Micubiši A7M
Z Multimediaexpo.cz
(+ Výrazné vylepšení) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 29. 7. 2013, 12:11
Micubiši A7M | ||
| ||
Micubiši A7M | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | stíhací letoun | |
Výrobce | Micubiši Džukógjó Kabušiki Kaiša | |
Konstruktér | Džiró Horikoši | |
První let | květen 1944 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | ||
Varianty | ||
Uživatel | Japonsko | |
Micubiši A7M Reppú (japonsky: 烈風, Hurikán; spojenecké kódové jméno: Sam) byl přímým následovníkem japonské stíhačky Micubiši A6M „Zero“. První prototyp letounu vzlétl v květnu roku 1944 a ukázalo se, že se jedná o moderní stroj. Stíhačka A7M měla samosvorné obaly palivových nádrží, pancéřový plát za sedadlem pilota či pancéřové čelní sklo. Vzhledem k tomu, že nebyl k dispozici silnější motor, letoun nedosahoval předpokládané rychlosti a stoupavosti. Nové motory se podařilo vyprodukovat až v druhé polovině roku 1944, ovšem kvůli jejich větší velikosti musel být přepracován drak, takže vznikl nový typ A7M2. V říjnu proběhly úspěšné zkoušky a stroj mohl být vyráběn sériově. Kvůli silnému zemětřesení a náletům amerických bombardérů však k tomu nedošlo a zůstalo tak u několika málo prototypů.
Technické údaje
- Osádka: 1
- Motor: Micubiši Ha-43-11.
- Výzbroj: 4× kanón ráže 20 mm
- Rozpětí: 14,00 m
- Délka: 10,98 m
- Výška: 4,23 m
- Nosná plocha: 30,86 m²
- Hmotnost prázdného letounu: 3 266 kg
- Vzletová hmotnost: 4 720 kg
- Max. rychlost: 628 km/h
- Výstup do 6 000 m: 6 min 7 sekund
- Dostup: 10 900 m
- Dolet: 920 km
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |