Multimediaexpo.cz je již 18 let na českém internetu !!
Short Scylla
Z Multimediaexpo.cz
Verze z 24. 5. 2012, 21:46
Short L. 17 Scylla | ||
Short Scylla (1934) | ||
Základní charakteristika | ||
---|---|---|
Určení | dopravní letoun pro krátké tratě | |
Výrobce | Short Brothers | |
Konstruktér | ||
První let | 26. března 1934 | |
Zařazen | ||
Vyřazen | ||
Výroba | ||
Vyrobeno | 2 | |
Varianty | ||
Uživatel | ||
Short L. 17 Scylla byl 39 místný čtyřmotorový celokovový dvouplošník, jehož vývoj byl zahájen roku 1933.
Vznikl díky tomu, že společnost Imperial Airways začala na počátku 30. let pociťovat nedostatek dopravních letadel na krátké lety v Evropě. Letoun poprvé vzlétnul 26. března 1934. Byly vyrobeny dva letouny (G-ACJJ Scylla a G-ACJK Syrinx). První let, který letoun Scylla absolvoval, byl let z Londýna-Croydonu do Paříže-Le Bourget. Oba letouny Syrinx a Scylla tvořily hlavní flotilu Imperial Airways na krátké tratě. Jednou z pozdějších inovací bylo použití čtyř výkonnějších motorů Bristol Pegasus XC a úprava interiéru. Obě letadla sloužila až do začátku druhé světové války. Tehdy byly oba letouny přesunuty z Londýna-Croydonu do Bristolu, kde byly používány k plnění různých vojenských misí.
Konstrukce
Byl postaven na základě konstrukce hydroplánu Short S.17 Kent (Scipio Class). Poháněly ho čtyři motory Bristol Jupiter XFBM (později Bristol Pegasus XC). Motorové gondoly byly navrženy tak, aby se do nich dal bez úprav namontovat motor Bristol Jupiter, Pegasus nebo Perseus, což bylo velmi předvídavé. Gondoly byly umístěny na svislých vzpěrách mezi horním a dolním křídlem. Po nějakou dobu byla na letounu Scylla zkoušena experimentální servoploška. Na horních i dolních křídlech byla křidélka. Na letounu Syrinx se testoval motor Bristol Perseus IIL, dokud neutrpěl nehodu při vichřici v říjnu 1935 na letišti v Bruselu. Poté byl však opraven.
Technické údaje (G-ACJJ Scylla)
- Posádka: 2 až 3 členové posádky a 39 cestujících
- Rozpětí: 34,44 m
- Délka: 25,55 m
- Výška: 9,6 m
- Maximální rychlost: 220 km/h na hladině moře
- Dostup: 6 096 m
- Dolet: 805 km
- Hmotnost prázdného stroje: 10 290 kg
- Maximální vzletová hmotnost: 15 200 kg
- Nosná plocha křídel: 243 m²
- Motor: čtyři hvězdicové motory Bristol Jupiter XFBM o výkonu 555 k
- Kapacita: 39 cestujících
Náklady na energie a provoz naší encyklopedie prudce vzrostly. Potřebujeme vaši podporu... Kolik ?? To je na Vás. Náš FIO účet — 2500575897 / 2010 |
---|
Informace o článku.
Článek je převzat z Wikipedie, otevřené encyklopedie, do které přispívají dobrovolníci z celého světa. |