RBVZ Grand
Z Multimediaexpo.cz
(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi) |
m (1 revizi) |
Aktuální verze z 3. 9. 2013, 08:54
Le Grand | ||
File:Sikorsky-LeGrand.jpg | ||
RBVZ Grand | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | ||
Výrobce | RBVZ | |
Konstruktér | Igor I. Sikorskij | |
První let | 1913 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | 1913 | |
Vyrobeno | 2 | |
Varianty | ||
Uživatel | Rusko | |
RBVZ Grand byl první strategický průzkumný letoun, který navrhl ho a roku 1913 postavil ruský konstruktér Igor Ivanovič Sikorskij.
Letoun měl uzavřenou kabinu tramvajového tvaru, vyhlídkový balkón na přídi, elektrické osvětlení i vytápění, prostor pro pětičlennou osádku. Motory byly dva tažné typu Argus po 100 koních, které však nestačily, proto byly u druhého kusu namontovány ještě dva motory jako tlačné, takže vznikly dvě tandemové motorové jednotky.
Vylepšením tohoto stroje vznikl v tomtéž roce letoun Russkij Vitjaz.
Technické údaje
- Osádka: 4
- Rozpětí: 27 m
- Délka: 20 m
- Nosná plocha: 120 m²
- Vlastní hmotnost: 3 400 kg
- Vzletová hmotnost: 4 000 kg
- Maximální rychlost: 90 km/h
- Dostup: 500 m
- Dolet: 170 km
- Pohonná jednotka: 4 × motor Argus
- Výkon motoru: 4 × 100 k (73,5 kW)
Literatura
- Václav Němeček, Vojenská letadla - letadla první světové války, Naše vojsko, 1974
¨
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |