Original War

Z Multimediaexpo.cz

(Rozdíly mezi verzemi)
m (1 revizi)
(+ Jiné VIDEO)
 
Řádka 1: Řádka 1:
'''Original War''' je [[počítačová hra]] z roku [[2002]] brněnské firmy Altar Interactive. Jde o [[realtimová strategie|realtimovou strategii]] s prvky [[hra na hrdiny|her na hrdiny]], která je kompletně v češtině, obsahuje dvě kampaně, několik alternativních konců a možnost hrát v modu [[multiplayer]].
'''Original War''' je [[počítačová hra]] z roku [[2002]] brněnské firmy Altar Interactive. Jde o [[realtimová strategie|realtimovou strategii]] s prvky [[hra na hrdiny|her na hrdiny]], která je kompletně v češtině, obsahuje dvě kampaně, několik alternativních konců a možnost hrát v modu [[multiplayer]].
-
 
+
{{RIGHTTOC}}
== Námět ==
== Námět ==
Hra je volně inspirovaná románem ''Poslední den stvoření''  [[Wolfgang Jeschke|Wolfganga Jeschkeho]]. V knize jsou americké vojenské jednotky vyslány dva miliony let nazpět [[cestování v čase|strojem času]], kde mají přečerpat všechnu ropu z oblasti [[Blízký východ|Blízkého východu]] na americké území. Důvodem je strach z obrovských zisků arabských zemí a jejich obtížně kontrolovatelný fanatický [[nacionalismus]]. Ovšem nápad takovéto cesty v čase neměli jen Američané.
Hra je volně inspirovaná románem ''Poslední den stvoření''  [[Wolfgang Jeschke|Wolfganga Jeschkeho]]. V knize jsou americké vojenské jednotky vyslány dva miliony let nazpět [[cestování v čase|strojem času]], kde mají přečerpat všechnu ropu z oblasti [[Blízký východ|Blízkého východu]] na americké území. Důvodem je strach z obrovských zisků arabských zemí a jejich obtížně kontrolovatelný fanatický [[nacionalismus]]. Ovšem nápad takovéto cesty v čase neměli jen Američané.
Řádka 50: Řádka 50:
== YouTube ==
== YouTube ==
-
{| border="4" width="444" align="left"
+
{| border="4" width="442" align="left"
|  {{#widget:YouTube|id=1ToZ4C_kdWI}}
|  {{#widget:YouTube|id=1ToZ4C_kdWI}}
|- align="center"
|- align="center"
| '''Original War – IG Fire !'''  
| '''Original War – IG Fire !'''  
|}
|}
-
{| border="4" width="444" align="right"
+
{| border="4" width="442" align="right"
-
|  {{#widget:YouTube|id=9nL8K2RZezg}}
+
|  {{#widget:YouTube|id=SM_PBVp68-U}}
|- align="center"
|- align="center"
-
| '''Original War – Dole v dole'''  
+
| '''Let's Play Česky – Original War – Díl 3'''  
|}
|}
<br style="clear: both;" />
<br style="clear: both;" />

Aktuální verze z 15. 9. 2013, 12:24

Original War je počítačová hra z roku 2002 brněnské firmy Altar Interactive. Jde o realtimovou strategii s prvky her na hrdiny, která je kompletně v češtině, obsahuje dvě kampaně, několik alternativních konců a možnost hrát v modu multiplayer.

Obsah

Námět

Hra je volně inspirovaná románem Poslední den stvoření Wolfganga Jeschkeho. V knize jsou americké vojenské jednotky vyslány dva miliony let nazpět strojem času, kde mají přečerpat všechnu ropu z oblasti Blízkého východu na americké území. Důvodem je strach z obrovských zisků arabských zemí a jejich obtížně kontrolovatelný fanatický nacionalismus. Ovšem nápad takovéto cesty v čase neměli jen Američané.

Příběh

Ve hře Američané objeví na Sibiři poblíž místa dopadu Tunguzského meteoritu záhadný artefakt mimozemského původu EON (Extraterrestrial Object Nexus), který převezou do USA. Zde vědci zjistí, že se jedná o stroj času, avšak během experimentů spotřebují veškerou energii přístroje. Artefakt je uložen v Oblasti 51, kde čeká na své případné využití. Nedostatek energie, která EON blokuje, řeší objev nového prvku siberitu, ale veškerá ložiska tohoto nerostu se nachází na Sibiři. Američanům se podaří získat malé množství siberitu a nakrátko zprovoznit EON. Do minulosti vyšlou zvláštní tým, který má za úkol vytěžit siberit a zakopat ho na území Aljašky, neboť před dvěma miliony let byly Sibiř a Aljaška propojeny pevninou. Když ale Američané přistanou v minulosti, uvědomí si, že budoucnost se již změnila.

Nepřátelé

  • Americká strana. V této kampani hrajete za poručíka Johna MacMillana. Tato kampaň, která představuje jakýsi úvod do světa Original War, je svižnější a zajímavější, protože jste stále v pohybu. Na začátku se hraje jen s MacMillanem, který se musí skrývat před ruskými vojáky, najít další své spolubojovníky a probít se na vlastní základnu. Ani tam problémy nekončí. Na základnu útočí nepřátelé a chybí stavební materiál i lidé. Prostý úkol přežít se jeví jako značně obtížný, zvláště když má nepřítel převahu v lidech i technice. A k tomu můžeme ještě přidat neschopnost některých vlastních velitelů a jejich nesmyslné rozkazy.
  • Ruská strana. V této kampani hrajete za mechanika Burlaka. Tato kampaň je mírně pomalejší, protože ze začátku se spíše pohybujete v jedné z hlavních základen a nic moc se vlastně neděje. Později se ovšem stane kampaň zajímavější a když zaútočí arabové a uštědří rusům těžké porážky po nichž musí Burlak zachránit své soudruhy což mu ztíží jeho velitel když nepošle slibovaný materiál. Poté se Burlak dostane na hlavní základnu a dostane za úkol průzkum arabských pozic což mu ztěžuje jeho velitel jenž na Burlaka žárlí a chce jeho smrt.
  • Arabská strana. Za tuto stranu nelze hrát pokud nepočítáme modifikace k jejichž spuštění je ovšem třeba mít patch. Jde o žoldnéře, kterým občas velí arabský šejk. Arabským jednotkám se nedá příliš věřit – mohou pomáhat, ale taky třeba zradit, rádi kradou technologie. Tato strana hru zajímavě zpestřuje. V kampani měla být hlavní postavou Heike Steyerová.
  • Pravěcí tvorové. Kromě lidských nepřátel mohou být nebezpeční i místní pravěcí tvorové. Potkat lze Mastodonta (jen jako jezdecké zvíře, na kterých jezdí arabští šejci), šavlozubého tygra, dále dravého ptáka Phorusrhacose, opičáky (Homo erectus pekinensis), nějaký druh vakomyši a řekách drobné rybky. Zabíjením zvířat lze své jednotky vycvičit ve střelbě. Ze zvířat jsou nebezpeční šavlozubí tygři, mastodonti a opičáci – (pokud se jedná o agresivní druh tak napadají vaše jednotky). Zbytek zvířat se brání maximálně útěkem (např. dravý pták). Opičáky lze ochočit a různé strany je různě vycvičí – třeba jako chodící bomby, na vojáka, na dělníka apod…

Povolání

Všechny herní postavy mohou kdykoliv během hry v příslušné budově změnit své povolání. Důležité je neměnit povolání těm postavám, u nichž není postavena budova pro návrat k původnímu povolání. Například udělat ze všech vojáků dělníky a nemít možnost z nich ihned udělat zase vojáky. Bez vědců zase nelze nevyléčít umírající vojáky. Všechna povolání mohou bojovat, dostavovat budovy a řídit vozidla, ale je potřeba zdůraznit, že to dělají mnohem hůř než profesní specialisté. Ve hře je možné využívat čtyři profese.

  • Voják: obsah práce je boj a zabíjení. Kromě běžného vojáka se lze v amerických misích specializovat na odstřelovače, ruskou specializací je raketometčík a arabové umí vycvičit minometčíka – podmínkou je vynalezení konkrétních technologií. Rusové a Arabové umí cvičit vojáky i z opičáků.
  • Dělník: Náplní práce je stavění budov a jejich opravy a nošení materiálu z místa jejich objevení do skladu. Dělníky umí ruská i americká strana vycvičit z opičáků. I zde je nutné získat správnou technologii.
  • Mechanik: Staví a řídí veškerá vozidla a stroje. Po postavení dílny umí namontovat zbraně na automatická i „lidská“ obranná zařízení a nasledně je osobně nebo na dálku ovládat. Toto povolání je jen pro lidi.
  • Vědec: Vynalézá technologické postupy, léčí zraněné jednotky, objevuje ložiska surovin a umí ochočit divoké opičáky, aby je bylo možno později vycvičit. Ruští vědci získávají po vynalezení počítačů i schopnost hackovat. Arabští vědci mají schopnost (po vynalezení dané technologie) kontaminovat ložisko siberitu/alaskitu (název se liší dle strany za kterou se hraje), kolem ložiska se začne šířit smrtelná radiace a na konec exploduje. Povolání vědce je pouze pro lidi.

