Studebaker US6
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 22. 7. 2010, 08:05
Studebaker US6 | ||
BM-13 RB2.jpg | ||
Studebaker US6 | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Výrobce | ||
Koncern | ||
Produkce | ||
Vyrobeno | ||
Místa výroby | ||
Karoserie | ||
Designér | ||
Třída | ||
Technické údaje | ||
Délka | ||
Šířka | ||
Výška | ||
Rozvor | ||
Hmotnost | ||
Objem nádrže | ||
Motor a převodovka | ||
Motor | ||
Objem | ||
Počet válců | ||
Výkon | ||
Převodovka |
Studebaker US6 byl legendární americký vojenský nákladní a užitkový automobil vyráběný v době druhé světové války nejen v USA, ale od roku 1942 i v Sovětském svazu, kam byl v rámci dohody o půjčce a pronájmu též dodáván. Automobil vznikl roku 1941 v americké společnosti Studebaker, kde se vyrábělo až do roku 1945 třináct různých obměn. Stroj byl produkován s dvěma a s třemi nápravami. Automobily sloužily nejen jako nákladní vozy, ale i jako nosiče různých nástaveb (např. palivové cisterny), z nichž však nejvíce proslula konfigurace s raketometem Kaťuša. Do roku 1945 bylo vyrobeno celkem přes 200 tisíc vozů, z toho 100 tisíc bylo dodáno do SSSR či tam bylo vyrobeno. Sovětskými vojáky byl tento automobil velmi oblíben a dostal od nich přezdívku „studěr.“ V době osvobození Československa v roce 1945 se tak s těmito automobily setkávali Češi jak u amerických, tak u sovětských vojsk. Studebakery používali za války i českoslovenští vojáci, po druhé světové válce měla automobily ve výzbroji i Československá armáda.
Externí odkazy
|
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |