio altimeter, and the DISS-7 Doppler velocity sensor, air signal systems, the IKV-8 intertial attitude indicator inherited from the Su-17M2. The Vyuga target designator pod could be carried in a BA-58 pod under the fuselage, which would enable the use of the Kh-27PS, -58U or E missiles. | ||
- | + | + pochází z mého výletu do [[Letecké muzeum Kbely|muzea civilního a vojenského letectví]] ve Kbelích během srpna 2009. | |
- | + | Povoluji její použití pod licencí – Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.0 Generic (CC BY-NC-SA 2.0) | |
+ | |||
+ | Author: Michal Pohořelský, www.Multimediaexpo.cz | ||
[[Kategorie:CC Czech]] | [[Kategorie:CC Czech]] | ||
[[Kategorie:Letecké muzeum Praha 2009]] | [[Kategorie:Letecké muzeum Praha 2009]] | ||
+ | [[Kategorie:Aircraft Sukhoi Su-17]] |
Aktuální verze z 13. 12. 2021, 09:56
Fotografie letadla + English: Sukhoi Su-22M4 Fitter
- Final production version with considerably upgraded avionics, including RSDN navigation (similar to LORAN), beacon navigation, inertial navigation, a more powerful (Klyon) "Kлён-54" laser rangefinder, radio compass, and SPO-15LE ("Sirena") radar-warning system. Additional fuselage inlets (including ram-air inlet at the base of the fin) to improve engine cooling airflow, fixed air intake shock cone. Many aircraft were equipped for the use of TV-guided missiles and BA-58 Vjuga pod for anti-radiation missiles. AL-21F-3 engine. Export version was designated Su-22M4 (factory S-54K). First flight: 19 June 1980 with Yu. A. Yegorov at the controls. Su-17M4 was manufactured 1981–1988, Su-22M4 was manufactured 1983–1990.
- The Su-17M4 differed from the Su-17M3 in the removal of the inlet cone control system, which restricted the maximum allowable flight speed to Mach 1.75. The inlet cone housed the Klyon-54 laser rangefinder. The avionics again differed significantly from the Su-17M4's predecessors - a new A-312 Radikal NP close- and A-720 Skip-2 long-range navigation systems, an ARK-22 radio compass, an MRP-66 radio beacon receiver, an RV-21 Impuls (A-035) radio altimeter, and the DISS-7 Doppler velocity sensor, air signal systems, the IKV-8 intertial attitude indicator inherited from the Su-17M2. The Vyuga target designator pod could be carried in a BA-58 pod under the fuselage, which would enable the use of the Kh-27PS, -58U or E missiles.
+ pochází z mého výletu do muzea civilního a vojenského letectví ve Kbelích během srpna 2009.
Povoluji její použití pod licencí – Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 2.0 Generic (CC BY-NC-SA 2.0)
Author: Michal Pohořelský, www.Multimediaexpo.cz
Historie souboru
Kliknutím na datum a čas se zobrazí tehdejší verze souboru.
Datum a čas | Náhled | Rozměry | Uživatel | Komentář | |
---|---|---|---|---|---|
současná | 18. 4. 2013, 15:50 | 2 560×1 920 (892 kB) | Sysop (diskuse | příspěvky) | (Fotografie + … + pochází z mého výletu do historického vojenského letiště Praha - Kbely. Povoluji její použití pod licencí – Creative Commons Attribution ShareAlike 2.5. Autor: Michal Pohořelský, www.Multimediaexpo.cz [[Kategorie:CC) |
- Editovat tento soubor v externím programu (Více informací najdete v nápovědě pro nastavení.)
Odkazy na soubor
Na tento soubor neodkazuje žádná stránka.