Vlastnosti

Vlastnosti jednotlivých postav jsou většinou pevně určené. A pro hru samostatnou nejsou příliš důležité. Shrnuté jsou pod pět typů ikon.

  • Pohyb – Obsahuje dvě vlastnosti: obratnost a rychlost. U jednotlivých postav jsou různě vysoké a po dobu hry se nemění.
  • Obrana – může obsahovat až čtyři vlastnosti: výdrž, dovednost (určenou číslem a procentem), lehkou zbroj a obranu. Pevně daná je zde jen výdrž, dovednost a obrana se mění podle úrovně bojové dovednosti a lehkou zbrojí jsou postavy vybaveny jen při povolání voják.
  • Útok proti měkkým cílům – obsahuje tři vlastnosti: zbraň, boj (určovaný násobkem dvou čísel a procentem) a útok proti měkkým cílům. Pevně určená je jen zbraň, dvě zbývající se mění podle úrovně bojové dovednosti a objeví se jen při změně povolání na vojáka.
  • Útok proti vozidlům – obsahuje tři vlastnosti: zbraň, boj (určovaný násobkem dvou čísel a procentem) a útok proti vozidlům. Pevně určená je jen zbraň, dvě zbývající se mění podle úrovně bojové dovednosti a objeví se jen při změně povolání na vojáka.
  • Útok proti budovám – obsahuje tři vlastnosti: zbraň, boj (určovaný násobkem dvou čísel a procentem) a útok proti budovám. Pevně určená je jen zbraň, dvě zbývající se mění podle úrovně bojové dovednosti a objeví se jen při změně povolání na vojáka.

Zkušenosti a dovednosti

Druhy dovedností jsou čtyři a odpovídají předchozím čtyřem typům povolání.

  • Bojová – určuje, jak efektivně je postava schopna používat zbraně (střelné, bodné, …)
  • Pracovní – ovlivňuje, jak rychle postava postaví nebo opraví budovu, manipuluje se zásobami, obsadí prázdnou nepřátelskou budovu, etc…
  • Mechanická – ovlivňuje rychlost opravování vozidel a stavby vozidel, také schopnost přežít s vozidlem v boji (odolnost, bojová síla, rychlost)
  • Vědecká – ovlivňuje efektivitu objevování nových technologií v laboratoři a rychlost léčení a používání vyzkoumaných technologií v praxi: ochočení opolidí, kontaminace ložiska, a pod…

Po skončení každé mise je možné přidělovat jednotlivé postavě zkušenosti pro konkrétní dovednosti. Vždy se určí hlavní dovednost, např. bojová, která získá většinu zkušeností. Ale malé množství zkušeností se pokaždé rozdělí i na zbývající tři dovednosti.

Modifikace

V současné době existuje mnoho OW komunit z jako např. OWAR centrum a jsou vydávány různé patche. Tyto patche opravují chybi ve hře a přidávají možnost vytvořit si vlastní kampaň (modifikaci) v níž lze hrát za jakoukoliv z všech tří stran. Dnes vzniká několik arabských kampaní takovýmto způsobem. Například Arabian nights na níž spolupracuje i altar jenž (OW vytvořil), či české Arabian story.

YouTube

Original War – IG Fire !
Let's Play Česky – Original War – Díl 3


Shrnutí

Hra je chytlavá, má vynikající hratelnost a navíc můžete svými rozhodnutími ovlivňovat průběh budoucích misí. Velice příjemná je i možnost hru kdykoliv zastavit a zadat jednotkám úkoly. Možnost měnit jednotlivým hrdinům povolání, je pro hru též velkým přínosem. Ani za hudbu doprovázející hru není potřeba se stydět, jejím autorem je skladatel a hudebník Michal Pavlíček. Do hry vás vtahují i zajímavě kreslené a navyprávěné předěly mezi jednotlivými misemi. Jediným nedostatkem hry může být, ač profesionální přesto diskutabilní, dabing. Také zamrzí zrušení plánovaného vydání datadisku. Sice se objevilo několik fanouškovských datadisků, ale žádný z nich nebyl dosud dokončen (fanoušci již pracují na OW2).

Externí odkazy